AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #61 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Trodde faktisk at det var vanlig å spørre venner om tjenester Anonymkode: 7ef0d...cf1 Det skjer vel, men en må velge demrete anledninger og ikke sånt småmas. Nå har jeg nettopp tatt turen til apoteket og kjøpt covidtest, og den viste seg å være positiv. Dette klarer du og å få til. Ta på deg munnbind. Det er ingen regler lenger annet enn holder seg hjemme fra jobb om en er sjuk Anonymkode: d6656...4e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #62 Del Skrevet 4. desember 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: For en egoistisk veninne du har som i tillegg baksnakker deg til mannen sin. Fortell henne at du hørte hva hun sa og krek deg til apoteket selv og kutt kontakten med henne. Anonymkode: f23aa...474 Venninna er alt annet enn egoistisk. Hun handler OFTE for TS, som fint kunne ha gjort det selv. Anonymkode: 709b1...b53 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 4. desember 2023 #63 Del Skrevet 4. desember 2023 Herregud begynn å klare deg selv ts. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #64 Del Skrevet 4. desember 2023 got2go skrev (1 time siden): Herregud begynn å klare deg selv ts. Burde jeg ha gått på apoteket med korona? Har testet positivt nå i kveld Anonymkode: 7ef0d...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 4. desember 2023 #65 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Burde jeg ha gått på apoteket med korona? Har testet positivt nå i kveld Da bestiller du hjemlevering hvis du absolutt må ha paracet. Endret 4. desember 2023 av got2go 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #66 Del Skrevet 4. desember 2023 I slike tilfeller bestiller jeg hjemlevering. Før det ble mulig med hjemlevering ringte jeg til apoteket og forklarte at jeg var syk og at jeg ikke ville gå rundt inne på apoteket og risikere å smitte andre kunder, så da fant de frem det jeg skulle ha og så bare løp jeg inn og dro kortet. Anonymkode: dd8bf...318 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #67 Del Skrevet 4. desember 2023 Jeg har forresten ringt en venninne og bedt om hjelp en gang jeg var syk. Da hadde jeg en skade på øynene og ble sendt tidlig hjem fra sykehuset pga. en ulykke som krevde sengeplasser. Jeg klarte ikke å gå fordi jeg ikke hadde syn, så da ringte jeg en venninne og ba henne hjelpe meg hjem. Husker jeg følte at jeg ba om altfor mye. Det tok henne en drøy time å hjelpe meg, og det er ganske mye tid på en helt vanlig tirsdag når man skal rekke middag, lekser og kjøring til treninger. Anonymkode: dd8bf...318 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 4. desember 2023 #68 Del Skrevet 4. desember 2023 Hei TS. Betyr ikke så mye hva folk mener. Kan du ikke bestille hjemlevering fra en matbutikk som tilbyr det? ta med litt mat halstabletter og litt snop og is. så lar du venninnen din være i fred. Tror nok ikke hun er like mye venninne som du føler dere er. Ikke når hun snakker slik Beklager at jeg tror det. God bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #69 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 3.12.2023 den 21.04): Enig. Jeg er overrasket over svarene. På apoteket her pleier det som oftest å være gamle mennesker innom. Er ikke ofte jeg er syk da, men handler en del medisin til katten. Ekkelt å tenke på at folk drar dit med feber og full forkjølelse fordi de blir skikkelig provosert av tanken på å spørre en de kjenner om å handle for seg når de er syk. Er ikke rart det blir mye sykdom når folk bare driter i andre fordi de vil være så flinke og og klare seg selv. Flink og uavhngig kan man heller være i andre sammenhenger, tenker jeg. Anonymkode: 928bb...e0d Jeg hadde Korona for et par uker siden. Jeg ringte da legekontoret for å få resept på hostemedisin fordi jeg hostet så mye. Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte komme dit fysisk. Så jeg satt først og hostet på venterommet i en time (jeg hadde munnbind, men alle vet jo at munnbind har ekstremt lite effekt for å beskytte andre mot smitte, det er seg selv man til en viss grad kan beskytte, så dro jeg på apoteket for å hente hostesaften. Korona er blitt sidestilt med vanlig forkjølelse, og er noe vi må regne med å få et par ganger i året fremover, minst og vi må leve som vanlig gjennom det. Jeg dro forøvrig på jobb hele uka med hoste og lett feber, som jeg ville gjort med en forkjølelse. Anonymkode: 1158a...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #70 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Burde jeg ha gått på apoteket med korona? Har testet positivt nå i kveld Anonymkode: 7ef0d...cf1 Ja, det er helt uproblematisk. Anonymkode: 1158a...2a9 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #71 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 3.12.2023 den 18.32): Hun kjører nesten forbi her på vei hjem. Jeg har spurt henne ofte om å handle for meg når jeg er syk. Men skjønner nå at det kanskje ikke er innafor å gjøre det Anonymkode: 7ef0d...cf1 Men i all verden? Hvor mye syk er du egentlig? Jeg tror én gang i mitt liv (og jeg er seksti) har jeg trengt at noen andre handler, da var jeg alene med sykt lite barn og var syk selv. Ellers har det aldri skjedd. At du OFTE har spurt om dette virker fryktelig rart! Anonymkode: 6a816...4f2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #72 Del Skrevet 5. desember 2023 Amistad skrev (9 timer siden): Tror nok ikke hun er like mye venninne som du føler dere er. Ikke når hun snakker slik Beklager at jeg tror det. God bedring. Ja, du bør virkelig beklage at du er så dum at du tror det! 😂 Folk blir oppgitt over gode venninner de er glade i! Ikke rart med et hjertesukk til samboer, vel. En annen gang er det kanskje hjertesukk over samboer til venninna? Det er jo ikke vondt ment, men vi irriterer oss over hverandres uvaner. Til og med egne barn, som vi elsker høyere enn alt, kan vi irritere oss grønn over. Og her har tydeligvis ts fått seg en uvane med å spørre venninna litt for ofte om hjelp, og i dette tilfellet er vel de fleste enige om at ts kunne ordnet opp selv. Jeg synes det er fint å kunne spørre om hjelp, er glad for å kunne hjelpe venner og familie. Men man skal ikke spørre i utrengsmål. Anonymkode: 6a816...4f2 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #73 Del Skrevet 5. desember 2023 Hvis du bor så sentralt at du bor 200 meter fra apoteket, så har du vel en hjemleveringstjeneste (oda eller annet) også? Du skriver at du ofte ber om hjelp til handling når du er syk, da synes jeg du kan bruke hjemlevering. Når hun sa det hun sa til samboeren, så er det vel at du har bedt om det før, og hun synes du kunne ordnet deg på annen måte. Så kan du be om hjelp når det er helt nødvendig, og hun kan gjøre hyggelige tjenester på eget initiativ. Går du til apoteket (eller til kassen på Rema) om morgenen når det ikke er mye fold der, holder avsted og/ eller bruker munnbind, så kan du kjøpe paracet selv. Anonymkode: 0fbf4...13a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 5. desember 2023 #74 Del Skrevet 5. desember 2023 Du må jo sørge for å ha et så stort lager med mat hjemme (noe myndighetene anbefaler), at du ikke trenger å be noen handle for deg hver gang du er syk! Det høres ut som om du sliter ut venninnen din ved å be henne om hjelp unødvendig. På den måten er det du som er en dårlig venninne. Vær glad for at du hørte den kommentaren. Nå har du mulighet til å forandre på oppførselen din før du mister venninnen din. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #75 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men i all verden? Hvor mye syk er du egentlig? Jeg tror én gang i mitt liv (og jeg er seksti) har jeg trengt at noen andre handler, da var jeg alene med sykt lite barn og var syk selv. Ellers har det aldri skjedd. At du OFTE har spurt om dette virker fryktelig rart! Anonymkode: 6a816...4f2 Hæ? Shamer du folk for å være syke? Anonymkode: 214f7...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 5. desember 2023 #76 Del Skrevet 5. desember 2023 Ja, det kunne du ha gjort. Vi trenger ikke å forholde oss til korona nå som vi gjorde i 2020. Og hvis du absolutt vil ta hensyn, kan du gå når det er lite folk, altså like etter åpning eller like før stenging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #77 Del Skrevet 5. desember 2023 Hvor ofte hjelper du venninna di? Anonymkode: f2feb...bd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 5. desember 2023 #78 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 3.12.2023 den 18.27): Men er det så ille å spørre en venninne om hun kan kjøre å kjøpe det på vei hjem fra jobb? Anonymkode: 7ef0d...cf1 Jeg hadde lett kjøpt til deg. Om du så bodde 50meter fra apoteket. De 200 meterne kan være grusomme hvis man er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #79 Del Skrevet 5. desember 2023 Hadde kjøpt for deg om det var en gang i skuddåret. Om det var ofte, nei. Gjør du tjenester for henne? Du er voksen. Du klarer å ha et lite kriselager av paracet, nesespray, mat og drikke for slike situasjoner Anonymkode: 63449...634 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #80 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Burde jeg ha gått på apoteket med korona? Har testet positivt nå i kveld Anonymkode: 7ef0d...cf1 JA! Det er ingen restriksjoner på covid lenger. Jeg hadde gått på jobb med covid. Anonymkode: 7d248...c13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå