Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i midten av 20 åra og flytta til en ny by. Synest det er vanskeleg å finne seg venner i 20 åra. Flytta hit fordi eg fekk ein god jobbtilbud, men har budd her i 1,5 år. Mange av kollegane mine er veldig hyggelige, men synest det er vanskeleg å spør om å finne på noko. Hadde veldig masse venner i heimbyen min før dei flytta til forskjellige plasser i Norge. Eg var så vant med å vere med dei veldig ofte og trengte ikkje å bekymre meg for at dei ikkje ville vere med meg. Kjenne det er veldig ensomt å lengte etter noko eg kan dra på kafé med og finne på andre aktiviteter. Har dokke noko tips på korleis ein får seg venner? 

Anonymkode: 2ee81...30a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld deg p noe aktivitetskurs. F.eks dansing, maling, matlaging, mm

• Liker 2
Skrevet

Har hund og bruka å gå tur med henne, men det er sjeldent at folk stoppa og klappa henne. Då er det vanskeleg å prate med folk 

TS

• Liker 1
Skrevet

Hva med å begynne å date? 
å få kjæreste kan hjelpe! 

ellers tror jeg kanskje jeg ville tatt noe kurs/utdannelse av et slag. 
Å bare begynne på en aktivitet er ofte ikke så samlende. 
men et kurs i fx coaching er en super måte å bli kjent på. 
Selv fikk jeg mange gode venner på en slik utdannelse og vi holder fortsatt sammen etter 15 år ☺️ 

Og så tenker jeg at jobb ikke er alt. Hvis det går ut over din psykiske helse ville jeg flyttet hjem igjen!

Anonymkode: 2f5f5...e7b

• Nyttig 1
Skrevet

Hold kontakten med dine gamle selv om dere sees sjeldnere. Kanskje kommer du eller noen av de til å flytte nærmere senere i livet og da er det synd om kontakten er helt brutt.

Anonymkode: 7925b...7ec

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Er i midten av 20 åra og flytta til en ny by. Synest det er vanskeleg å finne seg venner i 20 åra. Flytta hit fordi eg fekk ein god jobbtilbud, men har budd her i 1,5 år. Mange av kollegane mine er veldig hyggelige, men synest det er vanskeleg å spør om å finne på noko. Hadde veldig masse venner i heimbyen min før dei flytta til forskjellige plasser i Norge. Eg var så vant med å vere med dei veldig ofte og trengte ikkje å bekymre meg for at dei ikkje ville vere med meg. Kjenne det er veldig ensomt å lengte etter noko eg kan dra på kafé med og finne på andre aktiviteter. Har dokke noko tips på korleis ein får seg venner? 

Snart oppdager du at "venner" bare vil utnytte deg og gjøre livet ditt til et helvette. Noe som igjen forsterker den idiotiske ensomheten. Dyr gjør det heldigvis litt bedre.  Bøker og fantasi. Til og med chatgpt gjør ting bedre :)

Anonymkode: 6289d...336

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Å få venner som voksen er vanskelig. Meld deg på tinder, få deg en kjæreste. Kanskje han har venner du kan bli kjent med og de har kjærester? 🥰

Anonymkode: 1b589...928

Skrevet

Hvor bor du da? 

Anonymkode: ffbe2...a35

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å få venner som voksen er vanskelig. Meld deg på tinder, få deg en kjæreste. Kanskje han har venner du kan bli kjent med og de har kjærester? 🥰

Anonymkode: 1b589...928

Har kjæreste og hund. Han er frå samme heimby som meg. Han synest sjølv det er vanskeleg å få seg venner. Det er berre oss to, men vi trenger fleire vi kan vere sosiale med 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor bor du da? 

Anonymkode: ffbe2...a35

Førde 😓

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hold kontakten med dine gamle selv om dere sees sjeldnere. Kanskje kommer du eller noen av de til å flytte nærmere senere i livet og da er det synd om kontakten er helt brutt.

Anonymkode: 7925b...7ec

Holder fortsatt kontakt med dei 😊  men er vanskeleg å besøke kvarandre når vi begge er opptatt med jobb eller viss dei studere 

Skrevet

Jeg er 35 år, gift, 3 barn og bor i «ny» by det har vart noen år, men jeg syns også det kan vær vanskelig å få venner, følte de nye datt av når jeg fikk barn og de kunne ikke forstå jeg prioriterte mine små, mine er 0-6 år. Har ei jeg besøker men tåler hun kun i doser, det er så mye selvskryt, om du forteller noe som er vanskelig med å være kone og mor så vil hun da bare ta det som en mulighet å skryte om hvor snill mann og flink datter hun har.

Så tror jeg også vil prøve kurs, lei skrytemødre😂

Anonymkode: 37a93...331

Skrevet

Hvilken hobbier har du da? Og er det en av kollegene dine som har samme hobby? I så fall, er jo det en inngangsport. Noen av de som har hun f eks?

Anonymkode: b14db...4d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Førde 😓

Og du har hund? Bli med i hundeklubben, møt opp på mandagstreninger - så blir vi kjent😄

Anonymkode: a10a3...103

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken hobbier har du da? Og er det en av kollegene dine som har samme hobby? I så fall, er jo det en inngangsport. Noen av de som har hun f eks?

Ja, to av dei har hund, men dei er frå Førde og har vennane sine 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og du har hund? Bli med i hundeklubben, møt opp på mandagstreninger - så blir vi kjent😄

Ja, kanskje eg skal gjere det 😊

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, kanskje eg skal gjere det 😊

👏👏👏

• Hjerte 1
Skrevet

Inviter eller foreslå at dere finner på noe sammen. Eller at du gjennom hobby/interesser kan søke deg til likesinnede.

Skrevet

Nokon andre forslag 😊 Teke imot alt

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nokon andre forslag 😊 Teke imot alt

TS

Liker du å trene? Og hvilken aldersgruppe er du i? Den lokale rideklubben trenger hjelp til helgen, kan melde deg som frivillig der😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...