Gå til innhold

Når barna ikke liker pinnekjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får barna deres da noe annet å spise på julaften, og isåfall hva?

Anonymkode: 4f31e...957

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pølser sammen med pinnekjøttet. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan dere ikke spise ribbemiddag? Da er det pølser og kjøttkaker i tillegg.. Mer å velge på.

Anonymkode: 3cc13...dff

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi brukte alltid å ha forskjellige julepølsre i tillegg til pinnekjøtt. Blir jo et fullverdig måltid med tilbehøret. 

Anonymkode: f3ec3...a1b

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan dere ikke spise ribbemiddag? Da er det pølser og kjøttkaker i tillegg.. Mer å velge på.

Anonymkode: 3cc13...dff

Man trenger jo ikke å bytte ut kjøttet for å ha tilbehør. Og det er vel ikke så vanlig å bruke kjøttkaker..

Anonymkode: f3ec3...a1b

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Kan dere ikke ha julepølser eller medisterkaker ved siden av? Ikke alle barn som liker det salte tørka pinnekjøttet 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, passer alltid på at alle får noe de liker. Er tross alt julaften. God mat er hele julegleden for mange. Finn ut hva de liker og server det.

• Liker 10
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg burde sikkert spesifisert, for det er ikke aktuelt å lage ribbe på julaften. Hva gjør dere om barnet ikke liker maten på julaften? Får de noe annet?

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Har alltid både medisterkaker og pølser. 

Minste barnebarnet spiser for tiden kun kylling nuggets, så i år blir det det også 😅

Anonymkode: 4c781...762

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Vanlig å ha pølser til pinnekjøtt. De kan jo spise dem. 

Anonymkode: dcb52...4e8

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har alltid mye forskjellig så alle får noe de synes er skikkelig godt (ikke bare noe de liker). 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Små julepølser 

Anonymkode: b480c...45b

• Liker 1
Skrevet

Vi har alltid pølser til. Så da kan barnet spise det og tilbehøret.

Anonymkode: d0204...69d

Skrevet

Da barna var små, hadde vi medisterkaker og småpølser til ribbe. Noen få år de ikke likte pinnekjøtt. Da fikk de pølse, potet og kålrabistappe. Jeg likte ikke pinnekjøtt før jeg ble voksen. Spiste det selvfølgelig hvis jeg var gjest. Foreldrene mine pleide å ha det nyttårsaften, og da stekte jeg meg ofte en biff 🙂

Anonymkode: 2826f...19c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har (lokalt produsert) pølse og medisterkaker i tillegg til pinnekjøttet. Har vi besøk av noen som foretrekker ribbe lager vi det også. Ser overhode ikke problemet med det.

Anonymkode: 82678...852

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Vossakorv er kjempe godt da

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har mørpølse til pinnekjøttet. Både røkt og urøkt, svigerfar vil ha Vigramør og resten av oss vil ha Ringdalmør.

Anonymkode: 31d68...ddf

• Liker 1
Skrevet

Det er kjedelig både for barnet og resten av gjengen rundt bordet dersom barnet ikkje likar maten. Dårlig stemning er dumt for alle. Så lag noko i tillegg som barnet likar!

Vi har tradisjon for både svineribbe, pinnekjøtt og mårpølse, med godt tilbehør. Det er alltid eit alternativ som passar for den enkelte.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg burde sikkert spesifisert, for det er ikke aktuelt å lage ribbe på julaften. Hva gjør dere om barnet ikke liker maten på julaften? Får de noe annet?

ts

Medisterkaker 😊

Her i hus er det bare jeg som liker pinnekjøtt og mannen min ribbe. Ungene var ikke spes glad i ribbe, så har alltid medisterkaker også, det liker de fleste barn. Tar en pakke ferdiglaget, tar 5min å steke opp eller hiver de inn med ribba siste 10min av steketiden.

Anonymkode: 70c3f...d2c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Får barna deres da noe annet å spise på julaften, og isåfall hva?

Såklart får de noe annet! Lager alltid medisterpølse og medisterkaker i tillegg, med poteter eller lefser. Barna skal få noe de liker på julaften de også.

Anonymkode: 5ec67...382

• Liker 4
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...