Gå til innhold

Spiser hele tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at jeg spiser hele tiden. Mamma kommenterte det i julen, men jeg tenkte ikke noe over det. Er på mitt tredje måltid nå + godteri innimellom hele dagen, jeg stod opp tolv og har altså da vært våken i 7 timer...

Har høy forbrenning og er det noen kaller slank, andre tynn, så jeg er ikke bekymret for vekten heller, jeg bare undrer meg egentlig.

Noen som har noen forslag til hvorfor jeg eter som en hest?

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

Du spiser kanskje for lite til måltidene, slik at kroppen aldri helt får det den trenger, derfor føler du trang til å småspise hele dagen?

Eller så kan de bare være en vane du har lagt deg til?

Skrevet

Kanskje det kommer an på hva du spiser i hovedmåltidene? Hvis du spiser mat som er lettforbrent (pasta, f eks) blir du sikkert fort sulten igjen. Prøv å øk andelen "tyngre" mat - grøv pasta i stedet for "hvit", bønner (?), skikkelige grønnsaker, noe med proteiner... (for du er vel veggis)

Og er du sulten hver gang du spiser? Eller spiser du for kosens skyld, fordi du kjeder deg osv? Godteri er stort sett ikke særlig mettende, men det senker gjerne appetitten før de ordentlige måltidene, og så spiser du kanskje ikke skikkelig til disse heller.

Ellers er det sånn at noen må spise mer og oftere enn andre. Jeg har ei venninne som MÅ spise med få timers mellomrom - hvis ikke blir forbrenninga hennes f**ka i flere dager.

Skrevet

Velkommen i klubben! Jeg spiser også hele tiden, eller i hvertfall ofte, men kanskje ikke så mye om gangen. To brødskiver gjør meg helt stappmett. Jeg spiser sikkert 6 måltider om dagen.

Skrevet

Og jeg som legger på meg bare jeg såvidt sniktitter på et kakestykke eller en sjokolade misunner dere selvfølgelig veldig... ;)

Skrevet
Du spiser kanskje for lite til måltidene, slik at kroppen aldri helt får det den trenger, derfor føler du trang til å småspise hele dagen?

Eller så kan de bare være en vane du har lagt deg til?

Til middag spiser jeg mye, forsyner meg flere ganger osv, men hvis jeg tar brødmat f.eks. så spiser jeg gjerne fire skiver/seks rundstykker osv.

er sulten ja... Er sulten nå, og har jo akkurat spist en dobbel porsjon nudler

Kanskje det kommer an på hva du spiser i hovedmåltidene? Hvis du spiser mat som er lettforbrent (pasta, f eks) blir du sikkert fort sulten igjen. Prøv å øk andelen "tyngre" mat - grøv pasta i stedet for "hvit",  bønner (?), skikkelige grønnsaker, noe med proteiner... (for du er vel veggis)

Og er du sulten hver gang du spiser? Eller spiser du for kosens skyld, fordi du kjeder deg osv? Godteri er stort sett ikke særlig mettende, men det senker gjerne appetitten før de ordentlige måltidene, og så spiser du kanskje ikke skikkelig til disse heller.

Ellers er det sånn at noen må spise mer og oftere enn andre. Jeg har ei venninne som MÅ spise med få timers mellomrom - hvis ikke blir forbrenninga hennes f**ka i flere dager.

Jeg spiser endel grovbrød og grove rundstykker. Har hatt litt kick på toast de siste ukene også. Og supper spiser jeg som en gærning av. Men når jeg lager en suppepose, som skal ha 1 liter vann, så blir jeg alltid sulten rett etterpå. Er mett i fem min. liksom

Velkommen i klubben! Jeg spiser også hele tiden, eller i hvertfall ofte, men kanskje ikke så mye om gangen. To brødskiver gjør meg helt stappmett. Jeg spiser sikkert 6 måltider om dagen.

Mer tidsbeskaprende å hive innpå to-tre store måltider hver gang da ;)

Og jeg som legger på meg bare jeg såvidt sniktitter på et kakestykke eller en sjokolade misunner dere selvfølgelig veldig... ;)

:) Jeg tror aldri jeg vil "få muligheten" til å slanke meg. alle andre driver med det hele tiden, og jeg sliter med å gå opp i vekt ;)

Skrevet
Jeg spiser sikkert 6 måltider om dagen.

6 måltider om dagen er ikke mye! Det er jo anbefalt å spise ofte/regelmessig, isteden for STORE og få måltider. Frokost, lunsj og middag er hovedmåltidene. I tillegg kan du godt ha 2-3 mellommåltider som består av for eks frukt, grovbrødskive, yoghurt osv.

Du skriver godteri i mellom alle måltidne hele dagen? Var dette bare i julen eller? Isåfall bør du gjøre noe med kostholdet! ;)

Skrevet

Nei, huff, dette godteriet er hele tiden det :rodme:

Var flink i en evighet for noen år siden, og hadde plettfri hud. Men så kommer godtesuget igjen da...

Skrevet

Sier ikke at det gjelder deg, men;

mange spiser fordi de egentlig er deprimerte eller mistrives i livet sitt, og prøver å "trøste" seg selv. Jeg ønsket meg egentlig et "ordnet" liv med struktur, men var ikke bevisst det, og følte bare et savn. Spising var en måte å takle rastløsheten på...

Skrevet

Jeg trives veldig godt jeg da :) Går bra på skolen, bor alene i en stor og bra leilighet 15 min. gange fra skolen. Har gode venner, trivelig familie... Ja, alt man kan tenke seg egentlig :)

Har kanskje alltid spist "hele tiden", men at jeg legger mer merke til det nå som jeg bor alene og ikke har et like velfylt kjøleskap som hjemme hos mamma og pappa ;) Det blir mer pes å skulle fikse seg noe godt liksom ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...