Gå til innhold

Hvor lenge dusjer du? Er det greit å dusje 40 minutter i varmt vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det veldig dårlig for strømregningen? 

Jeg snakker ikke om 40 minutter varm dusj daglig, men en sjelden gang. Total relaxation. 

Anonymkode: 55442...f40

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller er det veldig dårlig for strømregningen? 

Jeg snakker ikke om 40 minutter varm dusj daglig, men en sjelden gang. Total relaxation. 

Anonymkode: 55442...f40

Har du råd til det kan du selvsagt gjøre det.

Jeg bruker ca 5 min. 

Anonymkode: 29178...dbf

• Liker 10
Skrevet

Om det er greit er det vel kun du og lommeboka di som bestemmer. Hvis noen her inne sier at det ikke er greit, slutter du å gjøre det da? Ikke vær så lettpåvirkelig :)

Anonymkode: 851f1...776

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker at det bestemmer vel dem som betaler for strømmen og prioriteringer.

For mitt del: et soleklart og rungende ja!!!

Jeg bor stort sett aleine og det er jeg som betaler for den strømmen jeg bruker. Og for mitt vedkommende så er en god, varm deilig og lang dusj noe jeg prioriterer ganske ofte. Jeg vil heller leve på vann og brød i 2 uker enn å korte ned på en lang og avslappende dusj om dagen men det er min filosofi. Andre kan prioritere annerledes, ingen av delene er feil.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hvis du ikke har noe i mot å sløse med ressurser og bruke unødvendig mye strøm på oppvarming av varmtvann, så er det jo opp til den som betaler strømregningen om det er "greit" å dusje 40 minutter. Betaler du strømregningen selv, så sett i gang om det er dette du gjerne vil.

Jeg tenker at vannet renner tilsammen ti minutter når jeg dusjer selv. Først spyler jeg med vannet overalt, skyller med rent vann her og der og får håret vått. Så skrur jeg av vannet, såper inn kroppen og shamponerer håret, og så skrur jeg på vannet igjen og skyller av alt. Tilsammen tenker jeg at det er maks ti minutter med rennende vann.

Endret av Million
  • Liker 3
Skrevet

Blir ikke vannet kaldt etter 40 minutter..? 

Personlig dusjer jeg i 5-10 minutter, men skrur av vannet mens jeg såper meg inn, vasker håret. 

Anonymkode: fa7e9...046

• Liker 2
Skrevet

Den som hadde hatt tid til å bruke 40 minutter i dusjen… Det er ikke strømprisen det står på hos meg, men 40 minutter i dusjen har jeg rett og slett ikke tid til.

Anonymkode: 12ff5...ac3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Personlig dusjer jeg i 5-10 minutter, men skrur av vannet mens jeg såper meg inn, vasker håret. 

Kommer an på størrelse på varmtvannstanken det, hvor mange som er i husholdningen og slike type ting

• Liker 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (Akkurat nå):

Kommer an på størrelse på varmtvannstanken det, hvor mange som er i husholdningen og slike type ting

Ja sant det. Men 40 minutter med rennende varmt vann… Det er mye vann. 

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du betaler gor syrømmen selv ok. Hvis andre beraler, ikke ok.

40 min er leeeenge

Anonymkode: 505fb...88d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo det er det. Men jeg tipper likevel jeg bruker mindre vann på en lang og deilig dusj på rundt en halvtime enn en familie på 4 med 10 min dusjing + alt av vann ellers likevel.

• Liker 1
Skrevet

Dusj så lenge du vil for meg. Men jeg bruker maks et par minutter med vannet på.

Men så har jeg heller ikke noe hår å vaske . . eller noen legger som skal barberes. 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du betaler gor syrømmen selv ok. Hvis andre beraler, ikke ok.

40 min er leeeenge

*betaler for strømmen selv

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror vannet mitt er fjernvarmeoppvarmet og ha aldri opplevd at det blir kaldt slik det blir når varmen leveres av en varmtvannsbereder i huset.

Dersom det koster 40 kroner for en 40 minutters dusj så kan man jo sammenligne klimafotatrykk, kostnad og energibruk med å  kjøre bil til et spa, og energiforbruk der, og det regnestykket blir ikke så ille allikevel, fordi det er en kortreist fornøyelse.

• Nyttig 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (2 minutter siden):

Jo det er det. Men jeg tipper likevel jeg bruker mindre vann på en lang og deilig dusj på rundt en halvtime enn en familie på 4 med 10 min dusjing + alt av vann ellers likevel.

Ja det gjør du sikkert. Vi som familie på 4 bruker nok mer vann hvis alle dusjer på samme dag. Men har bare opplevd at vannet ble kaldt en gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange har ikke varmtvannsbereder. Bor man et sted med fjernvarme, er det ingen begrensning.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den som hadde hatt tid til å bruke 40 minutter i dusjen… Det er ikke strømprisen det står på hos meg, men 40 minutter i dusjen har jeg rett og slett ikke tid til.

Anonymkode: 12ff5...ac3

Jøss, hvordan er det du har stilt deg??

Anonymkode: 8e330...be4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er sjeldent jeg dusjer lenger enn 5 minutter. Vaske håret går fort, lar balsamen virke i et par minutter mens jeg vasker kroppen godt og skrubber føttene. Det skjer kun om jeg har "full spa" med hårkur, barbering og skrubbing. Det skjer ikke så ofte. Når jeg vasker dusjen innvendig (gjør det samtidig som jeg tar en dusj) tar det gjerne lenger enn 5 minutt, men da lar jeg ikke vannet renne hele tiden.

Har fjernvarme. Når det kommer til strøm og sånt følger jeg ikke med i det hele tatt....  

Endret av Mosne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...