AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Ekkel opplevelse i går da jeg kjørte. Enkelt forklart var det en bil som stengte meg inne når jeg var på akselrasjonsfeltet på motorveien. Åpenbart at jeg var tydelig framme før han og da jeg blinket ut akselererte bilen og blokkerte meg inne så jeg måtte bremse hardt for å komme på motorveien. Jeg tutet på bilen. 2 min senere kjørte jeg forbi han og da fikk jeg langefingeren. Det som skjer videre er at denne bilen aktivt følger etter meg i 20 minutter. Ligger i samme fart som meg, samme fil som meg. legger jeg meg til høyre, legger den seg til høyre. Legger jeg meg til venstre gjør den det samme på samme tidspunkt. Ligger jeg i 60 gjør den samme bilen det, ligger jeg 80 gjorde den også det. "jeg gjorde ulike manøvre for å se om jeg ble forfultgt" Det var helt åpenbart at bilben forfulgte meg. Etter 20 minutter tok jeg av til en rundkjøring og greide å rise av meg bilen. Dette var en utrolig ekkel opplevelse. Hva gjør man hvis noe sånt skjer i framtiden Anonymkode: ca08e...6b5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Ringer til politiet, sier hvor du er, og at du føler deg truet. Jeg hadde en lignende episode for et par år siden på E18 fra Arendal. Det var sent på kvelden og veldig lite trafikk. Jeg tok igjen en gammel rusten Passat, med en enslig voksen mann (jeg er en ung dame) som kjørte så sent der det ikke var mulig å komme seg forbi. Da jeg endelig kom til der det var to felt i samme retning, dro han på når jeg kjørte forbi. Jeg hadde sprekere bil enn han, så det var jo lett match å komme forbi, men etter dette la han seg helt oppi rompa på bilen min, og der hang han en god stund, før jeg brøt fartsgrensene så mye jeg turte og kjørte fra han. Men så tok jeg igjen et vogntog, og da kom han opp i rompa på bilen min igjen. Det var skikkelig ubehagelig. Han kjørte videre da jeg etter en lang stund og mange mil tok av E18. Men det var en guffen opplevelse. Hadde jeg ikke visst at jeg hadde både sprekere, større og mer solid bil enn han, hadde jeg vært enda mer usikker. Men jeg følte meg trygg i bilen min, og etter jeg tok igjen vogntoget følte jeg meg ikke så alene mer. Men sett tilbake burde jeg ha notert meg registreringsnummeret på Passaten, så jeg kunne sjekket hvem eier var. Anonymkode: 6194b...de3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Du ringer politiet mens det pågår, helst med et bilnr. Noe sier meg at denslags er enkelte politimenns favorittoppdrag. Anonymkode: b4019...5b0
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Ekkel opplevelse i går da jeg kjørte. Enkelt forklart var det en bil som stengte meg inne når jeg var på akselrasjonsfeltet på motorveien. Åpenbart at jeg var tydelig framme før han og da jeg blinket ut akselererte bilen og blokkerte meg inne så jeg måtte bremse hardt for å komme på motorveien. Jeg tutet på bilen. 2 min senere kjørte jeg forbi han og da fikk jeg langefingeren. Det som skjer videre er at denne bilen aktivt følger etter meg i 20 minutter. Ligger i samme fart som meg, samme fil som meg. legger jeg meg til høyre, legger den seg til høyre. Legger jeg meg til venstre gjør den det samme på samme tidspunkt. Ligger jeg i 60 gjør den samme bilen det, ligger jeg 80 gjorde den også det. "jeg gjorde ulike manøvre for å se om jeg ble forfultgt" Det var helt åpenbart at bilben forfulgte meg. Etter 20 minutter tok jeg av til en rundkjøring og greide å rise av meg bilen. Dette var en utrolig ekkel opplevelse. Hva gjør man hvis noe sånt skjer i framtiden Anonymkode: ca08e...6b5 Skrur ned paranoiaen et par hakk, ringer psykolog og tar kjøretimer hvor man fokuserer på gjensidig vikeplikt. Og bestiller noen kurs i høfflighet og hvordan være respektfull i trafikken. Anonymkode: 6ce9e...b69 3
Tiuren Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 Du gir blaffen i hxn. Er du bekymret/redd: Du kjører rolig og avbalansert retning nærmeste politikontor. Stopper utenfor og går inn.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #7 Skrevet 4. desember 2023 Ring politiet. Ev kjør til nærmeste politistasjon. Og lås bildørene. Anonymkode: e325b...3db
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #8 Skrevet 4. desember 2023 Du gjør ingenting. En slik person sliter sannsynligvis med store psykiske problem, manglende impulskontroll, er incel eller banker kona på hjemmebane. Anonymkode: 17140...349
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Skrevet 4. desember 2023 Tiuren skrev (12 timer siden): Du gir blaffen i hxn. Er du bekymret/redd: Du kjører rolig og avbalansert retning nærmeste politikontor. Stopper utenfor og går inn. Politikontoret kan jo være stengt. Hadde uansett ikke gått ut av bilen uten å ringe enten politi eller et mannlig familiemedlem som kunne møte meg, og da på offentlig plass. Anonymkode: 3c3ac...5bc
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #10 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skrur ned paranoiaen et par hakk, ringer psykolog og tar kjøretimer hvor man fokuserer på gjensidig vikeplikt. Og bestiller noen kurs i høfflighet og hvordan være respektfull i trafikken. Anonymkode: 6ce9e...b69 jeg kjører 30 000 kilometer i året og har aldri opplevd lignende. Når man kjører på akselerasjonsfelt skal man tilpasse seg hverandre. Jeg var tydelig foran den andre bilen og hadde god fart. Hadde allerede begynt å blinke ut da den plutselig dro opp farten og sperret meg inne. Dette gjorde at jeg måtte bråbremse, syntes du virkelig det er uhøflig å tute på folk som setter andre i fare? Den bilen forfulgte meg, det er jeg helt sikker på. Jeg gjorde mange manøvre og bilen gjorde akkurat det samme som meg og lå helt opp i ræva på bilen. Anonymkode: ca08e...6b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå