Gå til innhold

Leier du klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det folk her som bruker å leie klær? Ser at der er folk som leier ut klær 

Anonymkode: e82c4...36f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei så opptatt er jeg ikke av fashion heldigvis 😅

Men det er bedre at de verste moteløvene leier klær i stedenfor å kjøpe kjøpe kjøpe. Så har ikke noe i mot det sånn sett. Bedre for miljøet er det også!

Her i huset har vi en solid garderobe som holder i år etter år.

Anonymkode: 1a773...381

• Liker 1
Skrevet

Nei det kunne ikke falt meg inn.  Kunne gjort et unntak for brudekjole, men har ingen planer om å gifte meg enn så lenge 

Skrevet

Nei og jeg skjønner ikke poenget heller, annet enn miljøargumentet om at å få ned klesproduksjon er viktig, men tror ikke å leie klær hjelper på det store problemet. 

De som leier ut argumenterer med at man sparer penger også, men det syns jeg ikke. Kanskje om man er opptatt av ekstremt dyre merkeklær og heller leier kjole en kveld for 800 enn å kjøpe den for 5000 om den bare skal bli brukt to ganger, men ser jo sånne klesutleie firmaer leie ut helt vanlige bluser for f eks 150 kroner for en uke, og da er det vel bedre å kjøpe den blusen til 480 kroner og ha den hele livet enn bare en uke. 

Anonymkode: 99fa2...f12

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei og jeg skjønner ikke poenget heller, annet enn miljøargumentet om at å få ned klesproduksjon er viktig, men tror ikke å leie klær hjelper på det store problemet. 

De som leier ut argumenterer med at man sparer penger også, men det syns jeg ikke. Kanskje om man er opptatt av ekstremt dyre merkeklær og heller leier kjole en kveld for 800 enn å kjøpe den for 5000 om den bare skal bli brukt to ganger, men ser jo sånne klesutleie firmaer leie ut helt vanlige bluser for f eks 150 kroner for en uke, og da er det vel bedre å kjøpe den blusen til 480 kroner og ha den hele livet enn bare en uke. 

Er det virkelig noen som leier ut bluser i den prisklassen? Wow!

For å svare på spørsmålet: Jeg kunne leid brudekjole eller gallakjole. Hadde gjerne betalt noen få tusen for en kjole til flere titalls tusen. Meeeeeen, siden ingen kommer til å fri til meg eller ta meg med på galla med det første, eller noensinne, så er dette en ganske hypotetisk problemstilling for meg. Jeg hadde aldri leid klær til vanligere anledninger (inkludert andres bryllup, festpremierer, lanseringer etc.)

Anonymkode: 059a9...293

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det virkelig noen som leier ut bluser i den prisklassen? Wow!

For å svare på spørsmålet: Jeg kunne leid brudekjole eller gallakjole. Hadde gjerne betalt noen få tusen for en kjole til flere titalls tusen. Meeeeeen, siden ingen kommer til å fri til meg eller ta meg med på galla med det første, eller noensinne, så er dette en ganske hypotetisk problemstilling for meg. Jeg hadde aldri leid klær til vanligere anledninger (inkludert andres bryllup, festpremierer, lanseringer etc.)

Anonymkode: 059a9...293

Ja og for meg virker det mere som noens business ide for å tjene penger på det enn noe miljøtiltak

Skrevet

Nei, og jeg låner heller ikke av kjente. Og låner ikke bort. Klærne mine er en del av den jeg er, og jeg vil bruke plaggene mange ganger fordi jeg liker dem. Hadde vært trist å levere tilbake en nydelig kjole etter én kveld fordi den var leid… Dessuten hadde jeg vært redd for å ødelegge et plagg som ikke var mitt. Og blitt tilsvarende irritert hvis noen ødela et plagg de hadde lånt av meg.

Anonymkode: 4d175...0e3

Skrevet

Jeg kunne kanskje ha leid en selskapskjole hvis jeg skal i bryllup eller annet høytidelig anledning. Eventuelt også leid brudekjole hvis det noen gang skulle skje at jeg gifter meg, men utover dette er det ikke aktuelt. Jeg skjønner ikke vitsen med å leie vanlige klær. 

Bare for nysgjerrighet har jeg vært innom nettsiden til Fjong (tror de heter noe annet nå?) for å se, men de hadde ikke noe som passer min smak og størrelse. 

Som vedkommende over meg skriver, er det heller ikke akkurat å låne av venner og kjente. Jeg har ingen i min krets som bruker samme størrelse og samtidig har samme stil og bruker samme farger som meg.   

• Liker 1
Skrevet

I går kveld kom jeg over veskeutleie på Finn også. Får de i det hele tatt leid ut?! En veske fra et merke jeg aldri hadde hørt om før, til 350 kr per kveld. Googlet merket og fikk opp vesker til verdi fra 2000-5000. 

Og en Gucci veske som leies ut til 1500 kroner per helg. Hvem er det som leier dette? Kan ikke være andre enn bloggere som er så opptatt å ha merkeflashing på et bilde fra et event en helg vel?! 

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å leie noen fine kjoler.

Anonymkode: 053c8...42a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kunne tenkt meg å leie noen fine kjoler.

Anonymkode: 053c8...42a

Hva slags kjoler, hvilken prisklasse og hvorfor? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva slags kjoler, hvilken prisklasse og hvorfor? 

Det siste er vel pga miljø 

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2023 den 18.04):

Nei så opptatt er jeg ikke av fashion heldigvis 😅

Men det er bedre at de verste moteløvene leier klær i stedenfor å kjøpe kjøpe kjøpe. Så har ikke noe i mot det sånn sett. Bedre for miljøet er det også!

Her i huset har vi en solid garderobe som holder i år etter år.

Anonymkode: 1a773...381

"Deponere"??

Anonymkode: 16fa5...ac9

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det siste er vel pga miljø 

Det vil ikke ha noen effekt på miljø så lenge majoriteten av befolkningen ikke er rike nok til å leie klær og masseproduksjon av tøy fortsetter, dvs så lenge vi har en kapitalistisk verden 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vil ikke ha noen effekt på miljø så lenge majoriteten av befolkningen ikke er rike nok til å leie klær og masseproduksjon av tøy fortsetter, dvs så lenge vi har en kapitalistisk verden 

Man er ikke rik nok til å kjøpe klær

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man er ikke rik nok til å kjøpe klær

Du tror at å leie et plagg til 250 kroner pr dag er billigere enn å kjøpe et plagg til 399 man kan ha i ti år? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du tror at å leie et plagg til 250 kroner pr dag er billigere enn å kjøpe et plagg til 399 man kan ha i ti år? 

Er ikke samme kvalitet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke samme kvalitet 

Hva er poenget ditt? Rike har råd til god kvalitet, fattige må ta til takke med dårlig kvalitet. Fattige har ikke råd til å leie klær enten det er dårlig eller bra kvalitet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er poenget ditt? Rike har råd til god kvalitet, fattige må ta til takke med dårlig kvalitet. Fattige har ikke råd til å leie klær enten det er dårlig eller bra kvalitet. 

Man leier ikke ræl akkurat  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...