AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Har en venninne. Vi begge har kjent hverandre i 5 år. Vi er gode venninner, men nå tapper hu meg for energi. Vi er 23 og 24 år gamle. Vi bor noen timer unna hverandre og ser hverandre sjeldent. Før så kunne vi ringe hverandre i ny og ne, men nå er det intenst fra hennes side. Hu kan finne på å ringe 3 ganger om dagen og det er aldri noe viktig. Enten er det sladder eller baksnakking. Prøvd alt. Det å ikke ta tlf, komme med unnskyldninger o.l, men da blir hu sint. Sint fordi jeg ikke svarer. Hvis jeg ikke svarer da kan hu finne på å sende mange meldinger om at jeg må ringe hu opp igjen. I tillegg så blir hu sint hvis jeg er uenig om noe. Kan ta et eks. Hu vurderte å sende en melding til exen hennes, men jeg mente det var en dum idé ettersom hvor dårlig han var for henne, og hu fortjener bedre. Hu ble da kjempe sint og ignorerte meg i flere dager. Jeg har i tillegg vært på datern med en fyr i de to siste mnd’ene. Hu har også da nedringt meg når jeg har vært med han. Hu mener jeg skal gå bort et sted, eller gå på do for å fortelle hvordan daten går. Jeg sa pent ifra at jeg heller kan ringe deg etter jeg har kommet meg hjem. Hver gang hu snakker om å komme hitt en tur på besøk eller jeg til henne, så er det bare snakk om å drikke og fyll. Jeg føler meg så mer modnere enn henne, og jeg er helt sliten av væremåten hennes. Hva gjør man med en sånn en? På en måte så vil jeg jo ikke miste henne. Hu er god på enkelte punkter, men jeg er så sliten av henne nå. Aner ikke hvordan jeg skal ta dette opp heller.. hu blir nok da sint og ignorerer meg.. Anonymkode: 48117...fa7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Først kan du kanskje lære deg forskjellen på moderne og moden. Og modne mennesker sier ifra til personen det gjelder. Si at dere heller kan ta en lengre telefonsamtale en gang i uka. Hun er sikkert ensom. Ikke sikkert hun har det så bra med seg selv. Anonymkode: 16371...fc2 2
Ulla Ullsokk Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 Du må jo bare sette grenser og si pent ifra. Blir hun sint og ignorerer deg, så slipper du problemet.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Først kan du kanskje lære deg forskjellen på moderne og moden. Og modne mennesker sier ifra til personen det gjelder. Si at dere heller kan ta en lengre telefonsamtale en gang i uka. Hun er sikkert ensom. Ikke sikkert hun har det så bra med seg selv. Anonymkode: 16371...fc2 Hu skreiv jo modnere, ikke moderne? Anonymkode: f611c...e7f 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 Jeg hadde bare sagt eller skrevet at du har mye å gjøre for tiden, og at du ikke kan prioritere å snakke med venner flere ganger i uken osv, og at tlf samtaler må bortprioriteres - men at hun kan sende meld om det er noe, så svarer du når du har tid. Anonymkode: f611c...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #7 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Først kan du kanskje lære deg forskjellen på moderne og moden. Og modne mennesker sier ifra til personen det gjelder. Si at dere heller kan ta en lengre telefonsamtale en gang i uka. Hun er sikkert ensom. Ikke sikkert hun har det så bra med seg selv. Anonymkode: 16371...fc2 Les overskriften en gang til, du. Det står jo modnere, ikke moderne? Anonymkode: c4458...bf9 1
BobbySocks Skrevet 3. desember 2023 #8 Skrevet 3. desember 2023 Du setter grenser og tåler at hun blir sint. Rett og slett. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #9 Skrevet 3. desember 2023 Da er du ærlig med henne og setter grenser for deg selv. Det er ikke modent å komme med unnskyldninger og unnlate å ta telefonen. Vær voksen og ta en prat med henne der du ærlig kommuniserer med henne hva du mener, tenker og ønsker. Anonymkode: a7a8c...a64
exictence Skrevet 3. desember 2023 #10 Skrevet 3. desember 2023 Virker jo som du takler henne ganske fint. Men om hun blir sint, så bare ignorer det, og si at du vil være litt i fred nå. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #11 Skrevet 3. desember 2023 Siden du er så moden vet du vel at dette er en ganske klassisk situasjon: Har hun flust av andre venninner som kan ta din plass i ung, fri og singel-sammenheng? Anonymkode: 491b8...09b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #12 Skrevet 3. desember 2023 Aktiv verbbøying av å modne Infinitiv: Å modne. Presens partisipp: modnende. Perfektum partisipp: modnet / modna. Anonymkode: b183a...952
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #13 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Les overskriften en gang til, du. Det står jo modnere, ikke moderne? Anonymkode: c4458...bf9 Jeg tror hun mente at det heter: mer moden (ikke mer modnere) Anonymkode: 9f6b2...8c8 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #14 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg tror hun mente at det heter: mer moden (ikke mer modnere) Anonymkode: 9f6b2...8c8 Det bør vel være mer modnet da. Anonymkode: b183a...952
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #15 Skrevet 4. desember 2023 Du kan jo bare si at du har det travelt og ikke orker å snakke i telefonen hver dag. Ringer hun masse, send henne en melding og si at du kan ringe henne på fredag også kan dere prates da. Så kan dere prates en gang i uka eller noe. Det gjør ikke noe hun blir sint eller sur av det. Anonymkode: a4de8...a7b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #16 Skrevet 4. desember 2023 Enten mer moden eller modnere. Anonymkode: 6cf34...2ca
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #17 Skrevet 4. desember 2023 Hvis hun ringer deg ned så forklarer du at at du ikke tar tlf betyr at du er opptatt. Da hjelper det IKKE å ringe 99 ganger til etterfulgt av 99 meldinger. Da blir jeg bare sur mister lysten. Anonymkode: d8338...37d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #18 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Først kan du kanskje lære deg forskjellen på moderne og moden. Og modne mennesker sier ifra til personen det gjelder. Si at dere heller kan ta en lengre telefonsamtale en gang i uka. Hun er sikkert ensom. Ikke sikkert hun har det så bra med seg selv. Anonymkode: 16371...fc2 Hvor skriver hu moderne? xD hu skriver Modnere. Så trur hu kan forskjellen, men du leser feil. Jeg er enig i det å si i fra til hun og ta en ordentlig prat er det viktigste. Anonymkode: 75648...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå