AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Har begynt å få migreneanfall med aura 1-2 ganger per måned. Hvilken smertestillende skal fungere best? Ibux eller Paracet? Skal ta det opp med legen neste gang jeg er der, men det er ikke så ille at jeg bestiller egen time for det. Blir slått ut en ettermiddag. Anonymkode: 41b66...c8e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Ingen av hjelper på min migrene, ihvertfall. Anonymkode: c80f6...3cd 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ingen av hjelper på min migrene, ihvertfall. Anonymkode: c80f6...3cd Ok. Har følt at det har liten effekt, men trodde det skulle hjelpe litt. Så det er bare migrenemedisin som hjelper? Anonymkode: 41b66...c8e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 Ville prøvd å ta begge samtidig. Hvis du er heldig, så hjelper det. På min migrene er det som å spise drops. Men det var anbefaling fra fastlegen min en gang for flere år siden før jeg hadde kraftig forverring. Anonymkode: 29480...416 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 Min fastlege satte meg på 1g paracet og 400mg ibux i begynnelsen før vi fikk fastslått migrene og migrenemedisin. Hjalp litt, men ikke helt. Anonymkode: 7aad1...a24 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 Har migrene med aura, hatt sidne jeg var 12-13. Paracet/Ibux har ingen effekt, men Zomig smeltetsbeletter virker for meg om jeg tar de under synsforstyrrelsen (innen ca 20 min) Anonymkode: b8811...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #7 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min fastlege satte meg på 1g paracet og 400mg ibux i begynnelsen før vi fikk fastslått migrene og migrenemedisin. Hjalp litt, men ikke helt. Anonymkode: 7aad1...a24 Takk for tips! Skulle du ta dem samtidig, så snart du merket anfall? Skal uansett bestille legetime, men greit å ha et tips i mellomtiden. Anonymkode: 41b66...c8e
Stoltskeiv Skrevet 3. desember 2023 #8 Skrevet 3. desember 2023 (endret) Både Ibux og Paracet hjelper ikke på min migrene Endret 3. desember 2023 av Stoltskeiv 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #9 Skrevet 3. desember 2023 Paracet hjelper på min migrene med aura. Anonymkode: bfc5b...0f8 1
Minlillelykke Skrevet 3. desember 2023 #10 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har begynt å få migreneanfall med aura 1-2 ganger per måned. Hvilken smertestillende skal fungere best? Ibux eller Paracet? Skal ta det opp med legen neste gang jeg er der, men det er ikke så ille at jeg bestiller egen time for det. Blir slått ut en ettermiddag. Anonymkode: 41b66...c8e Ved migrene anfall er det triptaner som gjelder. Paracet og ibux har null effekt på meg ved migrene. Da er det imigran som gjelder. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #11 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ok. Har følt at det har liten effekt, men trodde det skulle hjelpe litt. Så det er bare migrenemedisin som hjelper? Anonymkode: 41b66...c8e Nei. Jeg har også auramigrene og nevrologen på sykehuset anbefalte meg å ta 1g paracet og 400mg ibux. Hvis jeg må velge, tar jeg bare Paracet. Anonymkode: 92607...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #12 Skrevet 3. desember 2023 Paracet skal hjelpe. Hjelper vanligvis ikke meg, men det gjorde faktisk det sist jeg var i beit. Men det kan hende det var fordi anfallet nesten var over. Jeg bruker anfallsmedisin og ingenting annet. Anonymkode: b3e31...52e 1
Duff Skrevet 3. desember 2023 #13 Skrevet 3. desember 2023 Kombinasjonen ibux/paracet virker bedre enn å bare ta en av delene. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #14 Skrevet 3. desember 2023 Skjønner det er litt ulike erfaringer ute og går. Jeg må vel bare teste litt forskjellig og se hva som kan hjelpe for meg. Veldig greit å vite at man kan ta ibux og paracet sammen! Skal prøve det, hvis jeg får anfall før jeg kommer meg til legen. Virker som det er mange som er plaget med migrene. Så kjedelig:-( Gode tanker til alle❤️ Anonymkode: 41b66...c8e 1 1
Eneri Skrevet 3. desember 2023 #15 Skrevet 3. desember 2023 For mange år siden fikk jeg 400mg ibux på resept fra min lege mot migreneplager. Nå er disse reseptfrie. Det hjalp mot plagene i noen år , men kun dersom jeg tok dem tidlig nok. (Paracet har aldri funket mot migrene eller hodepine generelt hos meg .) Altså ved første bittelille tegn på at migrene var i anmarsj. Min migrene gjør meg mer følsom for lys og lyd, og er ensidig pulserende med ekstra trykk bak øyet på den siden migrenen sitter. Etterhvert fikk jeg Imigran, deretter Imigran Radis. Den fungerer bra som anfallsmedisin. Men det som fikk ned antall anfall mest hos meg, var legens råd om å ta en ibux hvis jeg fikk spenningshodepine (jeg pleide ikke ta noe hvis det "bare " var spenningshodepine). Folk som er plaget med migrene risikerer ofte at en spenningshodepine utvikler seg til å bli et migreneanfall. Ved å ta ibux kvalte jeg på en måte anfallet i starten. Dette er hva som funker for meg, i tillegg til forebyggende greier som nok søvn,væske, stabilt blodsukker, tempur-hodepute, aldri rødvin hvis jeg er stressa og sliten osv. 2
mereo Skrevet 3. desember 2023 #16 Skrevet 3. desember 2023 Verdt ett forsøk, men sannsynligvis blir den ikke borte av det.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #17 Skrevet 3. desember 2023 Hjelper ikke meg. Har du prøvd naproxen? Anonymkode: d793b...6ef
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #18 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for tips! Skulle du ta dem samtidig, så snart du merket anfall? Skal uansett bestille legetime, men greit å ha et tips i mellomtiden. Anonymkode: 41b66...c8e Ja så fort jeg merket anfall. Ikke bare vondt i hodet, men med aura. Ja bare å prøve, i værste fall hjelper det ingenting, men verdt å prøve. Anonymkode: 7aad1...a24 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #19 Skrevet 3. desember 2023 Duff skrev (15 minutter siden): Kombinasjonen ibux/paracet virker bedre enn å bare ta en av delene. Nei, det har jeg ikke prøvd. Takk for tips! Anonymkode: 41b66...c8e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #20 Skrevet 3. desember 2023 Magnesium (forebygging). Legger ved nyttig lesing. https://www.webmd.com/migraines-headaches/magnesium-migraine https://americanmigrainefoundation.org/resource-library/magnesium/ Anonymkode: 9665c...873 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå