Gå til innhold

Har gjort det værste svik mot min venninne. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du hate meg, vennligst ikke svar, jeg er nok fordømmende mot meg selv. 

Jeg trenger seriøst et råd. 

Jeg og mannen til min venninne har alltid hatt god kjemi. Da jeg ble skilt for noen år siden, fikk vi litt tettere kontakt. Han spurte ofte hvordan det gikk. Vi begynte prate på tlf og etterhvert så vi hverandre litt innimellom. Kun som venner men allerede da hadde jeg dårlig samvittighet. 

Nå har vi ligget sammen. Jeg kan ikke si det bare skjedde for det har bygd seg opp over tid. Vi har kjemi og er tiltrukket av hverandre. 

Men hva nå? Han vil ikke si noe. De er i parterapi og holder på å lande hvordan de best mulig kan gå fra hverandre. Hun har betrodd seg til meg om at det går mot brudd. Mannen er tydeligvis klar for å gå videre før alt er landet. Men snart er de separert. 

Men hva gjør jeg? Skulle aldri skjedd. Det vet jeg. Det er ikke formildende at de går mot et brudd men likevel relevant tenker jeg. 

Skal, skal ikke si noe til min venninne? Og ja, før noen sier "for en møkkavenninne du er*, jada, takk, jeg vet det. 

Anonymkode: 006f3...dfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

😱

Anonymkode: 690f6...9dd

• Liker 4
Skrevet

Du må si det. Du er en enda dårligere venninne om du ikke sier det!

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, du bør si det. 

Anonymkode: 2afc0...740

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hold helt avstand fra han til bruddet er et faktum. Hvis du innleder et forhold til han etter bruddet er vennskapet kjørt. 
eneste måten du kan redde vennskapet på er å ta helt avstand fra han for alltid, og holde tett om denne affæren. 

Anonymkode: 5e07f...c96

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet

Dere kommer mest sannsynlig til å rote mer og ligge mer. Jo flere ganger før hun får vite det, eller finne ut av det jo verre blir det for deg som veninne. 

• Liker 1
Skrevet

Skal dere satse på hverandre etter at de har gått fra hverandre da? Isåfall er det like greit å bare rive plasteret av med en gang og forberede deg på at du mister en venninne.

Anonymkode: cba3e...f90

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde aldri sagt noe til henne, men sikkert fjernet meg litt forsiktig fra venninnerelasjonen. Og så hadde jeg i fremtiden holdt meg unna mannen. Det var forøvrig han som var utro, ikke du.

Synes du skal gi deg selv litt slack og la være å dømme deg selv for hardt. 

Anonymkode: a42cf...756

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Du er ikke noe venninne, ærlig talt! Ingen venninne gjør noe sånt. 

Syns hun fortjener å vite sannheten. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hold tett.. jeg ville ikke visst om noen venninner av meg gjorde noe slik. Er mange som sier at «dette ville di ha visst». Men jeg mener at du er skyldbetynget, det går uansett mot brudd, og den eneste grunnen til at du vil si noe er din egen samvittighet. Det fører ingenting godt med seg å si noe. Og om du bestemmer deg for å fortelle, vent til at det verste skilsmisse oppgjøret er unnagjort sånn at din venninne kan få unnagjort den sorgen først..

Anonymkode: 7ec23...6ed

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet

Dersom du ikke har tenkt å si noe, blir det i alle fall veldig dårlig gjort hvis hun fortsetter å betro seg til deg. Hadde jeg vært din venninne ville det nesten vært det verste for meg, at jeg har fortalt deg hemmelighetene mine.

Leser jo litt mellom linjene her at det er et håp om at forholdet skal fortsette etter at det evnt blir brudd mellom dem. Det her har jo egentlig pågått en stund.

Du vil vel miste henne uansett. Jeg tenker at du kommer bedre ut av det ved å være ærlig nå. Sannheten kommer alltid ut, og da har du i alle fall vært så rakrygget du kan være. 

Anonymkode: 5b7ae...314

• Liker 3
Skrevet

Så lei situasjon, Ts! ❤️ 

Synes absolutt at du bør si det til henne. Om dere ikke hadde vært nær hadde det jo ikke vært så viktig, men hun betror seg jo tross alt om forholdet hennes til deg. Hun kommer nok uansett til å få vite det en eller annen gang, så det beste er nok at det kommer fra deg. 

Dersom du velger å ikke si noe er det riktige å trekke seg fra relasjonen til venninnen din. 

Anonymkode: 6c95b...09f

• Liker 2
Skrevet

Hva du skal gjøre mener jeg kommer an på hva du/dere tenker skal skje etter bruddet mellom dem. 
Tenker dere å fortsette å ligge sammen eller bli kjærester er det like greit å fortelle det nå med en gang. 
Tenker du at du vil beholde vennskapet med henne bør du ta HELT avstand fra mannen for alltid og ikke fortelle noe. 
Problemet med det siste er at du aldri vet om han kommer til å tie etter bruddet. 

• Liker 2
Skrevet

Kutt kontakten med begge og trekk deg unna, uten å si årsaken. Unødvendig å strø salt i sårene hennes når det sikkert er vanskelig nok ifra før med parterapi osv. Hadde aldri stolt på folk igjen om jeg hadde opplevd noe sånt. Nå skal de uansett gå fra hverandre. Hvorfor fokuserer du ikke på ditt eget liv egentlig i stedet for å blande deg i andres? 

Anonymkode: 79ba7...5e0

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hold tett.. jeg ville ikke visst om noen venninner av meg gjorde noe slik. Er mange som sier at «dette ville di ha visst». Men jeg mener at du er skyldbetynget, det går uansett mot brudd, og den eneste grunnen til at du vil si noe er din egen samvittighet. Det fører ingenting godt med seg å si noe. Og om du bestemmer deg for å fortelle, vent til at det verste skilsmisse oppgjøret er unnagjort sånn at din venninne kan få unnagjort den sorgen først..

Enig. Venninnen blir vel enda mer sint og lei hvis hun får vite det.  Nei, hold deg heller helt borte fra mannen og all kontakt til bruddet er et faktum. Det er det riktige.

Jeg vil si litt av en idiot av en mann. Ødelegge både sin kones forhold til venninnen, og sitt eget. Fy for en idiot. Selv om det er umulig å kontrollere følelsene sine, kunne han ha kontrollert handlingene sine. Vil du i det hele tatt ha denne mannen etter bruddet med kona?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde aldri sagt noe til henne, men sikkert fjernet meg litt forsiktig fra venninnerelasjonen. Og så hadde jeg i fremtiden holdt meg unna mannen. Det var forøvrig han som var utro, ikke du.

Synes du skal gi deg selv litt slack og la være å dømme deg selv for hardt. 

Anonymkode: a42cf...756

Hun må ikke være i et romantisk forhold for å være utro. Utro har hun så absolutt vært - mot sin venninne. Jeg er vanligvis ganske laidback når det kommer til affærer og tradisjonell utroskap, men jeg hadde aldri kunne hatt utroskap mot venner på samvittigheten.

Anonymkode: f89b9...4c4

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Du har allerede valgt han over venninnen din. Du og henne er over. Du kan like gjerne si det.

Anonymkode: 94f48...449

• Liker 8
Skrevet

Dere som sier at hun skal si det. Jeg tenker at venninnen har mer overskudd til å høre noe sånt etter at skilsmissen er tredt i kraft.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette. 
Om du har lært, så bærer du dette selv - ikke skrift til henne for å lette samvittigheten, du vil bare lesse en større byrde over på henne og hun har nok akkurat nå. Å bli sviktet av en venninne er om mulig enda verre og hun kan få alvorlig problemer med å stole på folk i fremtiden. Ikke gjør en slik skade.

Hold avstand til mannen, om de får til et vennskapelig brudd og blir buddyer, eller hun finner seg en som matcher bedre og ikke har noen romantiske følelser igjen for ham, kan dere ev prøve. Ev litt tidligere, men da på bekostning av vennskapet. 

Anonymkode: ad67b...35f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Begge bør holde kjeft og ligge unna hverandre, selv etter bruddet. Uansett omstendigheter, kommer dette til å ødelegge vennskapet mellom deg og henne. Samme gjelder om du prøver deg på å ta over eksen hennes, sånt gjør man bare  ikke.  Dere fant trøst i hverandre, men her må dere opptre som voksne og fornuften må trumfe driftene. Det er lite sannsynlig at dette er snakk om noe mer enn bare midliertidig tiltrekning. Det er rett og slett ikke verdt å gjøre så stor skade for noe så ubetydelig.

Anonymkode: fafa0...2bf

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...