Gå til innhold

Nei, barna deres er ikke uskyldige.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei barna deres er ikke uskyldige, dere har null peiling på hva barna dine gjør eller sier på skolen/utenfor hjemmet. Har blitt plaga hele livet, ble aldri akseptert av noen i tenåra, ble banka hver dag i over 10 år av nettopp deres ''uskyldige barn''. Har ikke en gang telling på hvor mange ganger jeg har opplevd at foreldre ikke har trodd at deres barn er i stand til å plage andre, gjøre livet til andre et levende helvette. 

Jeg sitter igjen med traumer som aldri går bort, Får ikke sove om natta fordi nettopp de øyeblikkene med bank og mobbing spilles i reprise hver jævla natt. Deres barn er ikke uskyldig, og dere må forstå at deres barn er i stand til å fullstendig ødelegge livene til andre. 

Jeg er 22 år, ble plaga fra første klasse på barneskolen til slutten av videregående. Må gå til psykolog hver uke, PTSD sier de jeg sannsynligvis har. Jeg har ikke fullført vgs, ikke jobb, og når jeg er i bra form, så er jeg fortsatt suicidal. 

Gjennom hele oppveksten ble jeg baksnakka, mobba, banka, kasts egg på, folk prøve å kjøre meg over med bil. Om man ikke passer inn, eller ikke ser ut som andre på den alderen, så blir man kasta fullstendig ut av samfunnet. Jeg tror ikke dere foreldre fortstår hvor sinnsykt viktig utseendet er nå i dag. Om man ikke er gjennomsnittlig/pen og ikke er interessert i det andre er interesserte i, så er man rett og slett en enstøing resten av ungdomstida. 

Alt jeg vil er at dere skal forstå at barna deres er i stand til å utøve ren ondskap, og dere MÅ snakke med de om mobbing. Jeg kommer aldri til å bli frisk, ALDRI. Og det er nettopp på grunn av dere som nekter å innse at barna deres kan behandle andre med ubskrivelig ondskap. 

Han som plaga meg mest gjennom oppveksten, prøve å ta livet mitt ved to anledninger. Først ved å kvele meg bevistløs, så ved å prøve å drukne meg. foreldrene hans nekta å innse at han gjorde noe som helst galt, han fikk ALDRI konsekvenser hverken fra foreldrene eller skolen, JEG var problemet mente de, ikke han som prøvde å drepe meg, bare fordi jeg ikke så ut som de andre. Værsåsnill, jeg ber dere, ikke la barna deres behandle andre på denne måten, da kommer noens liv til å bli uhelbredelig ødelagt. 

Anonymkode: 0e434...a72

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig at du skriver dette! Forstår at du har det helt grusomt, og at det kjennes ut som det vil komme til å være slik bestandig. Spesielt fordi minnene gjentar seg, det sitter i kroppen! 

Du fortjener en unnskyldning fra alle de som har utsatt deg for grusomme handlinger, og de som så men aldri gjorde noe for å stoppe det. Og ikke minst fra foreldrene. De skulle ha stoppet barna sine og støttet opp om deg! Forsøkt å gjøre det bra igjen! 

Vi trenger alle å bli minnet på at det er naturlig at vi er ulike og ser ulike ut, og ikke la oss bli manipulert til å tro at vi skal passe inn i den samme formen. Det gir grobunn for så mye misnøye og hat. Det ødelegger oss og vi ødelegger hverandre. Noen går det virkelig hardt utover! Samfunnet trenger at vi er ulike! 

Takk for at du fortalte! Vi trenger alle å høre hva du forteller og huske på det i forhold til hverandre og egne barn! Ikke gå blinde! Jeg synes det er forferdelig trist at du har lidd og lider deg gjennom alt dette. Du skulle ha blitt ivaretatt og fått anledning til å blomstre!

Du er ennå ung, og har mange muligheter til gode stunder foran deg. Jeg håper du vil klare å finne håpet og troen på at du faktisk er veldig bra, og unik, og verdt uendelig mye! 

Anonymkode: de8d2...39f

• Hjerte 2
Skrevet

Det høres grusomt ut😭 Stakkars deg.

Nei, barna er ikke uskyldige. Har selv en sønn som har prøvd seg på å erte andre ved noen anledninger. Jeg har slått hardt ned på det, og nærmest bært han etter nakken for å unnskylde oppførselen. Det var et par ganger, så var det stopp. Truet også med at om dårlig oppførsel vedvarte, så var det HAN som måtte bytte skole. 

Viktig, viktig å være  en forelder som tar tak i dårlig oppførsel.

Anonymkode: cc9e6...e25

• Hjerte 3
Skrevet

Et rungende JA! fra en som jobber i skolen. VI kan ha antimobbeprogrammer og tiltak opp og i mente, men samme hvor mye vi forteller en unge hvor uakseptabelt eller skadelig det de gjør er, så når det ikke inn hvis de hjemme står last og brast i at deres barn aldri har gjort som trenger konsekvenser. 

Anonymkode: 02b40...d76

• Liker 1
Skrevet

Mye av problemet med mobbing er at foreldrene ikke tar tak. De kan ikke forestille seg at barnet har vært kjip mot andre. Det blir en trussel mot de selv, da barnet er en forlenget versjon av de selv. 
de blir fornærmet, sinte, oppfarende og noen foreldre blir uvenner pga mobbing mellom barna. 
Jeg har 2 gutter. Snart voksne nå. Han ene har hverken blitt plaget eller plaget andre. Han har bare seilt gjennom. 
men han andre har blitt plaget og kalt. 
foreldrene ble rasende på meg da skolen tok tak. Det er helt håpløst! 
jeg har fått tilbake melding en gang på at barnet mitt hadde sagt noe som kunne oppfattes rasistisk mot en medelev. Dette tok vi tak i med en gang, og han måtte be om unnskyldning. Dette var ikke en stor sak, men vi gjorde et lite nummer ut av det, så han forsto alvoret i det og at det ikke skulle gjenta seg. 
unger er unger verst.

Anonymkode: ae772...1c5

Skrevet

Ja barn kan være grusomme mot andre barn. Utrolig viktig at voksne virkelig tar tak, og ikke tror for godt om egne barn. 

Anonymkode: cf374...5c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...