Arwen Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #21 Skrevet 29. januar 2006 Er det ikke noe herk å holde vinduene rene da?
Gjest gjest1 Skrevet 29. januar 2006 #22 Skrevet 29. januar 2006 Nei, sprossene kan man bare hekte av når man skal vaske vinduene. De vi har kjøpt skal være vedlikeholdsfrie og ha 12 års garanti. Gleder meg til å få de opp, tror det kommer i løpet av uka.
Arwen Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #23 Skrevet 29. januar 2006 Må vurderes, vi skal jo ikke gjøre noe utvendig før til sommeren så har god tid.
Gjest gjest1 Skrevet 29. januar 2006 #24 Skrevet 29. januar 2006 Dere har jo god tid ja. Går jo an å bare hente inn litt tilbuder så vet man ihvertfall kostnadene. Vi har 8 vinduer og må ut med 7000 kroner for alle vinduene.
Gjest Aimable Amie Skrevet 29. januar 2006 #25 Skrevet 29. januar 2006 Jeg holder med deg i å fjerne karnappet - men jeg ville ikke hatt sprosser heller. Synes at sånne hun er finest så enkle som mulig - men det er min smak.
Arwen Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #26 Skrevet 29. januar 2006 Eneste jeg egentlig har tenkt å gjøre er å kanskje ha en klatreplante eller noe på den veggen hvor karnappen er nå, og så male da... og så skal jeg plante syrintre.
Gjest Gjesta Skrevet 29. januar 2006 #27 Skrevet 29. januar 2006 Du har virkelig planene klare her ja......
Gjest Tyr Skrevet 29. januar 2006 #28 Skrevet 29. januar 2006 Nå skal jeg ikke mase mer, men kunne du leve med en litt større karnapp ? Har litt erfaring for at all arealøkning er positiv. Syrintre er min favoritt, herlig å snuse på når de blomstrer.
Arwen Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #29 Skrevet 29. januar 2006 Kan vel egentlig ikke leve med karnapp punktum. Det må høre veldig til huset for at jeg skal klare det. Ikke noen stor fan nei, da ville jeg heller bygd på halve stua litt tror jeg.. og det har vi ikke råd til i første omgang. Du har virkelig planene klare her ja...... åff kårs vi skal starte ganske med en gang med dette, så greit å ha det klart inni hodet før vi får huset.
Gjest gjesta Skrevet 29. januar 2006 #30 Skrevet 29. januar 2006 Jeg holder med deg i å fjerne karnappet - men jeg ville ikke hatt sprosser heller. Synes at sånne hun er finest så enkle som mulig - men det er min smak. ← Jeg er veldig enig. Bort med karnappet og ikke noe dill.
Arwen Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #31 Skrevet 29. januar 2006 Tror ikke det blir så mye dill. Er ikke veldig dillete egentlig hverken jeg eller B. Og Mie har sett karnappen innenfra også, så er glad hun er enig.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #32 Skrevet 29. januar 2006 Jeg bor i en helt ny leilighet. Og det er sprosser her. Kjempefint og koselig. Og jeg har et lunt og moderne interiør. Ser meg rundt nå,og det er så koselig her. Er bare hjemme for tida,bortsett fra på jobb da. Trives så utrolig godt her. Lykke til med nytt hus,du gleder deg vel til å møblere å ordne å styre tenker jeg. Viktig å få det sånn man vil trivs med selv.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #33 Skrevet 29. januar 2006 Jeg ville også fjernet karnappet. Vi har karnapp i huset vi leier - ser ok ut innenfra, faktisk, men dritstygt utenfra. Huset vårt er eldre enn deres, da. Jeg ville kanskje satt inn et nytt vindu, men det kommer an på hvordan lysforholdene i rommet blir og er. Når det gjelder sprosser ville jeg nok aldri satt på "romantiske dill-dall-sprosser" av en type som ikke hører til husets stil og alder. "Bondesprosser" passer f eks ikke etter min mening. Men jeg ville kanskje vurdert å, over tid avhengig av økonomi, skifte ut de nokså "tomme" husmorvinduene med noe a la originalvinduene til slike husbankhus. De er vel ofte todelte, så får dere delt opp vinusflaten. Ellers synes jeg huset ser veldig fint ut - karnappet er vel heller ikke det aller styggeste jeg har sett.
Gjest Bodillen Skrevet 30. januar 2006 #34 Skrevet 30. januar 2006 Når det gjelder sprosser ville jeg nok aldri satt på "romantiske dill-dall-sprosser" av en type som ikke hører til husets stil og alder. "Bondesprosser" passer f eks ikke etter min mening. Men jeg ville kanskje vurdert å, over tid avhengig av økonomi, skifte ut de nokså "tomme" husmorvinduene med noe a la originalvinduene til slike husbankhus. De er vel ofte todelte, så får dere delt opp vinusflaten. ← Helt enig med deg i dette med vinduer/sprosser. Det er viktig å rendyrke stilen på et hus, uansett stil. Å klatte på litt her og der fra forskjellige epoker og stiler kan fort bli feil. På byggefeltet vi bodde på før ligger det drøssevis av firkantede rekkehus, bygd på 70 og 80-tallet. De er veldig enkle med store husmorvinduer og små balkonger med helt enkle rette rekkverkbord. Det er så jævlig når folk setter sprosser på de vinduene og utskårede "hytterekkverk" på balkongene... Noen har til og med gått så langt som å sette på utskåret pynt (sånne som er beregnet til gamle, romantiske hus) øverst og nederst på vinduslistene! Spesielt ille ser det ut når naboen vegg i vegg holder seg til den opprinnelige, enkle stilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå