Gå til innhold

Kan en valp på 12 uker være alene hjemme i 6 timer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja… og jeg har hatt tre uker hjemme med den. Men nå var det ikke det jeg spurte om.

ts

Anonymkode: 3def8...cc4

Tre uker er ikke nok til å kunne være alene hjemme i timesvis 

Anonymkode: 262fa...e64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja… og jeg har hatt tre uker hjemme med den. Men nå var det ikke det jeg spurte om.

ts

3 uker nok forlite...der tar 2-3 før en valp blir kjent hjemme etc. Den må øves på være hjemme alene. 5 min..så 10 min....husk du har blitt den mamma nå. Beste når man får valp er mulig å ha hjemme kontor og eventuelt bytte med partner å vore hjemme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (3 minutter siden):

3 uker nok forlite...der tar 2-3 før en valp blir kjent hjemme etc. Den må øves på være hjemme alene. 5 min..så 10 min....husk du har blitt den mamma nå. Beste når man får valp er mulig å ha hjemme kontor og eventuelt bytte med partner å vore hjemme 

Ja, jeg tok ferie tre uker. Og igjen, hvis du hadde lest hva jeg har skrevet, hadde du fått med deg at vi har øvd på å være alene hjemme. Gradvis. Litt og litt. Vi er oppe i 3,5 timer nå.

«Husk, du har blitt mamma?» Litt nedlatende tone, eller? 🙄

ts

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde jo backup-plan. Og backup på backupen.

Jeg har forresten fikset det med at jeg stikker på jobb noen timer nå, og får kort dag i morgen.

Takk for tips og råd forresten.

ts

Veldig bra at det ordnet seg for deg og valpen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Valpepasser er blitt syk og jeg må en tur på jobb i morgen. Jeg hadde en nabo i backup, men hun måtte til tannlegen, så hun kan heller ikke. Valpen har vært hjemme før i opptil 3 timer, men… 6 timer er jo litt lenge da. Hva tror dere? 😢

Det svaret er såpass selvsagt at det er rart at noen hele tatt kan finne på å spørre om det.

Anonymkode: 25c19...f95

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fant en løsning! 
Så lenge valpen er rolig og ikke stresser har den jo ikke spesielt god tidssans, men blæra er liten☺️ Det er veldig bra at den kan være hjemme 3,5 timer allerede uten å stresse! 
Min forrige hund var sånn, veldig enkel og lite stress. Min nåværende brukte mye lenger tid på opptreningen, så hunder, og blærekapasitet, er ganske individuelt☺️

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det svaret er såpass selvsagt at det er rart at noen hele tatt kan finne på å spørre om det.

Anonymkode: 25c19...f95

Er det? En av mine gamle naboer dro på jobb dagen etter å ha hentet valp. 8 timer borte. Det er en trygg og fin hund den dag i dag. 
Det var jo også sånn man gjorde det før i tiden, og jeg kan ikke huske at separasjonsangst en gang var et tema for 20 år siden.

ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden hadde vi alltid hund. Man hadde jo ikke mulighet til å bli hjemme i ukesvis, hvem har det? Da ville det bare være de med hjemmekontor, pensjonister, uføre ol som kunne hatt hund. Vi og folk jeg kjenner hadde hunder før. Trygge og harmoniske ble de og. Uten å være hjemme med de i evigheter. Blitt hysteri synes jeg. 

Anonymkode: 5097f...8ec

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

12 uker - 6t.. Nei..  så små skal de ikke være alene. 

Er en grunn til at man rådes til å anskaffe seg hund når man skal ha lengre periode fri/ferie. 

Anonymkode: 863b9...734

Hvem har mye mer fri enn det sammenhengende? Og mange som skaffer hund er jo alene og. Pleier å gå bra det. 

Anonymkode: 5097f...8ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg tok ferie tre uker. Og igjen, hvis du hadde lest hva jeg har skrevet, hadde du fått med deg at vi har øvd på å være alene hjemme. Gradvis. Litt og litt. Vi er oppe i 3,5 timer nå.

«Husk, du har blitt mamma?» Litt nedlatende tone, eller? 🙄

ts

Nei ikke nedlatende..bare at du blir faktisk dens mor...vi har valp på 4 mnd nå og når vi tok den fra sin mamma..ble jeg hans mamma..og vi hans nye familie. Man får liksom en ny baby 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (1 time siden):

Nei ikke nedlatende..bare at du blir faktisk dens mor...vi har valp på 4 mnd nå og når vi tok den fra sin mamma..ble jeg hans mamma..og vi hans nye familie. Man får liksom en ny baby 

Ok, da så.

Beklager, ikke alltid så lett å tolke skriftspråk. 😅

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...