AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Har alt på stell. Over gjennomsnittet inntekt. Hus, hytte, gift, barn, opplevelser. Det siste året har jeg funnet lite glede i ting/opplevelser. Skjønner ikke meningen med ting og livet. Skjønner ikke hvorfor jeg har det sånn. Har det jo så fint med mannen, barna...Men leter etter den gode følelsen over å glede meg over og med. Alt føles så meningsløst og jeg aner kjke hvorfor det er sånn. Er det sånn depresjon er? Anonymkode: c88a6...8a8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Ja, det du forteller om er klassiske tegn på depresjon. Anonymkode: afc17...bf3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 Jeg kan kjenne meg igjen. Men jeg aksepterer at jeg har det sånn. Jeg nyter forresten god mat. Så har jeg det trygt og godt på mange måter. Anonymkode: c7a7d...6e7
cafflatte Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 Slik har jeg hatt det de siste årene. Har nå startet med trening så det hjelper litt.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan kjenne meg igjen. Men jeg aksepterer at jeg har det sånn. Jeg nyter forresten god mat. Så har jeg det trygt og godt på mange måter. Anonymkode: c7a7d...6e7 Samme her faktisk Anonymkode: c88a6...8a8
Flipit Skrevet 3. desember 2023 #7 Skrevet 3. desember 2023 (endret) Høres ut som depresjon ja. Ting man før var glad i gjøre blir meningsløse, man ser ikke vitsen i noen ting, man går på autopilot, man eksisterer uten og egentlig leve, musikk høres kjipt ut, sosial omgang blir kjedelig og det å måtte høre på vennene sine eller familien sin prate blir som ett slags statisk støy i ørene dine. Tro det eller ei, men South Park har faktisk ett par episoder som illustrerer dette veldig godt. Slenger med linken til ett klipp fra episodene her. Selve episoden heter You're getting old fra sesong 15 Endret 3. desember 2023 av Flipit
Molly 4.5 år Skrevet 3. desember 2023 #8 Skrevet 3. desember 2023 Bestill deg time hos legen for hjelp. Ente med psykolog og eller medisiner. Går du lenge slik ubehandlet så kan det bli verre og du kan få angst i tillegg. Tyngre å behandle og komme seg opp igjen. Klemmer fra en som sliter med angst (grusomt) og depresjon
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #9 Skrevet 3. desember 2023 Kan du ikke glede deg over å være frisk og ha et liv som er på stell? Og prøve å fokusere mer på andre enn på deg selv. Min nærmeste har opplevd en ulykke som førte til alvorlig handicap. Jeg prøver å tenke på at det er mange andre som har det værre enn meg/oss. Håper du finner din vei og får det bedre etterhvert. Vi har nok alle vårt å slite med❤️ Anonymkode: 5d79f...bae
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #10 Skrevet 3. desember 2023 Høres litt sånn ut ja. Men tror og noen bare har det sånn, jeg har vært til psykolog og prøvd antidepressiva de siste fem årene, men jeg tror jeg bare er blitt sånn. Men anbefaler en tur til fastlegen. Anonymkode: 1c817...2f3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #11 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har alt på stell. Over gjennomsnittet inntekt. Hus, hytte, gift, barn, opplevelser. Det siste året har jeg funnet lite glede i ting/opplevelser. Skjønner ikke meningen med ting og livet. Skjønner ikke hvorfor jeg har det sånn. Har det jo så fint med mannen, barna...Men leter etter den gode følelsen over å glede meg over og med. Alt føles så meningsløst og jeg aner kjke hvorfor det er sånn. Er det sånn depresjon er? Anonymkode: c88a6...8a8 Kanskje ikke depresjon riktig enda, men heller en slags utbrenthet? Prøv å fokusere på de små gledene i omgang med folk, dyr og natur. Reduser på jobbpress, unødvendig eiendom, ytre forventninger, SoMe, skjermbruk etc. Vær forsiktig med å ta i mot antidepressiva. Det kan gi deg de samme symptomene på følelsesmessig flathet, og kan bli livsvarig. Anonymkode: 894a4...e21
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #12 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje ikke depresjon riktig enda, men heller en slags utbrenthet? Prøv å fokusere på de små gledene i omgang med folk, dyr og natur. Reduser på jobbpress, unødvendig eiendom, ytre forventninger, SoMe, skjermbruk etc. Vær forsiktig med å ta i mot antidepressiva. Det kan gi deg de samme symptomene på følelsesmessig flathet, og kan bli livsvarig. Anonymkode: 894a4...e21 Takk for råd. Går opp og ned men en generelt flathet er der Anonymkode: c88a6...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå