AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Er der normalt at strålebehandling som skal gå over 5 dager i uken i flere uker også pågår som normalt i juledagene?💔 Anonymkode: bca53...048 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Sikkert individuelt, men har opplevd at kreftbehandling foregår i jula. Anonymkode: aaeb4...666 1
mereo Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Det kommer helt an på, men ikke unormalt heller. 1
Pillarguri Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er der normalt at strålebehandling som skal gå over 5 dager i uken i flere uker også pågår som normalt i juledagene?💔 Anonymkode: bca53...048 Ja, det er min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 Det kan skje ved behov ja. Svigermor måtte ha behandling gjennom jula da hun hadde lungekreft med spredning. Anonymkode: cbb2c...6a3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er der normalt at strålebehandling som skal gå over 5 dager i uken i flere uker også pågår som normalt i juledagene?💔 Anonymkode: bca53...048 Det vil jeg tro. Mitt barn sine behandlinger og innleggelser gikk som normalt igjennom hele julen de 2,5 årene hun fikk kreftbehandling. Kan jo være helt ulike behandlingsprotokoller da. Men hennes tok ingen hensyn til helligdager 😊 Anonymkode: b6d31...794
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #7 Skrevet 3. desember 2023 Jeg har vært kreftpasient både rundt jul og ved påsketider. Jeg hadde brystkreft, med operasjon, cellegift og stråling. Det var jul da jeg gikk på cellegift. Etter normalt oppsett skulle jeg hatt gift på en av de røde dagene. Den ble flyttet til nærmeste hverdag. Så vidt jeg husker var det flytting fra 2. juledag til 3. juledag. Da vi kom litt utpå våren var det tid for stråling, og jeg skulle ha stråling hver ukedag i fem uker. En av de fem ukene var påskeuka. Men heller ikke da hadde jeg stråling på de røde dagene (skjærtorsdag, langfredag og 2. påskedag). Alle de andre dagene i påskeuka var jeg derimot på sykehuset og fikk strålebehandling. Jeg fikk like mange stråledoser som planlagt, men de ble fordelt over litt lengre tidsrom pga helligdagene. Jeg vil tro det kommer an på både "oppsettet" for behandlingen din og hvordan de jobber på det sykehuset du tilhører. Anonymkode: c2d61...980 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå