Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dere som har fått prednisolon for å forebygge SA, hvor lenge gikk dere på prednisolon og hvor høy dose?

Har selv tatt 20mg fra CD1 og skal trappe ned til 10mg ved innsett. Men er spent på hvor lenge og hvor stor dose folk har gått på ved påvist graviditet?

Anonymkode: 9d02a...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hei! Dere som har fått prednisolon for å forebygge SA, hvor lenge gikk dere på prednisolon og hvor høy dose?

Har selv tatt 20mg fra CD1 og skal trappe ned til 10mg ved innsett. Men er spent på hvor lenge og hvor stor dose folk har gått på ved påvist graviditet?

Hei. To av tre innsett i mitt første forsøk endte i SA, så ved forsøk ved privat klinikk nå i november fikk jeg 10 mg prednisolon fra stimuleringsdag 1. Trappet ikke ned ved innsett, men fortsatte på samme dose til testdato. Jeg ble gravid og har nå trappet ned til 5 mg. De sier jeg kan slutte etter 1 uke, men det betyr mye for meg å ha den tryggheten til i hvert fall forbi der vi har mistet tidligere. Så etter 1 uke på 5 mg, får jeg trappe ned til 2,5 mg enda en uke. Da er vi omtrent ved første UL. Det ble påpekt at man ikke skal kimse av Prednisolon og å gå på det under graviditet. Jeg går i tillegg på Klexane som også har en immundempende effekt. Krysser fingrene for at dette gjør susen!

Regner med de tilpasser dette individuelt, og du startet jo på en høyere dose enn meg. Håper det funker for din del!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk 10mg fra og med CD1, trappet ikke ned før de konstaterte MA i uke 7 ved TUL, de skulle vurdere nedtrapping denne timen. Jeg kuttet tvert, pga sjokket om MA så glemte jeg å spørre om nedtrapping og jeg var så langt nede at jeg ikke gadd i bry meg om man egentlig skal trappe ned. Men dosen var jo lav.

Anonymkode: b813b...63b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...