Gå til innhold

Voksne menn som lovebomber og overøser på meldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at jeg faller for det, for det gjør jeg IKKE, men er lovebombere alltid malicious narsissister eller psykopater, eller kan det være helt vanlige menn som tror at det er sånn de må gå frem for å få oppmerksomheten til kvinner? 

Jeg hadde en hyggelig chat med en på tinder, men etter bare den ene chatten sender han meldinger der inne hver dag med roser og hjerter og kaller meg vennen og babe og jenta mi. Det er ukomfortabelt så jeg ignorerer men han sender mere "God morgen vakre deg 😍🥰🌷🌷" "Har du en fin dag vennen?❤️

Hadde tenkt til å møte han etter første chatten men ikke nå lenger pga lovebombingen. Bare lurer på om det finnes flere type menn som holder på sånn eller om de alltid må være gærne? Ikke at jeg kommer til å ta sjansen altså! Bare lurer på andres tanker om det. Voksen mann jeg ikke kjenner,  ikke 17 år gammel gutt og nyforelska

Anonymkode: 03e15...3d1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

100% av de jeg har vært borti som oppfører seg sånn, har vært narsissister eller psyko på alle tenkelige måter. Mao jeg løper i mottsatt retning. Normale mennesker holder ikke på sånn. Det er også sykt turnoff i seg selv med den bombingen🤢🤮

Anonymkode: 194e8...45c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Greit å styre unna tenker jeg. 

De som er mest " på" uten at en egentlig kjenner hverandre gjør det jo ikkje pga deg som Epson uansett for de har jo ingen kjennskap eller tilknytning til deg. 

Tror de oftest forsvinner og lovenomber noen annen lved minste motstand 😅 ikke noe å samle på mao.

Anonymkode: db75f...704

• Liker 2
Skrevet

Eksen min er sånn. Kan ikke anbefale han.

Anonymkode: f03d3...c89

• Liker 5
Skrevet

Min erfaring med lovebombing er at de mennene som regel er gift/samboer. 

Anonymkode: e18a2...b1f

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på hva man legger i Love Bombing. Noen menn er nok bare litt usikre på hvordan gå fram på nett-dating, og blir litt overivrige. 

Men eksemplet du kommer med synes jeg virker langt over grensa til creepy hvis han omtaler et menneske han aldri har møtt som "jenta mi" og bomber deg med hjerter og roser i tillegg... 😬 

Jeg er mann selv og tar meg selv i  både være ivrig og sosialt klønete innimellom men dette her var jo helt vilt. 

Anonymkode: 6f8a0...d93

• Liker 4
Skrevet

Uff, ja, det er jo helt merkelig. Det er jo så fint med komplimenter, men da fra kjæresten og en som er forelsket og kjenner meg godt.

Fra fremmede holder det med hyggelig litt komplimenter

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Eksen min er sånn. Kan ikke anbefale han.

Anonymkode: f03d3...c89

Samme her!

Anonymkode: 2875b...3ee

Skrevet

Det er ubehagelig ja, og når man ikke svarer eller nødvendigvis liker det, så blir man redd for å få kritikk for det og. 🤣 Har chattet med noen menn som skriver at wow du er den nydeligste jeg har sett som respons på bilder, og jeg forstår ikke sånne overdrivelser før de har møtt meg. Det er veldig unødvendig. 

Anonymkode: 97f8c...a0c

• Liker 3
Skrevet

Traff en som var sånn, sjarmerende fyr helt til han var fullstendig gæærn. 

Anonymkode: 3651a...ce1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

på hva man legger i Love Bombing. Noen menn er nok bare litt usikre på hvordan gå fram på nett-dating, og blir litt overivrige

Jeg vet ikke jeg. De har vel tilgang på Internett og some og kan lese om love bombing. De vet hva det er. 

Anonymkode: 97f8c...a0c

• Liker 1
Skrevet

Alle man misliker har en diagnose og som regel narsissist i følge KG.

Anonymkode: b27b7...3d8

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ekstremt falskt. Grunnen til at du reagerer negativt er fordi han kjenner deg ikke men likevel skriver på denne måten etter bare én samtale. Da kan du vedde på at han skriver lignende til andre han kun har hatt én samtale med, og at det derfor ikke er genuint.

Jeg ville styrt unna. Det er falskt og ekkelt, og ikke minst fornærmende at han tror du vil smelte som smør av hjerter og ord som man vanligvis bare ville skrevet til en man faktisk har møtt en god stund. 

Anonymkode: 43cfb...946

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg fikk «love-bombing»- snapper av ei snart 50 år gammel dame. Det var emojier av mus, dråper, auberginer og tunger i hver melding… var litt spennende i begynnelsen, siden ble jeg bare kvalm av hele dama🤢 hu skjønte ikke at det lyste uberdesperat av hele opplegget stakkas.

Anonymkode: cd42a...3d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle man misliker har en diagnose og som regel narsissist i følge KG.

Anonymkode: b27b7...3d8

Nei det stemmer ikke. Det er noe du dikter opp selv. 

Hadde du kunnet noe om psykologi så hadde du visst at lovebombing er et av flere vesentlige adferder og utpregede trekk hos narsissister og psykopater. Så derfor er det helt naturlig at disse diagnosene kommer opp når det er snakk om den adferden nettopp fordi de henger sammen. At du ikke liker at kvinner har kunnskap om farlige menns manipulasjonsteknikker er underlig, da dette er viktig kunnskap for å redusere faren for å bli utsatt for menns vold. Det er kunnskap krisesenter,  leger og psykologer ønsker at flere vet. De eneste som ikke vil at kvinner vet det er de gjeldende mennene selv. Oh..

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg fikk «love-bombing»- snapper av ei snart 50 år gammel dame. Det var emojier av mus, dråper, auberginer og tunger i hver melding… var litt spennende i begynnelsen, siden ble jeg bare kvalm av hele dama🤢 hu skjønte ikke at det lyste uberdesperat av hele opplegget stakkas.

Skjønner at det var ubehagelig, men det er ikke det som er lovebombing.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner at det var ubehagelig, men det er ikke det som er lovebombing.

Takk for (wo-)mannspleiningen, godt å vite at du vet hva som foregikk på snapen min😉

jeg kunne self utbrodert mer om love-/ sexbombingen, men da hadde dette blitt en tarvelig runketråd… poenget mitt var at det er ikke kun menn som lovebomber ( og som har personlighetsforstyrrelse og er manipulerende).

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for (wo-)mannspleiningen, godt å vite at du vet hva som foregikk på snapen min😉

jeg kunne self utbrodert mer om love-/ sexbombingen, men da hadde dette blitt en tarvelig runketråd… poenget mitt var at det er ikke kun menn som lovebomber ( og som har personlighetsforstyrrelse og er manipulerende).

Ingen har påstått at det kun er menn, men denne tråden handler om menn. 

Ingenting du beskrev er lovebombing, så da må du tåle å høre nettopp det. Det er et ganske alvorlig begrep som ikke bør misbrukes. Om du ble utsatt for reell lovebombing og ikke skrev det her er det ingen som er synsk og kan gjette det. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg falt for det en gang. Jeg var helt utsultet på oppmerksomhet og syntes det var så godt med noen som uttrykte at de likte meg. Det tok lang tid før jeg skjønte hvor falsk og manipulerende han faktisk var. Alt gjemt under ett lag av at jeg var drømmedama.. 

Han var selvsagt gift og hadde ikke tenkt å forlate kona.

Jeg fatter ikke hvordan jeg falt for det.. blir med den ene gangen, aldri igjen! 

Anonymkode: 14c7b...9d0

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen har påstått at det kun er menn, men denne tråden handler om menn. 

Ingenting du beskrev er lovebombing, så da må du tåle å høre nettopp det. Det er et ganske alvorlig begrep som ikke bør misbrukes. Om du ble utsatt for reell lovebombing og ikke skrev det her er det ingen som er synsk og kan gjette det. 

Beklager, siden denne tråden kun handler om kvinner som blir utsatt for manipulering skal ikke jeg plage deg med nyanser..

Og, nei, jeg vet at kun fjortisaktig sexmeldininger ikke kvalifiseres som love (sex-)bombing. Men jeg ser ikke at du ber alle de andre som svarer på denne tråden om å utbrodere nøyaktig hva manipulasjonen lå i utover hva de selv mener de er blitt utsatt for.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...