Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som sykepleier på natt, har 70prosent fast. 4 års ansiennitet. I år har jeg 950.000 før skatt. Men jeg jobber en del ekstravakter på to ulike arbeidssted .

Anonymkode: d9cb8...0b5

Skrevet
On 12/4/2023 at 2:47 AM, AnonymBruker said:

Politi. 550 000 brutto i året + ca 200 000 i tillegg og gjennomsnittlig overtid. Ergo ca 750 000 i året brutto. Ikke lederstilling, men høyeste rang "på gulvet"

Anonymkode: 37063...9e0

Politi regnes ikke som ufaglært. Det er jo en høyskoleutdanning.

Anonymkode: 67c0e...8ff

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Spesialist i spesialisthelsetjenesten  Tjener 1,2.

Anonymkode: 087a7...b52

Hehe, men å lese HI er ikke lett…..

Anonymkode: 67c0e...8ff

• Liker 1
Skrevet
Rosa Dartle skrev (7 timer siden):

Du er ufaglært og er rådgiver i staten og tjener 780.000 per år? Det virket litt utopisk. 😅

Ikke jeg som skrev dette, men jeg har sett dette. De jeg kjenner til har kommet inn på 90-tallet ufaglært, jobbet seg opp til lederstilling, gjerne rasket til seg noen personlige tillegg på veien, når de ikke kan være ledere lenger så blir de rådgivere eller lign. Har ansatte «under» meg som tjener langt mer…

Anonymkode: 0dc49...e83

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber som sykepleier på natt, har 70prosent fast. 4 års ansiennitet. I år har jeg 950.000 før skatt. Men jeg jobber en del ekstravakter på to ulike arbeidssted .

Anonymkode: d9cb8...0b5

Og du jobber som ufaglært sykepleier? Wow bare wow! 

Svaret ditt er nemlig HELT irrelevant for det som trådstarter spør om!

Anonymkode: 3d078...329

• Liker 1
Skrevet

Privat, innen helse og omsorg. Administrasjon.  Tjener 525'.

Anonymkode: 7792e...5a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Privat, innen helse og omsorg. Administrasjon.  Tjener 525'.

Anonymkode: 7792e...5a6

Ufaglært? 

Skrevet

Tror ts må endre overskriften sin. At hen ønsker svar fra ufaglærte står i innlegget, ikke overskrift.

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ikke jeg som skrev dette, men jeg har sett dette. De jeg kjenner til har kommet inn på 90-tallet ufaglært, jobbet seg opp til lederstilling, gjerne rasket til seg noen personlige tillegg på veien, når de ikke kan være ledere lenger så blir de rådgivere eller lign. Har ansatte «under» meg som tjener langt mer…

Anonymkode: 0dc49...e83

Litt utenfor trådens tema, men dette er jo slik det burde være. Dagens mastersyke er helt unødvendig og lite bærekraftig. I tidligere tider har det vært «learning by doing» og det er ingen grunn til å tro at dette er en mindre effektiv læringsmetode enn å sitte på skolebenken og lese om at noen gjør noe… Her kommer selvsagt personlig egnethet og lærevillighet inn, men de som manglet dette rykket jo heller ikke opp i rekkene for å få større utfordringer og nye arbeidsoppgaver, de forble «på gulvet». 

(Ja, jeg har høyere utdannelse selv)

Anonymkode: 2eec2...ff5

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker.

Rhodiola, adm.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De fleste som jobber i skole/barnehage har vel en eller annen form for utdannelse? Det er vel noen assistenter bare...

Jeg har en svigerdatter som er barnehagelærer, og en sønn som er lærer. De er ikke akkurat ufaglærte (som var spørsmålet i TS)

Anonymkode: 8902f...424

Hun lurer jo på hvilken bransje hun skal velge. Ergo, jeg har utdannelse, men tjener ikke bra i barnehage, så da vil hun tjene enda mindre. Så lurt å velge et annet yrke om en vil ha høyere lønn uten utdannelse.

Skrevet

PT. 27.000 utbetalt i mnd.

Anonymkode: 47254...c09

Skrevet

566 600 i grunnlønn + turnustillegg. Jobber todelt turnus i helsevesenet.

Anonymkode: 88d65...ef3

Skrevet

Jordmor i kommunen, 730 000 tusen.

Anonymkode: c6912...a44

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor lenge har du jobbet på klinikk? (Regner med at du mener dyreklinikk?) Jeg har vært fast ansatt i fem år, og har nå kommet opp i fantastiske 200,50 pr time... 

Anonymkode: 8902f...424

Dyreklinikk ja. Har jobbet der i 2 år🤪 En kollega som også er ufaglært og jobbet der like lenge som du har det samme som deg og det er nå i år etter lønnsforhandlinger. De drar frem stortromma får en si😏

Anonymkode: 41a97...626

Annonse
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Beklager avsporing - men hvorfor kan ikke folk bare svare på det som TS spør om?

Ufaglært  er ikke det samme som fagbrev, bachelor, master etc. 

Virker ikke som utdannelsen har gitt hverken dannelse eller leseferdigheter 😏 

Utdannelse har de, men norsk kan de ikke. Skjønner tydeligvis ikke hva ufaglært betyr. 

Samboeren min har kun bestått vgs. Jobber i kommunen. Tjener ca 560.000kr inkl div tillegg (jobber turnus). 

Anonymkode: 096a0...4b1

• Liker 1
Skrevet

Kr 503000,- skolesekretær

Anonymkode: 36fb2...a41

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 20.49):

Overraska over tråden. Her inne tjener alle over 1 mill og jeg tjener alltid minst. 

Tjener 500, helsesekretær. 

Anonymkode: 98b81...554

Det var ikke en ENESTE person som hadde skrevet før deg som sa de tjente over 1 million. Enten så har du drømt, eller så har du lest feil på samtlige innlegg før deg. Om det var med vilje eller ei må nesten du svare for, men jeg finner det litt spesielt å gå inn og kommentere fiktive innlegg.

• Liker 1
Skrevet
Besserwisser skrev (3 minutter siden):

Det var ikke en ENESTE person som hadde skrevet før deg som sa de tjente over 1 million. Enten så har du drømt, eller så har du lest feil på samtlige innlegg før deg. Om det var med vilje eller ei må nesten du svare for, men jeg finner det litt spesielt å gå inn og kommentere fiktive innlegg.

Den som skrev den kommentaren mente generelt inne på kvinneguiden :)

Anonymkode: 988d2...7d8

• Liker 2
Skrevet

Jobbet meg opp fra ekstrahjelp til butikksjef i butikk. 514.000kr i lønn

Anonymkode: 988d2...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...