Gå til innhold

Lønnstilskudd fra Nav

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei er det noen her som har et arbeidsforhold der arbeidsgiver får lønnstilskudd fra nav? Hvordan gikk du/arbeidsgiver frem? Er det vanskelig eller lett å få? Hva er din timelønn og hvor stor prosent får arbeidsgiver igjen fra nav? 

Altså at en person uten jobb får jobb mot at nav tilbakebetaler arbeidsgiver deler av lønna. 

Anonymkode: e9898...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan du lese om på nav sin side,

Selv kaller jeg dette svindel, er nok av bedrifter som utnytter dette. Når tilskuddet er over så finner de noen nye som skal få tilskudd..

Anonymkode: 46d89...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette kan du lese om på nav sin side,

Selv kaller jeg dette svindel, er nok av bedrifter som utnytter dette. Når tilskuddet er over så finner de noen nye som skal få tilskudd..

Anonymkode: 46d89...cf8

Har såklart lest der. Det var ikke det jeg spurte om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , stillingen var et vikariat /prosjekt . Jeg fikk fortsette pga lønnstilskudd

Anonymkode: e8a12...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endo skrev (3 minutter siden):

Vi fikk dekket ca 60% av lønna. Arbeidsgiver søker. 

Tusen takk for å dele din erfaring! Fikk du en normal timelønn, eller en del lavere? Er tilbudt jobb men de tilbyr ganske lav timelønn i tillegg til at de krever at de får lønnstilskudd. Det er en unik sjanse for meg som syk å få prøve meg i jobb men vil ikke bli utnyttet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for å dele din erfaring! Fikk du en normal timelønn, eller en del lavere? Er tilbudt jobb men de tilbyr ganske lav timelønn i tillegg til at de krever at de får lønnstilskudd. Det er en unik sjanse for meg som syk å få prøve meg i jobb men vil ikke bli utnyttet 

Jeg var arbeidsgiver som søkte :( du burde få samme timelønn som de andre du jobber med. Lønnstilskuddet skal egentlig dekke det at du ikke yter 100%. Men blir i praksis brukt til mye annet. Jeg vil anbefale deg deg og teste ut jobben. Jeg har selv ansatt to stk som gikk på lønnstilskudd samt 1 som får permanent. Helt nydelige arbeidere etter at de fikk prøvd seg ut og fant ut at de trivdes. (Noen arbeidsgivere liker utnytte denne ordningen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg var i en lignende situasjon. Var først der som utplassert fra nav før jeg fikk tilbud om fast jobb og hvor bedriften søkte om lønnstilskudd. Lønna jeg fikk var latterlig lav. Jeg takket ja fordi jeg så på det som en inngangsport til arbeidslivet (hadde vært på aap noen år). Etter 1,5 år fikk jeg meg ny jobb og gikk opp 130000 i lønn. 

Anonymkode: c1810...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på lønnstilskudd en periode og fikk veldig lav lønn. 350 000 i året. De andre fikk mye høyere lønn. Vet ikke om det har noe å si at jeg var på lønnstilskudd, eller helt hvorfor de ga så lav lønn?

Anonymkode: c2858...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ha en kontrakt på fast eller midlertidig stilling og lønnen skal være tilsvarende de andre i bedriften får, +/- ansiennitet og utdanning selvfølgelig. 

Man kan få lønnstilskudd om man har nedsatt arbeidsevne (ved slutten av en sykemeldingsperiode eller på AAP) fordi man ikke yter 100% på jobb. Det vanlige da er å få 60% dekningsgrad i tolv mnd også 50% i tolv mnd. De kan få inntil to år.

Eller for den som sliter med å få jobb og lønnstilskuddet skal da friste arbeidsgiver til å satse på deg, selv med hull i CV'en. Altså reduserer arbeidsgivers risiko. Her er det vanlig med 40% i seks mnd også 30% i seks mnd. Her er det maks ett år. 

Snakk med veilederen din. Arbeidsgiver kan søke, eller arbeidsgiver og veileder kan lage en avtale sammen. Alt gjøres digitalt.

Anonymkode: 0b99e...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...