Gå til innhold

hvilken julemat er du ikke så glad i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som er typisk i julen som du helst ikke ønsker å spise eller ikke liker?

Anonymkode: 8670a...f3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svoren på ribba, blir kvalm om jeg spiser det. 

• Liker 1
Skrevet

Var glad i ribbe før, er ikke så glad i det nå. Familieribba kan være god, kotelettene liksom. Men fettet klarer jeg ikke.

Er heller ikke glad i medisterkaker og medisterpølser. Smaken altså. Den er liksom for "søt".

Anonymkode: dcfc6...95a

• Liker 1
Skrevet

jeg liker ingenting 😄 Spiser ikke kjøtt og finner riskrem ganske kvalmende...

• Liker 1
Skrevet

Kall meg sær, men all den klassiske Norske julematen byr meg imot. Fatter ikke at folk ser så frem til ribbe eller pinnekjøtt, for å ikke snakke om lutefisk, det er jo direkte ekkelt! Det er jo så fet og ubalansert mat, jeg skjønner tradisjonene og at dette var hva man hadde, men slik er dett jo ikke lenger, hvorfor holde på kjipe tradisjoner?
Selv så skal jeg lage carpaccio til forrett, steak au poivre av kalv til hovedrett og sitron tiramisu til dessert.

• Liker 6
Skrevet

Sylte liker jeg ikke, og Delfiakake er ikke godt.

Skrevet

Ribbe 

Julegløgg 

Lutefisk 

Multekrem

Rakfisk 

Delfia kake 

Og kakemenn (tror sahara ørkenen ikke er halvparten så tørr som kakemenn)

• Liker 1
Skrevet (endret)
42 minutter siden, keops said:

Sylte liker jeg ikke, og Delfiakake er ikke godt.

Delfiakake er en helsefare og et forbrytelse mot menneskeligheten.... 😅

Endret av NatNat
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, K.B. said:

sitron tiramisu til dessert.

😍🤤

Skrevet

Likte ribbe før, men de siste 3-4 årene har det vært noe rart med den, som om noe har forandret seg, så i år skal vi kutte ut ribba og spise noe annet. Over 40 års tradisjon brutt, men ribbe er ikke det samme lenger. Blir rett og slett dårlig av den.

Anonymkode: 52b63...8db

Skrevet

Liker faktisk lite av typisk julemat. Hater julekaker, det smaker helt jævlig. Eneste baksten som går ned er lussekatter. Delfiakake, pepperkake, hvit kakemann, serinakaker osv, helt forferdelig. Ellers misliker jeg ribbe(dessuten er gris det verste du kan spise med tanke på dyrevelferd), misliker medisterkaker, sur og rødkål. Liker ikke lutefisk, riskrem eller karamellpudding:tunge:

jeg liker pinnekjøtt, kålrabimos, poteter, veganske pølser og iskrem. Det spiser jeg i jula.

Anonymkode: 1d3ab...61e

Skrevet

Lutefisk og delfiakake.

Liker både ribbe og pinnekjøtt og tilbehøret man tradisjonelt har. Riskrem også men bare den jeg lager selv.

Anonymkode: df6cb...683

Skrevet

Riskrem synes jeg er krevende. I min familie er det vanlig med suksessterte, det klarer jeg ikke spise.

Anonymkode: 6ada9...594

Skrevet (endret)

Lutefisk 🤢

Rakfisk (lukta er verst) 🤢

Er heller ikke noe glad i riskrem. Det har jeg aldri vært 😝

Endret av Mardina
  • Liker 1
Skrevet
NatNat skrev (13 minutter siden):

Delfiakake er en helsefare og et forbrytelse mot menneskelygheten.... 😅

😂

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt, midisterkake, medisterpølser, lutfisk, marsipan og alle de der hvite tørre kakene som brukes i jula.

Alt det der står jeg glatt over, men i motsetning til flere her i tråden gleder jeg meg til juleribba, og ikke minst svoren 🙂.

Anonymkode: 3188f...265

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt troner øverst på listen. Det er så grusomt at jeg ikke klarer å presse det i meg for å være hyggelig en gang. Jeg liker heller ikke medisterkaker, medisterpølser, vossakorv eller andre typiske julepølser som serveres som tilbehør til pinnekjøtt eller ribbe. Delfiakake med delfiafett styrer jeg unna, men laget med smør i stedet er det godt.

• Liker 2
Skrevet

Ribbe

Medisterkaker

Julepølse

Lutefisk

Riskrem

Sykle

Sild 

Gjest Frankenstein1
Skrevet

Pinnekjøtt, ribbe og gløgg. 

Skrevet

Julebakst. Den tørre, kjedelige tradisjonelle norske julebaksten står jeg glatt over. Heller ingen stor fan av riskrem.

Ellers går det meste ned 😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...