AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Jeg vil ikke ha kommentarer på at jeg er hensynsløs og kun tenker på meg selv, men jeg lurer oppriktig fordi jeg synes det er litt vanskelig å følge med på hva som er «restriksjoner» og ikke. testet positivt for covid i dag, etter to dager med tett nese. Ellers er jeg helt fin i formen. Har en ultralyd på onsdag. Kan jeg dra? Eller bør jeg utsette den? Anonymkode: 3532f...5d4 1
Hulderen Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Ring dit og spør. Kanskje er det greit hvis du har på munnbind og holder en meters avstand til andre. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Den er du nødt til å utsette. På sykehus er det så mange sårbare pasientgrupper som ikke tåler covid, i tillegg til at det går utover pasientene om leger og personell blir syke. Som forøvrig igjen kan ha sårbare familiemedlemmer osv. Anonymkode: 93e54...1a3 2 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 Utsett timen. Supert du føler knall med covid, men samme om du har omgangssyke eller covid kan du tenke på at der er personer som kan dø av det og særlig på sykehus, fastlegekontor osv. Anonymkode: c781f...1ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil ikke ha kommentarer på at jeg er hensynsløs og kun tenker på meg selv, men jeg lurer oppriktig fordi jeg synes det er litt vanskelig å følge med på hva som er «restriksjoner» og ikke. testet positivt for covid i dag, etter to dager med tett nese. Ellers er jeg helt fin i formen. Har en ultralyd på onsdag. Kan jeg dra? Eller bør jeg utsette den? Anonymkode: 3532f...5d4 Ring de og spør. I utgangspunktet er ALLE Covid restriksjoner opphevet og skal behandles som vanlig sesong forkjølelse - med mindre man er veldig dårlig, høy feber ogbresusert allmenntilstand. jeg fikk beskjed om å møte til UL med covid, men ulike sykehus kan praktisere ulike ting. Selv barn i bhg og skole kan gå på skole/bhg med covid så lenge allmenntilstanden tilsier det. Anonymkode: 1ff52...c7e 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil ikke ha kommentarer på at jeg er hensynsløs og kun tenker på meg selv, men jeg lurer oppriktig fordi jeg synes det er litt vanskelig å følge med på hva som er «restriksjoner» og ikke. testet positivt for covid i dag, etter to dager med tett nese. Ellers er jeg helt fin i formen. Har en ultralyd på onsdag. Kan jeg dra? Eller bør jeg utsette den? Anonymkode: 3532f...5d4 Jeg jobber der, og vi får beskjed om kun å holde oss hjemme om vi er syke (feber/veldig dårlig form), ellers er det bare å møte på jobb. Så jeg tenker du fint kan gå på timen din. Anonymkode: 96550...9ed 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber der, og vi får beskjed om kun å holde oss hjemme om vi er syke (feber/veldig dårlig form), ellers er det bare å møte på jobb. Så jeg tenker du fint kan gå på timen din. Anonymkode: 96550...9ed Men hva med alle sårbare pasienter som kan smittes og potensielt dø? Uansett om det er covid eller omgangssyke, eller hva det måtte være. Man må jo tenke litt selv da, ikke være superegoist! Anonymkode: f07ac...cdf
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 Hos oss er regelen at en skal ha vært feberfri i et døgn. En bør ikke være kjempe forkjølet heller, isåfall anbefaler vi munnbind. Men ring og avtal så kan en avgjøre både om du skal møte opp, men og om du skal vente på annet sted til der er din tur. Men fikk du symptom for 2 dager siden og ikke har time før onsdag er du mest trolig symptomfri til dess. Enkelte bruker vi avtale med at de ringer tilbake samme morgen som de har time. Men er du feberfri over 24 t og uten symptom skal enn regne det på samme måte som om du hadde vært forkjølet, er du bra fra forkjølelse kommer enn jo til timene sine ☺️ Anonymkode: 11425...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hva med alle sårbare pasienter som kan smittes og potensielt dø? Uansett om det er covid eller omgangssyke, eller hva det måtte være. Man må jo tenke litt selv da, ikke være superegoist! Anonymkode: f07ac...cdf Man skal gå. Hun er bare tett i nesen og skulle egentlig ikke testet seg. Hadde hun ikke testet seg hadde hun nok gått. Og slik er det blant folk flest nå. Jeg jobber på sykehjem. Vi skal heller ikke teste oss, men gå på jobb så sant vi ikke er syke har feber. Jeg gikk på jobb med Covid sist uke. Hadde på munnbind fordi jeg lurte meg til å teste meg. Anonymkode: c118b...f2e 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #10 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg vil ikke ha kommentarer på at jeg er hensynsløs og kun tenker på meg selv, men jeg lurer oppriktig fordi jeg synes det er litt vanskelig å følge med på hva som er «restriksjoner» og ikke. testet positivt for covid i dag, etter to dager med tett nese. Ellers er jeg helt fin i formen. Har en ultralyd på onsdag. Kan jeg dra? Eller bør jeg utsette den? Anonymkode: 3532f...5d4 Det står vel i brevet at du skal ringe og høre. På sykehuset jeg går hadde de bedt deg komme inn, de ser på covid som en forkjølelse. Anonymkode: cb40e...e1d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #11 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men hva med alle sårbare pasienter som kan smittes og potensielt dø? Uansett om det er covid eller omgangssyke, eller hva det måtte være. Man må jo tenke litt selv da, ikke være superegoist! Anonymkode: f07ac...cdf Egoist? Er formen bra blir vi beordret på jobb. Anonymkode: dfee2...04f 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #12 Skrevet 5. desember 2023 Jeg jobber på sykehus, og om man har testet positivt så skal vi ha på munnbind i 7dager etter symptomstart. (Ref personalhåndboken), og jeg håper da vitterlig at flere har det slik. For meg personlig ville jeg ikke gått til ultralyd før en uke etter covid symptomstart, for andres skyld. Anonymkode: 95cc2...b78
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #13 Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber på sykehus, og om man har testet positivt så skal vi ha på munnbind i 7dager etter symptomstart. (Ref personalhåndboken), og jeg håper da vitterlig at flere har det slik. For meg personlig ville jeg ikke gått til ultralyd før en uke etter covid symptomstart, for andres skyld. Anonymkode: 95cc2...b78 Merkelig regel når en ikke trenger å teste. Anonymkode: dfee2...04f 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #14 Skrevet 6. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Merkelig regel når en ikke trenger å teste. Anonymkode: dfee2...04f Det er bare en regel for ansatte, ikke privatpersoner. Anonymkode: cb40e...e1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå