Gå til innhold

Fjerne karnappvindu.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye jobb? Vil fjerne et karnappvindu i stua i det huset vi har kjøpt. Inbiller meg at det er et som er satt på lenge etter at huset ble bygd. Helt feil størrelse, og helt feil plassert i forhol til alt annet. :forvirret:

Er egetnlig mest bekymret for om huset må stå ubevoktet noen dager uten vegger...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

Om det er mye jobb kommer an på hvor stort karnappet er. Snekkermannen min sier det er tatt ned og tettet (om enn ikke ferdig panelt) i løpet av en arbeidsdag.

Hvor stor jobben blir, og hvor dyrt det blir kommer også an på om det er stående eller liggende panel, og om det er en eller to etasjer.

Hvis det er en etasje og stående panel blir det kjappest og billigst. Hvis det er stående/to etasjer uten "etasjeskille" i panelen (hvis du skjønner, litt klønete forklart kanskje?) blir det mye panel å bytte, for å unngå masse skjøter på samme sted akkurat der hvor karnappet sto. Samme blir det hvis det er liggende panel.

Har du tenkt å erstatte karnappet med et vindu tar jo det også litt lenger tid enn bare å tette hele greia.

Skrevet

Huset er to etasjer og har liggende panel. Jeg vil bruke det ene vinduet i karnappen i veggen, ganske passe størrelse tror jeg.

Pappa mente han kunne klare det, men inbiller meg at vi bør bruke snekker for å ikke ha huset stående åpent for hvem som måtte ønske å komme inn.

Skrevet

vi hadde det åpent i evigheter vi da, midt på vinteren, men det var i 2. etasje og faren min er ikke den som er kjappest på avtrekkeren ;)

Skrevet
:ler: hadde ikke fått sove om natta jeg hvis jeg bare hadde plastikk mellom meg og alle skurkene
Skrevet
:ler: hadde ikke fått sove om natta jeg hvis jeg bare hadde plastikk mellom meg og alle skurkene

Jeg var 9 eller 10, så brydde meg ikke, men husker det var grusomt kaldt å stå opp om morgenene og løpe inn pa badet ;)

Skrevet

Fint hus. Synes karnappvinduet var fint jeg da,men. Ville behodt det jeg og heller satt på sprosser på alle vinduene. Hadde sikkert blitt fint.

Men man har jo forskjellig smak da.... :)

Skrevet

Kunne gjort det fint fra utsiden, det er jeg med på, men inne er det helt feil. ;)

Gjest Bodillen
Skrevet

Koselig hus du har! Snekkermannen min har sett på bildet og sier fremdeles at det vil være gjort på en dag hvis man vet hva man driver med.

Også sier han at mye panel må byttes, sånn at det ikke blir en haug med panelskjøter akkurat der hvor karnappet har sittet. Alt trenger nødvendigvis ikke byttes i veggens hele lengde, man utnytter skjøter som er der fra før.

Skrevet

Takk skal du ha! :)

Huset skal males til sommeren, så ikke noe problem at panelet må byttes.

Skrevet

Hvilken farge skal dere male huset i Arwen?

Skrevet

Hadde egentlig bestemt meg for hvitt, en var og tittet litt i området i går, og nesten alle husene der er hvite så nå er jeg plutselig usikker...

Skrevet

Vi har en farge som heter varm grå med hvite vinduskarmer og det er kjempefint. Gråfargen er ganske lys og fin og kjempefin til hvitt. :tommel:

Skrevet

Er du sikker på ar det ikke er noe du kan "gjøre" innvendig

slik at du blir fornøyd ? Tenker mest på at det kommer til

å koste en del penger, om du ikke er snekker selv.

Skrevet

Pengene er egentlig ikke noe problem ;) og nei, er ingenting jeg kan gjøre innvendig, det er plassert slik på veggen at jeg ikke får plassert de møblene jeg vil ha der på noen måte.

Skrevet
Vi har en farge som heter varm grå med hvite vinduskarmer og det er kjempefint. Gråfargen er ganske lys og fin og kjempefin til hvitt. :tommel:

Har sånn ca tusen beis/malingsbrosjyrer her, så skal titte etter fargen deres :) Vil hvertfall ha noe lyst, det er jeg sikker på. :)

Skrevet

Nemlig, jeg skal ha nye møbler - og de jeg vil ha passer ikke inn :ler:

Nei, helt alvorlig. Karnappen skal bort uansett. :)

Skrevet

Men litt enig med gjest tidliger her at sprosser hadde blitt kjempefint på huset deres. :tommel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...