AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Hellu! Så ekkelt som det høres ut som så er jeg ofte tett i nesen med og uten slimproduksjon. Men jeg har mye slim så går bak i halsen. Jeg har vert avhengig av otrivin i 1-2 år. Ble henvist til øre nese hals. Som fortalte at det ikke var noe å gjøre med det?? Men at jeg måtte kutte ut otrivin, fair enough…hørte på henne og slutta. Vert uten dette i 1 år nå. Var ikke noe vanskelig å kutte det ut. Altså nå er jeg syk. Jeg har astma og det i seg selv kan gi slim i lungene. Men av redsel så fikk ikke jeg såve skikkelig i natt pga så mye slim og hoste. Holdt på å kveles i natt. Nå har jeg sendt samboer av gårde for å kjøpe otrivin til meg. Slim har jeg slitt med siden jeg var liten. Går på 4 tabl zyrtec og av og til aerius til dagen. jeg bare syntes det er så rart at en øre nese hals lege sier at det ikke er noe å gjøre med dette når jeg er så ekstremt plaget. Og ikke ønsker å forsøke finne ut om det er noe annet underliggende. Anonymkode: fd242...8b2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #2 Skrevet 4. desember 2023 Jeg ville bedt legen teste deg for laktoseintoleranse og melkeproteinallergi. Jeg ble feilaktig ikke diagnostisert med dette som barn, og slet med voldsomt mye slim som hovedsymptom - i så stor grad at legene påstod jeg hadde astma, selv om jeg hadde null effekt av astmamedisiner og jeg hevdet jeg fikk mye mindre slim av å unngå alt av melkeprodukter. Fikk påvist både melkeallergi og laktoseintoleranse som godt voksen, da jeg kom til en lege som tok meg på alvor. Jeg reagerer også litt likt på div. kornsorter, om enn ikke like mye slim. Har der ikke slått ut på noen tester, men det er ingen tvil om at jeg reagerer på det, både med slim og unormalt mye væske i kroppen. Også andre matvarer kan gi mye slim i kroppen, det kan variere fra person til person hva som da er årsak. Banan kan f.eks. gi slim hos en del. Du kan ev. teste deg gjennom Lab1.no, om lege ikke tar deg på alvor, vet flere som har gjort det. Anonymkode: 34817...02f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå