AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Jeg har i år måtte kutte kontakt med foreldre pga dårlig behandling. Det var et tøft valg og noe jeg fortsatt bearbeider. Jeg skal derfor naturligvis ikke feire jul med egen familie. Samboer synes dette er trist og er invitert hjem til hans familie. Problemet er at situasjonen fortsatt er sår, og jeg ønsker ikke å dra til dem og bare være lei meg/skape rar stemning. Vil ikke presse meg selv til å være helt hipp hurra hele kvelden. ønsker derfor å bare bli hjemme, lage noe mat og se på film. Men samboer synes dette er rart og han blir litt trist over at jeg skal være alene. Enig i at det er trist men kjenner jeg virkelig vil ha tid for meg selv, og takle dette alene. Hva tenker dere? Anonymkode: 12fd1...76a 18
Illuminatum Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Tenker du han har det trivelig når han vet du er alene hjemme? 8 10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Nei, det er ikke sært. Det er fullt forståelig❤️ Du kan ikke ta ansvar for at din samboer syns dette er trist (på dine vegne?). Anonymkode: 268d8...33c 11 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 Illuminatum skrev (2 minutter siden): Tenker du han har det trivelig når han vet du er alene hjemme? Nei, men det er jo i teorien ikke mitt problem. Jeg har det jo ikke trivelig hjemme hos dem (mest sannsynelig). Og jeg har sagt til han at det er dette jeg ØNSKER. At juleaften bare er en dag. Det er bare en søndag. Det blir trist bare om man gjør det trist.. trenger bare space ts Anonymkode: 12fd1...76a 13 4 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 Om jeg er alene kan jeg bare late som at det er en helt vanlig dag. Om jeg er med dem så får jeg gnidd i trynet at det er jul og at jeg er uten familien min ts Anonymkode: 12fd1...76a 7 6 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 Bra han inviterer deg, det er en god tanke bak ❤️ ikke isoler deg helt, ha deler av dagen sammen og deler alene? Skjønner at første julen er tøff, jul er liksom storfamilie og hygge. Skjerm deg selv om du skal være hjemme er mitt tips til deg, ikke søk opp bilder eller oppsøk sosiale medier på dagen det kan forsterke sorgen du møter nå❤️ Anonymkode: 19bc8...c1e 1 2 2
Topsi Skrevet 3. desember 2023 #7 Skrevet 3. desember 2023 Men er det ikhelt nt naturlig å være sammen med sambo og familien hans på julaften hvis du ønsker det? Det er helt vanlig ihvertfall 8 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #8 Skrevet 3. desember 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Men er det ikhelt nt naturlig å være sammen med sambo og familien hans på julaften hvis du ønsker det? Det er helt vanlig ihvertfall Men hele poenget er at jeg ikke ønsker det. Jeg vil være alene og bearbeide dagen for meg selv ts Anonymkode: 12fd1...76a 11 3 4
Nymerïa Skrevet 3. desember 2023 #9 Skrevet 3. desember 2023 Be han formidle til familien at du virkelig setter pris på å bli invitert. Men at du faktisk trenger denne dagen til refleksjon dette året. Det må kunne gå an å forklare han at det er dette du ønsker og at det blir feil at du blir med for hans skyld. 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #10 Skrevet 3. desember 2023 Hvis du ØNSKER å være alene på juleaften er det jo rart om samboeren din blir trist over at du er alene. Har semv feiret slene mange ganger fordi jeg ville (litt ymse, delvis såre årsaker). Det har vært FINT! Og de som er glad i meg gar ikke babla om at de ble triste av det og skulle guilttrippe meg til å gjøre noe jeg ikke ønsket. Anonymkode: 90ee7...b1a 5
Rødstrupa Skrevet 3. desember 2023 #11 Skrevet 3. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har i år måtte kutte kontakt med foreldre pga dårlig behandling. Det var et tøft valg og noe jeg fortsatt bearbeider. Jeg skal derfor naturligvis ikke feire jul med egen familie. Samboer synes dette er trist og er invitert hjem til hans familie. Problemet er at situasjonen fortsatt er sår, og jeg ønsker ikke å dra til dem og bare være lei meg/skape rar stemning. Vil ikke presse meg selv til å være helt hipp hurra hele kvelden. ønsker derfor å bare bli hjemme, lage noe mat og se på film. Men samboer synes dette er rart og han blir litt trist over at jeg skal være alene. Enig i at det er trist men kjenner jeg virkelig vil ha tid for meg selv, og takle dette alene. Hva tenker dere? Anonymkode: 12fd1...76a Jeg tenker at du gjør rett i å være tro mot deg selv og dine følelser rundt julefeiringen. Bli hjemme og lag din form for feiring.♥️🎄❄️ Endret 3. desember 2023 av Rødstrupa 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #12 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du ØNSKER å være alene på juleaften er det jo rart om samboeren din blir trist over at du er alene. Har semv feiret slene mange ganger fordi jeg ville (litt ymse, delvis såre årsaker). Det har vært FINT! Og de som er glad i meg gar ikke babla om at de ble triste av det og skulle guilttrippe meg til å gjøre noe jeg ikke ønsket. Anonymkode: 90ee7...b1a Grunnen til at han blir trist er fordi han vet at jeg kommer til å være trist. Som er sannheten. Er akkurat derfor jeg vil bli hjemme, for jeg vil oppleve det alene, kunne gråte ut osv. vil ikke holde det inne og ha på en maske hjemme hos dem liksom ts Anonymkode: 12fd1...76a 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #13 Skrevet 3. desember 2023 Hvis han vil støtte deg kan dere jo feire sammen hjemme. Høres ut som om dette ikke er jula for feiring med storfamilien Anonymkode: f13fe...b3e 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #14 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Grunnen til at han blir trist er fordi han vet at jeg kommer til å være trist. Som er sannheten. Er akkurat derfor jeg vil bli hjemme, for jeg vil oppleve det alene, kunne gråte ut osv. vil ikke holde det inne og ha på en maske hjemme hos dem liksom ts Anonymkode: 12fd1...76a Du er i en prosess og den må du få lov til å ha. Noen ganger betyr det å ha en relasjon med andre at vi må sitte litt på sidelinja og se at de har det vondt når de går igjennom noe. Det er en del av voksenlivet, å tåle den type tristhet og smerte. Du får det jo ikke magisk enklere ved å gjøre det på hans måte? Anonymkode: 90ee7...b1a 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #15 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis han vil støtte deg kan dere jo feire sammen hjemme. Høres ut som om dette ikke er jula for feiring med storfamilien Anonymkode: f13fe...b3e Samtidig vil jeg ikke «ødelegge» for han. Han vil jo naturligvis feire med familien sin som jeg støtter 100%. Hadde følt meg dårlig om han ble hjemme med meg ts Anonymkode: 12fd1...76a 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #16 Skrevet 3. desember 2023 Rimelig ego å velge sitte hjemme når kjæreste og svigers inviterer. Det er frekt og uhøflig samme hvor mye du har issues med dine egne foreldre. Anonymkode: 4f1a9...aad 11 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #17 Skrevet 3. desember 2023 Du velger helt selv. Om du ikke vil bli med samboer til hans familie, trenger han ikke ha dårlig samvittghet for det. Han har invitert deg. Si til han at det er ditt valg og ikke noe han trenger å tenke mer på. Anonymkode: 44eaf...d84 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #18 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rimelig ego å velge sitte hjemme når kjæreste og svigers inviterer. Det er frekt og uhøflig samme hvor mye du har issues med dine egne foreldre. Anonymkode: 4f1a9...aad Tull og tøys. Selv om man blir invitert, så har man alltid et valg. Det er ikke frekt å takke nei. Anonymkode: 44eaf...d84 13 2 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #19 Skrevet 3. desember 2023 Nei, det er ikke sært. Jeg har vært alene på julaften et par ganger helt frivillig, rett og slett fordi jeg har brutt kontakten med min mor for mange år siden. Jeg drar ikke i juleselskaper der hun er tilstede. Tilbringer julaften ca annethvert år med min far (de er skilt) og noen ganger med min sønn. Men jeg unngår altså sammenkomster der alle brødrene mine er, for der er min mor også. Går helt fint å tilbringe julaften alene. Det er en dag som alle andre, og man kan spise god mat og godteri og se de filmene man ønsker, eller pusle med andre ting. Anonymkode: 773d9...880 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #20 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rimelig ego å velge sitte hjemme når kjæreste og svigers inviterer. Det er frekt og uhøflig samme hvor mye du har issues med dine egne foreldre. Anonymkode: 4f1a9...aad Denne tar jeg ikke seriøst. Ingen har krav på meg eller min tid. Jeg gjør hva jeg vil. Svigers har ikke rett til å ha noen forventninger til meg, jeg er sammen med sønnen deres ikke med dem. Og jeg er i min fulle rett til å sette meg før dem ts Anonymkode: 12fd1...76a 10 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå