Gå til innhold

Liker ikke å ha penis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann i 40 årene som ikke liker min egen penis. Den føles som en utvekst som ikke skulle vært der, og som bare er i veien. Den er stygg, føles feil og føles som ja, en utvekst, byll eller noe. Greia er at jeg identifiserer som mann. Jeg er ikke trans, bi eller slike ting. Jeg er samboer med kvinne som jeg liker godt og slikt sett er alt på stell. Men, jeg føler at jeg ville hatt det bedre uten penis. Vil ikke ha vagina, eller kvinnelig kjønn så jeg aner ikke hva jeg egentlig vil ha. Jeg har snakket med fastlege og urolog om dette, men ble selvsagt ikke tatt seriøst. Jeg vet jo ikke en gang selv hva jeg vil ha. Det beste som kunne skjedd var bare at den var borte. Så kunne jeg feks ha urinrøret og åpning ned mot toalettet når jeg sitter å tisser

Er det noen som vet om det finnes noen «tilstand» eller diagnose på dette. Har noen hørt eller lest om noe slikt? Jeg har googlet og da kommer nok binary opp osv, men det er aldri snakk om å fjerne kjønnsorganet da. Og, som nevnt, jeg er 100% mann

Fint med saklig info og tilbakemelding her

Anonymkode: 3ac7f...a5e

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du og samboer samleie? Hvordan er eventuelt det?

Anonymkode: 4f4e2...94e

Skrevet

Det nærmeste jeg kommer, er nok begrepet nullo. Hørt om det?

Anonymkode: da00d...468

Skrevet

Jeg vet ikke, men ville bare skrive at det ikke høres noe ålreit ut 😕 Kan det være relatert til tidligere skamfølelse rundt penis, eller har du ikke hatt dårlige opplevelser sånn sett?

Anonymkode: a7c59...68b

• Liker 1
Skrevet

Rart at dem ikke tar deg seriøst. Jeg har villa snakka med psykolog. Så kommer dere i bunns på ting. Mulig dem vet hva det heter og at dere finner ut av ting.  

Anonymkode: 9840f...c0b

• Liker 3
Skrevet

Det er en sykdom som gjør at mennesker føler at visse deler av kroppen ikke hører til. En arm, ben, ønsker å være lam mm. Det kan gå veldig langt som til alvorlig selvskading i forsøk på å fjerne et bein eksempel.

Google Body Integrity Identity Disorder (BIID). Har ikke noe med å være trans eller ikke-binær om du elles identifiserer deg som mann.

Anonymkode: c426e...01b

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Du er i hvert fall ikke alene om å føle det på den måten.
https://www.thesun.co.uk/news/9050268/nullo-man-who-had-gentiles-removed-says-say-he-finally-feels-like-a-real-man-and-insists-sex-is-better-than-ever/

Jeg synes at å fjerne hele stasen høres ut som et drastisk skritt og det er ikke noe jeg vil anbefale i tilfelle du skulle ombestemme deg. 

Anonymkode: da00d...468

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har gått til psykolog en stund, men han endte opp med å si han ikke kunne hjelpe meg. Vi har sex, men jeg får ikke noe ut av det og får heller ikke orgasme med henne fordi følelsene er feil, og fokuset er feil. Får orgasme alene om jeg vil

Skrevet

Ville funnet en psykolog som har kunnskap om BIID da. Siden det er en ytterst sjelden lidelse er det nok ikke noe som alle har kunnskap om.

• Liker 1
Skrevet

Så du velger da å ikke ha samleie resten av livet?   Gå til lege og bli henvist til psykolog.  Er nok det eneste som kan hjelpe deg.  Er ingen kirurg som kommer til å skjære av penisen din 

Anonymkode: a1d52...017

• Liker 1
Skrevet

Har du vært utsatt for overgrep eller andre krenkelser? 

Anonymkode: 549e4...47d

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er en sykdom som gjør at mennesker føler at visse deler av kroppen ikke hører til. En arm, ben, ønsker å være lam mm. Det kan gå veldig langt som til alvorlig selvskading i forsøk på å fjerne et bein eksempel.

Google Body Integrity Identity Disorder (BIID). Har ikke noe med å være trans eller ikke-binær om du elles identifiserer deg som mann.

Dette. Be om en henvisning til psykolog. Har du andre psykiske utfordringer også? Pass på å få med alt i henvisningen, da det er mange som ønsker å snakke med psykolog og ikke alle kan bli prioritert. 

Anonymkode: 18e90...b9a

Skrevet

Det finnes en diagnose for dette, men jeg klarer ikke å komme på hva den heter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette har jeg sett en dokumentar om engang. De kvittet seg med en arm, en fot etc i Sør-Amerika, for de følte at det kroppslegemet ikke tilhørte dem. Har også sett en dame som blindet seg selv, for hun ville heller leve som blind, følte at det var hennes identitet. Ville tatt kontakt med psykolog, skrevet ned alle dine tanker, og levert det til ham, og snakket om det etterpå. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er mann i 40 årene som ikke liker min egen penis. Den føles som en utvekst som ikke skulle vært der, og som bare er i veien. Den er stygg, føles feil og føles som ja, en utvekst, byll eller noe. Greia er at jeg identifiserer som mann. Jeg er ikke trans, bi eller slike ting. Jeg er samboer med kvinne som jeg liker godt og slikt sett er alt på stell. Men, jeg føler at jeg ville hatt det bedre uten penis. Vil ikke ha vagina, eller kvinnelig kjønn så jeg aner ikke hva jeg egentlig vil ha. Jeg har snakket med fastlege og urolog om dette, men ble selvsagt ikke tatt seriøst. Jeg vet jo ikke en gang selv hva jeg vil ha. Det beste som kunne skjedd var bare at den var borte. Så kunne jeg feks ha urinrøret og åpning ned mot toalettet når jeg sitter å tisser

Er det noen som vet om det finnes noen «tilstand» eller diagnose på dette. Har noen hørt eller lest om noe slikt? Jeg har googlet og da kommer nok binary opp osv, men det er aldri snakk om å fjerne kjønnsorganet da. Og, som nevnt, jeg er 100% mann

Fint med saklig info og tilbakemelding her

Søk opp body dysmorphia

Anonymkode: 3804d...4f4

Skrevet

Håper du tør å prøve om en ny psykolog kan hjelpe deg. Kan du spørre psykologen du har gått til om hjelp til å finne en som kan noe om det du strever med?

Anonymkode: 49252...30e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...