Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er nå i svangerskapsuke 10+3. Har hadd veldig ømme pupper helt fram til nå, og blir bekymret for at noe er galt siden de ikke er ømme lengre. Føler meg heller ikke så ekstremt oppblåst i magen, slik jeg var for et par uker siden.

Flere som har opplevd å miste symptom(er) i første trimester, men at alt likevel har gått bra? 🤞🥰

Anonymkode: 9a366...525

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mistet alle symptomer (de FÅ jeg hadde) i uke 11, omtrent på dagen. Har ei helt fin og frisk frøken ☺️ at du mister symptomene så nært 2. trimester betyr ikke nødvendigvis at noe er galt 

Anonymkode: acdaf...a67

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, opplevde det samme selv. Etter mye googling ser det ut til at det er ganske vanlig. Rundt denne tiden tar morkaken over og mange får mindre symptomer ☺️

Anonymkode: 81668...dac

• Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk for svar! 🤍 Da kan jeg roe meg litt ned og ikke være bombesikker på at noe er galt.

Skrevet

Jeg er kommet like langt som deg og det er helt likt hos meg! 🙂 

Anonymkode: a4cc6...25d

• Hjerte 1
Skrevet

Det samme skjedde med meg på ca samme tid, googlet meg igjen og fant også ut at det var ganske vanlig!😊

Anonymkode: 24dd3...694

• Hjerte 1
Skrevet

Så godt å høre at flere opplever/ har opplevd det 😀 

Skrevet

Det er normalt og frem til uke 20 går man rundt og tror man har inbilt seg alt 😂 så begynner magen å vokse

Anonymkode: c7cd3...0e5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er normalt og frem til uke 20 går man rundt og tror man har inbilt seg alt 😂 så begynner magen å vokse

Haha, ja begynner jo å lure på om det faktisk er noe der inne😂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Magen begynner jo ofte å vises før uke 20 da 

Anonymkode: 81306...03a

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det varierer veldig 

Anonymkode: acdaf...a67

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Første svangerskap kunne man ikke se noe på meg før rundt uke 24. Så er vel veldig individuelt. Nå med nr 2 forventer jeg tidligere mage.

Anonymkode: 3a456...6e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Første svangerskap kunne man ikke se noe på meg før rundt uke 24. Så er vel veldig individuelt. Nå med nr 2 forventer jeg tidligere mage.

Anonymkode: 3a456...6e8

Jeg er førstegangs og 13 uker og magen vises allerede. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er i uke 19 nå og kan bare snakke for meg selv :) vises nesten ingenting ennå når jeg står normalt og trekker inn magemuskler som vanlig. Fra uke 18 eller 19 at det akselererer med dobbel størrelse på foster på noen få uker..

Skrevet

Jeg er i uke 20, men kan si at så og si alle symptomene mine forsvant i uke 10.  

Hadde ømme bryst, kvalme med oppkast, tretthet osv. som varte fra uke 6 til 10. 

Veldig deilig å slippe det i ettertid :)  men jeg var veldig redd der og da for at noe var galt. Tror symptomletingen gir seg veldig etter du har vært på din første ultralyd. Da ser du at det er en som spreller inni der og noen uker etter det så kjenner du jo snart litt liv :) første trimester kan være grusomt sånn sett!

Anonymkode: 9052d...216

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er i uke 20, men kan si at så og si alle symptomene mine forsvant i uke 10.  

Hadde ømme bryst, kvalme med oppkast, tretthet osv. som varte fra uke 6 til 10. 

Veldig deilig å slippe det i ettertid :)  men jeg var veldig redd der og da for at noe var galt. Tror symptomletingen gir seg veldig etter du har vært på din første ultralyd. Da ser du at det er en som spreller inni der og noen uker etter det så kjenner du jo snart litt liv :) første trimester kan være grusomt sånn sett!

Har vært på to ultralyder allerede grunnet min pcos og skal på ny om to dager. På de to ultralydene sa legen at alt så fint ut, så er veldig spent på ultralyden om to dager 🤯

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vært på to ultralyder allerede grunnet min pcos og skal på ny om to dager. På de to ultralydene sa legen at alt så fint ut, så er veldig spent på ultralyden om to dager 🤯

Noen grunn til at du har vært på ejstra ultralyder pga pcos? Jeg har det selv. 

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Da er helt sikkert alt i orden ❤️ Skjønner deg godt, det er en stressende tid. Blir som sagt litt mer beroliggende når kroppen kjenner tegn til liv selv. Stryke hånden på magen og få et lite dult i håndflaten osv :) Lykke til ts, og gratulerer med graviditeten! 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Noen grunn til at du har vært på ejstra ultralyder pga pcos? Jeg har det selv. 

For jeg var hos fertilitetsklinikken grunnet pcos og måtte gå på letrozol for å klare å bli gravid, så legen der ville holde et ekstra øye med meg og se at ting utviklet seg 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da er helt sikkert alt i orden ❤️ Skjønner deg godt, det er en stressende tid. Blir som sagt litt mer beroliggende når kroppen kjenner tegn til liv selv. Stryke hånden på magen og få et lite dult i håndflaten osv :) Lykke til ts, og gratulerer med graviditeten! 

Tuusen takk🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...