Gå til innhold

Hvordan tror du er langvarig forhold til disse to vil være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Per er energisk, har mange jern i ilden, er sosial og godt likt. Han er kjekk og attraktiv. God i senga. Har kanskje ikke så veldig god kontakt med eget følelsesliv, litt typisk mann. Kan snakke om det meste så lenge jeg tar initiativ og driver samtalen fremover. Ikke sånn veldig god til å lytte, heller mer glad i å prate selv. 

Ola kan ha dype samtaler. Han er veldig reflektert og utrolig god til å lytte og vise interesse. Han er pen og veldig godt likt av alle, men har kanskje ikke så mye sex-appeal. Han er allikevel godt trent og mye fysisk aktiv. 

Anonymkode: 1c973...d9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde valgt Ola fordi jeg tror jeg hadde trivdes bedre med å føle meg likeverdig i samtaler.

Dessuten føler jeg at menn som Per som er kjekk og sosial = utro. 😅 Vi bruker også energi ulikt. Jeg liker å gå lange turer langt vekk fra folk. Ser for meg å hele tiden bli tvunget til å sosialisere masse med Per og hans vennegjeng og hele tiden ha huset fullt av folk eller dra bort på besøk, det hadde vært drepen for meg. Jeg er ikke så sosial. Jeg hadde også fort blitt ubetydelig fordi jeg ikke liker å ta plass IRL. Jeg må omgås folk som gir meg plass og som insisterer på det, som trer til siden og spør meg hvordan det går med meg.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Skrevet

Det med dype samtaler og god til å lytte-greiene med Ola.... det kommer uansett ikke til å vare lenge. Tror du har mest lyst til å satse på Per. Personlig får jeg litt fnatt av folk som aldri klarer å sitte stille, men om du håndterer det så går det jo.

Skrevet

Hadde også gått for Ola. 

Tipper sexen hadde gått oppover med han og nedover med Per. 

Anonymkode: ea1b5...2f3

• Liker 3
Skrevet

Ola, da jeg liker ro  og en som kan lytte og ha dype samtaler

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Sosial og sånt betyr ikke utro.. Ikke rart det er vanskelig å finne seg ei om dagen..

Skrevet
visp skrev (2 minutter siden):

Det med dype samtaler og god til å lytte-greiene med Ola.... det kommer uansett ikke til å vare lenge. Tror du har mest lyst til å satse på Per. Personlig får jeg litt fnatt av folk som aldri klarer å sitte stille, men om du håndterer det så går det jo.

Jeg og mannen snakker veldig fint sammen etter 20år, han har blitt flinkere til å snakke om følelsene sine også så det er enda enklere nå enn før. Det vi prater om er mer enn dypt nok for meg og han er oppdatert på ekstremt mye vitenskap, noe vi snakker mye om. Noen menn er gode sånn og de liker selv å snakke om spennende ting, blandet med følelser osv. Jeg kan komme til han hvis en venninne har sagt noe jeg reagerer på og han kan gi meg gode innspill på hvordan jeg kan håndtere det hvis jeg er for såret eller sint til å tenke klart. 😅

• Liker 1
Skrevet

Forhold til Per vil på sikt være nedbrytende pga hans manglende kontakt med følelser.  

Et forhold med Ola vil være mye mer oppbyggende og givende. 

Emosjonell intelligens gjør et forhold bra mens emosjonell utilgjengelighet er destruktivt og bortkastet tid. 

Anonymkode: 0b465...00a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Liker å prate, hadde personlig gått for Ola. Har ikke så mye sex appell selv heller, så kan ikke klage 😅 Hvor lenge noe har vart er umulig å vite, om ikke noen av dem er skikkelig krasj i livstil, holdninger, eller annet.

Men om dette er et valg du står ovenfor, å ikke et tilfeldig eksperiment du søker svar på, må du kjenne etter i degselv hvem du liker mest. Vi kan ikke ta det valget for deg, da vi ikke er helt like og kanskje vil passe med ulike ting. Dette er også basert på lite, ingen av oss har kjennt etter på kjemien vår med noen av disse karene, jeg sa Ola men for alt jeg vet kunne det ha blitt Per. 

Anonymkode: 19e6b...ef5

• Liker 2
Skrevet

Ola høres ut som drømmemannen for meg. Dype samtaler og et godt vennskap er for meg mye viktigere enn sex. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Blåttvann skrev (36 minutter siden):

Jeg og mannen snakker veldig fint sammen etter 20år, han har blitt flinkere til å snakke om følelsene sine også så det er enda enklere nå enn før. Det vi prater om er mer enn dypt nok for meg og han er oppdatert på ekstremt mye vitenskap, noe vi snakker mye om. Noen menn er gode sånn og de liker selv å snakke om spennende ting, blandet med følelser osv. Jeg kan komme til han hvis en venninne har sagt noe jeg reagerer på og han kan gi meg gode innspill på hvordan jeg kan håndtere det hvis jeg er for såret eller sint til å tenke klart. 😅

Det høres veldig koselig ut:) Det finnes heldigvis unntak, men jeg tenkte mer at i startgropa så har man flere sånne pratestunder. Etterhvert kommer hverdagen og man bør ikke fokusere for mye på hvordan han var de to første månedene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forhold til Per vil på sikt være nedbrytende pga hans manglende kontakt med følelser.  

Et forhold med Ola vil være mye mer oppbyggende og givende. 

Emosjonell intelligens gjør et forhold bra mens emosjonell utilgjengelighet er destruktivt og bortkastet tid. 

Jeg har et tidligere forhold bak meg, med en som minner om Per. Det skar seg etter mange år, så jeg er redd for at det gjentar seg pga det med manglende kontakt med eget følelsesliv, og dermed også utfordringer med å takle andre følelsesliv. Men ingen menn er like, så jeg vet ikke…

Med Ola er jeg redd for at det skal bli for venneskapelig. 

Fantastiske menn begge to. Men veldig ulike. Trodde jeg skulle kjenne meg selv så godt at jeg ikke havnet i et sånt dilemma i min alder. Men her er jeg…

TS

• Hjerte 1
Skrevet

Per er energisk, har mange jern i ilden, er sosial og godt likt. Han er kjekk og attraktiv. God i senga. Har kanskje ikke så veldig god kontakt med eget følelsesliv, litt typisk mann. Kan snakke om det meste så lenge jeg tar initiativ og driver samtalen fremover. Ikke sånn veldig god til å lytte, heller mer glad i å prate selv. 

Ola kan ha dype samtaler. Han er veldig reflektert og utrolig god til å lytte og vise interesse. Han er pen og veldig godt likt av alle, men har kanskje ikke så mye sex-appeal. Han er allikevel godt trent og mye fysisk aktiv. 

Hadde ikke giddet å prøve med han «Per».

Anonymkode: fbcc5...899

Skrevet

Så lenge du har gnist i senga og vilje til å lokke Ola til å bli modigere og trygg på at det er ok vil jeg tro at der er enklere å oppnå det som du savner med Ola enn å noen gang få Per til å bli bedre til å lytte, og mindre selvopptatt. 

Utover dette må jeg si at hver gang det kommer et spørsmål om hvem man skal velge av to tenker jeg ingen av dem, for er det et reelt valg man har har man neppe skikkelige og nødvendige følelser for noen av dem. 

Jeg datet en annen da jeg møtte min mann. Min mann var absolutt ikke det fornuftige valget av de to, men hjertet valgte, og jeg hadde dermed ingen valg egentlig. Det sa seg selv hvem jeg måtte kutte ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har et tidligere forhold bak meg, med en som minner om Per. Det skar seg etter mange år, så jeg er redd for at det gjentar seg pga det med manglende kontakt med eget følelsesliv, og dermed også utfordringer med å takle andre følelsesliv. Men ingen menn er like, så jeg vet ikke…

Med Ola er jeg redd for at det skal bli for venneskapelig. 

Fantastiske menn begge to. Men veldig ulike. Trodde jeg skulle kjenne meg selv så godt at jeg ikke havnet i et sånt dilemma i min alder. Men her er jeg…

TS

Kanskje ingen av de er rett for deg når du føler det sånn?

Skrevet

Menn, følger GODT med når de er interesserte... Dette gjelder faktisk alle menn... De husker godt hva du har sagt også. Om de ikke er veldig interessert i hva du har å si, så er de egentlig ikke så interessert (selvom de tror selv at de er interessert også..) 

Så, helt klart Ola. Men, høres ikke ut som om du er så interessert i han. Så, vent til du finner en som både lytter NØYE etter, og som du er interessert i også... 

Anonymkode: 851f2...a44

Skrevet

Tror ikke den som skriver er særlig interessert i noen av dem. 

Anonymkode: 8a3b1...ddb

Skrevet

Menn som ikke har kontakt med egne følelser er et rødt flagg hos meg. Slike menn holder ikke i et langvarig forhold.  Hvor populær er mann er hos andre bryr jeg meg ikke om. 

Sex-appeal betyr heller ikke noe. Om personen er en god person, så blir den også vakrere og vokser på en på alle plan, også seksuelt. 

Anonymkode: 510a7...410

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje ingen av de er rett for deg når du føler det sånn?

Ja kanskje det? Men jeg har også blitt såpass gammel at jeg ikke lenger tror på «føleriet» og at det er den stormende forelskelsen som avgjør hvordan jeg skal velge.

Jeg tror at forhold i stor grad handler om vilje, og å bestemme seg for å jobbe for å vanne gresset der man er. 

Men jeg vet virkelig ikke hva som er riktig….

TS

Skrevet

Hvis det ikke er slik at Ola tipper over til det feminine, og blir en substitutt til en venninne, så ville jeg ha vurdert å piffe del delen opp, for å se hvordan det funker. Du kan jo se hvem du savner mest av dem over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...