AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Jeg har blitt syk. Forkjølelse og litt feber. Jeg spurte ei venninne om hun kan dra innom apoteket for meg i morgen og kjøpe paracet. Hun sa ja og jeg takket. Da jeg sa hadet så trodde jeg at hun kuttet samtalen, men jeg hørte at hun sa til samboer: Hun bor 200 meter fra apoteket. Skjønner ikke hvorfor hun ikke kan dra selv Kanskje jeg burde ha dratt selv? Hva gjør du? Tenker at hvis det er korona, og jeg smitter andre Anonymkode: 7ef0d...cf1 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Med et munbind kunne du fint å gått selv ja. Det er omtrent rett inn og rett ut når du vet hva du skal ha. Du kunne ha bestilt plukk-og-hent også. Anonymkode: 08151...4f9 32 11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Drar selv. Anonymkode: ae806...60c 9 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med et munbind kunne du fint å gått selv ja. Det er omtrent rett inn og rett ut når du vet hva du skal ha. Du kunne ha bestilt plukk-og-hent også. Anonymkode: 08151...4f9 Men er det så ille å spørre en venninne om hun kan kjøre å kjøpe det på vei hjem fra jobb? Anonymkode: 7ef0d...cf1 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 Ja dette kunne du fikset selv. Send en melding og si at du føler deg litt bedre og derfor stikker innom selv! Får være måte på hvor mye man skal belaste andre Anonymkode: a528a...e58 34 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men er det så ille å spørre en venninne om hun kan kjøre å kjøpe det på vei hjem fra jobb? Anonymkode: 7ef0d...cf1 Hun må da først kjøre til apoteket, deretter til deg. Også kan hun dra hjem. Du får medisinene også sent, samt hun må bruke en del tid (og drivstoff/energi) på dette. Du kan dra på morgen dit, da får medisin tidligere og det er lite folk der. Anonymkode: 08151...4f9 17 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #7 Skrevet 3. desember 2023 Kan fint gå selv, ja. Spesielt siden det er så kort avstand. Men Paracet er som regel billigere i vanlige matbutikker, så jeg hadde heller kjøpt der. Anonymkode: 12402...72b 10 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #8 Skrevet 3. desember 2023 Litt forkjølelse og litt feber er ikke nok for meg til å få andre til å gjøre det for meg. Anonymkode: bf19b...360 24 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #9 Skrevet 3. desember 2023 Man får jo Paracet på matbutikken også... Med forkjølelse synes jeg du er litt frimodig som spør om hjelp. Influensa eller omgangssyke, hadde jeg forstått. Litt.. Anonymkode: b09d3...1e4 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #10 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun må da først kjøre til apoteket, deretter til deg. Også kan hun dra hjem. Du får medisinene også sent, samt hun må bruke en del tid (og drivstoff/energi) på dette. Du kan dra på morgen dit, da får medisin tidligere og det er lite folk der. Anonymkode: 08151...4f9 Hun kjører nesten forbi her på vei hjem. Jeg har spurt henne ofte om å handle for meg når jeg er syk. Men skjønner nå at det kanskje ikke er innafor å gjøre det Anonymkode: 7ef0d...cf1 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #11 Skrevet 3. desember 2023 Jeg hadde uten tvil fikset selv. Ville ikke tenkt tanken å be om hjelp før jeg var reelt sett sengeliggende, og kanskje ikke engang da, hvis jeg faktisk bare hadde 200 meter til apotek eller matbutikk. Anonymkode: d1e4f...6b3 13 2 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #12 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man får jo Paracet på matbutikken også... Med forkjølelse synes jeg du er litt frimodig som spør om hjelp. Influensa eller omgangssyke, hadde jeg forstått. Litt.. Anonymkode: b09d3...1e4 Kanskje jeg har influensa. Jeg vet ikke. Skal be henne kjøpe en korona test også Anonymkode: 7ef0d...cf1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #13 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har blitt syk. Forkjølelse og litt feber. Jeg spurte ei venninne om hun kan dra innom apoteket for meg i morgen og kjøpe paracet. Hun sa ja og jeg takket. Da jeg sa hadet så trodde jeg at hun kuttet samtalen, men jeg hørte at hun sa til samboer: Hun bor 200 meter fra apoteket. Skjønner ikke hvorfor hun ikke kan dra selv Kanskje jeg burde ha dratt selv? Hva gjør du? Tenker at hvis det er korona, og jeg smitter andre Anonymkode: 7ef0d...cf1 Ja, 200 meter klarer du med litt feber. Veldig rart å ringe noen for noe slikt. Anonymkode: 36582...4aa 23 1 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #14 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men er det så ille å spørre en venninne om hun kan kjøre å kjøpe det på vei hjem fra jobb? Anonymkode: 7ef0d...cf1 Nei, det er ikke ille å spørre noen om slikt. Venninnen din er kjip, hun bare kunne sagt nei fremfor å "baksnakke" deg til samboeren sin. Blir for dumt, først si ja og så baksnakke. Anonymkode: 6159b...560 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #15 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje jeg har influensa. Jeg vet ikke. Skal be henne kjøpe en korona test også Anonymkode: 7ef0d...cf1 Ja, da tar du på et munnbind eller unngår mennesker på den korte turen. Det ville kanskje tatt deg 5 minutter til sammen å gå frem og tilbake til apoteket. Anonymkode: 12402...72b 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #16 Skrevet 3. desember 2023 Men jeg skjønner jo mer og mer nå at TS troller. Hun MÅ jo nesten gjøre det...? Anonymkode: 12402...72b 12
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #17 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke ille å spørre noen om slikt. Venninnen din er kjip, hun bare kunne sagt nei fremfor å "baksnakke" deg til samboeren sin. Blir for dumt, først si ja og så baksnakke. Anonymkode: 6159b...560 Jeg kunne gjort det samme. Sagt ja til en forespørsel selv om jeg synes det var noe unødvendig. Føler ikke heller at det er baksnakking å komme med en sånn kommentar til samboer. Anonymkode: d1e4f...6b3 15 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #18 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg skjønner jo mer og mer nå at TS troller. Hun MÅ jo nesten gjøre det...? Anonymkode: 12402...72b Hvorfor troller jeg? Fordi jeg spørr om hjelp? Anonymkode: 7ef0d...cf1 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #19 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun kjører nesten forbi her på vei hjem. Jeg har spurt henne ofte om å handle for meg når jeg er syk. Men skjønner nå at det kanskje ikke er innafor å gjøre det Anonymkode: 7ef0d...cf1 Nei, når du spør ofte, så er hun vel lei. Er du sengeliggende og hjelpesløs, så kan man be andre om en tjeneste, men ikke fordi du bare er litt forkjølet. Paracet kan du også bestille med hjemlevering fra Meny, Oda og nettapotek. Anonymkode: 7b03d...f40 10 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #20 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kunne gjort det samme. Sagt ja til en forespørsel selv om jeg synes det var noe unødvendig. Føler ikke heller at det er baksnakking å komme med en sånn kommentar til samboer. Anonymkode: d1e4f...6b3 Det er baksnakking uansett hva du føler om det. Skikkelig ufint. Anonymkode: 6159b...560 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå