Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 15 mnd har vært uheldig og kommet borti med en tann. Nå har jeg et lite sår som ser litt hovent og hissig ut rett over brystknoppen.

Hva gjør jeg nå? Det gjør skikkelig vondt og tenker det kanskje ikke er så bra for tilheling av såret å amme på det brystet nå. Har i dag forsøkt å få han til å utelukkende amme på det andre brystet, men det er selvfølgelig yndlingsbrystet som har fått seg en rift.

Er redd for melkeproduksjonen også om jeg bare ammer på det friske brystet i dagesvis?

Ønsker ikke forslag om å avslutte ammingen fordi han er stor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan beskytte såret litt? Hvis såret ikke er direkte på brystknoppen, kan du ha på litt desinfiserende salve, feks. Pyrisept, og ha på et plaster. Finnes tynne teiper som sitter godt fast. Å redusere ammingen på dette brystet kan vel føre til melkespreng og snart redusert melkeproduksjon, så kanskje ikke så lurt om du tenker å fortsette å amme en stund til.

Skrevet
aksase skrev (5 minutter siden):

Kanskje du kan beskytte såret litt? Hvis såret ikke er direkte på brystknoppen, kan du ha på litt desinfiserende salve, feks. Pyrisept, og ha på et plaster. Finnes tynne teiper som sitter godt fast. Å redusere ammingen på dette brystet kan vel føre til melkespreng og snart redusert melkeproduksjon, så kanskje ikke så lurt om du tenker å fortsette å amme en stund til.

Det var en god ide, takk! 😊 Såret sitter nesten 1 cm over, så det bør være mulig å dekke det til! Tar en tur på apoteket i morgen og får tak i noe lurt 🥰

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...