Gå til innhold

Barnehage assistent lyttet ikke da sønnen ropte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på vei til sønnen. Han hadde laget noe i snøen og ropte flere ganger med navn til barnehage assistent for å vise.  Hun så han men svarte ikke, og bare stod der.

Dette kan vel ikke være riktig respons?

Anonymkode: 89bb2...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet

???

Hva er problemet ditt?!?

Anonymkode: c66fa...8ed

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var på vei til sønnen. Han hadde laget noe i snøen og ropte flere ganger med navn til barnehage assistent for å vise.  Hun så han men svarte ikke, og bare stod der.

Assistenten sto helt alene? Veldig i nærheten? Holdt ikke på med noenting?

Anonymkode: 64ff9...516

• Liker 3
Skrevet

Det er dårlig! Jeg hadde fått så vondt av barnet om jeg så den situasjonen :( 

Mulig hun hadde en dårlig dag/at det var noe spesielt. Tenker jeg ville latt det gå for den gangen, men meldt ifra om det fortsetter. Ikke bra at barn ikke blir imøtekommet av det som skal være deres trygge voksne.

Anonymkode: e17ea...f7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du prøvd å spørre henne direkte?

Anonymkode: ced44...ba1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Anbefaler deg å bare spørre assistenten.. 🤷‍♀️

Veldig vanskelig å svare om responsen var ‘’riktig’’..

Kanskje hun fulgte med på noen andre barn, av grunner vi her inne virkelig ikke aner…

Du observerte denne situasjonen i det øyblikket, og antar at den situasjonen ikke gjennspeiler hvordan tiden til barnet ditt i barnehagen er hele tiden❤️

Anonymkode: cc2c9...1b7

• Liker 8
Skrevet

Når jeg står på lekeplassen har jeg opptil 18+ individuelle barns behov å måtte velge mellom til enhver tid. Om jeg står og følger med på et utall barn som kan utagere når som helst så har jeg ikke tid til å se hva den normaltutviklede sønnen din har laget fordi det går på bekostning av hans fysiske sikkerhet. 

Anonymkode: 58542...126

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Når jeg står på lekeplassen har jeg opptil 18+ individuelle barns behov å måtte velge mellom til enhver tid. Om jeg står og følger med på et utall barn som kan utagere når som helst så har jeg ikke tid til å se hva den normaltutviklede sønnen din har laget fordi det går på bekostning av hans fysiske sikkerhet. 

Men altså alvorlig talt.. 😆 

Det normale hadde vært å gi barnet en respons, man kan svare når man blir ropt på, selv om man ikke kan komme bort. 

Anonymkode: e6b59...54b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det normale hadde vært å gi barnet en respons, man kan svare når man blir ropt på, selv om man ikke kan komme bort. 

Ikke når man har full fokus på en unge som potensielt skal slå en unge i hode med en stein. 

Folk som ikke har jobbet i barnehagen har ett latterlig rosamalt syn på barnehagen.. 

Anonymkode: fbab3...287

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke når man har full fokus på en unge som potensielt skal slå en unge i hode med en stein. 

Folk som ikke har jobbet i barnehagen har ett latterlig rosamalt syn på barnehagen.. 

Anonymkode: fbab3...287

Jeg har jobbet i barnehage 😊 og så klart går det å svare et barn selv om du har øyne på et annet. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke sikkert at hun hørte ham selv om hun så ham? Jeg ville antatt at hun ikke oppfattet at han ville akkurat henne noe.

Anonymkode: 595e3...753

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det hørtes jo litt rart ut at hun ikke responderte og bare stirra på ungen når han ropte i og med at hun var på jobb og ikke bare der som observatør.

Anonymkode: b47be...79e

Skrevet

Er selv pedagogisk leder i barnehagen og selvsagt skal man gi en respons. Vil likevel poengtere slik som flere over her gjør, at i en slik hektisk hverdag så kan det skje at man ikke registrerer barns initiativ på kontakt av ulike grunner. 

Anonymkode: 62562...d48

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje det barnet hadde vist det 14 ganger allerede ;)

Anonymkode: 2cdb8...623

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja det hørtes jo litt rart ut at hun ikke responderte og bare stirra på ungen når han ropte i og med at hun var på jobb og ikke bare der som observatør.

Anonymkode: b47be...79e

Hun kan ha lyttet til starten av en potensiell konflikt. Da er det viktig å få med seg så mye som mulig OG gi barna mulighet til å løse det selv. Det er en balansekunst som krever konsentrasjon og tidvis usynlig (for barna det gjelder) tilstedeværelse. Barn oppfører seg ofte annerledes når de tror voksne ikke hører de.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er bare sunt for barnet ditt å vite at ikke alle danser etter barnets pipe. Assistenten var sikkert opptatt eller hørte ikke.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Man kan aldri lure på om noen i barnehage gjør noe galt her på KG tror jeg TS. For det er alltid tusen unnskyldinger og vi som foreldre vet ingenting om hvordan det er. Fakta er at det er masse flotte og flinke folk som jobber i barnehage som gjør så godt de kan med de ressursene de har og alt de skal holde styr på. Men det jobber også dårlige folk i barnehage som i alle andre jobber! Det må gå an å snakke om at noen i en barnehage har gjort en dårlig jobb uten at alle skal forsvare at man ikke vet hva som foregår osv. Det er mange vikarer og ufaglærte i barnehager, har selv vært en sånn (jeg gjorde så godt jeg kunne da men var ung og kunne lite om barn så gjorde helt sikkert en del feil).

Det kan hende hun faktisk ikke hørte eller hadde en dårlig dag. Men det er dårlig å ikke gi et barn respons når det tar kontakt og man ikke er opptatt med noe. Hun kunne eventuelt bare ropt til sønnen at det er superfint men jeg må gjøre dette eller hjelpe navn hvis hun var opptatt og på vei til noe. 

Anonymkode: 1570e...cfb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det handler jo ikke om å se 18+ barn samtidig. 

Inntrykket mitt av posten til TS var at den ansatte var i nærheten av barnet og så hva barnet hadde gjort, men valgte å ikke gi respons. 
Å gi en liten ''oi, så fin den var'', hadde vært nok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sa en som ikke har stått i den situasjon X antall ganger.

Anonymkode: b4c87...6c8

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...