Gå til innhold

Kan en valp på 12 uker være alene hjemme i 6 timer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Valpepasser er blitt syk og jeg må en tur på jobb i morgen. Jeg hadde en nabo i backup, men hun måtte til tannlegen, så hun kan heller ikke. Valpen har vært hjemme før i opptil 3 timer, men… 6 timer er jo litt lenge da. Hva tror dere? 😢

Anonymkode: 3def8...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er for lenge. Skal naboen være hos tannlegen i seks timer? Kan hun evt hente ut valp etter tannlege? Eller kan du ta med valp på jobb?

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke hvis valpen fra før ikke er vant med det. Du kan i verste fall ende opp med at valpen får en så negativ erfaring med å være alene at den kan utvikle separasjonsangst og det blir svært vanskelig og tidkrevende med hjemme alene-trening fremover.

Ta valpen med deg i bilen og luft den ofte hvis ingen andre kan passe den.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kissmequick skrev (Akkurat nå):

Det er for lenge. Skal naboen være hos tannlegen i seks timer? Kan hun evt hente ut valp etter tannlege? Eller kan du ta med valp på jobb?

Jeg vet… Hun sa bare at hun skulle til tannlegen. Det er et stykke unna, men mulig hun brukte det som unnskyldning og. Jeg vet ikke. Hun er uansett ikke tilgjengelig. 
Jeg kan ikke ta med valpen, nei. Jobber et sted det er forbudt med dyr, og det er altfor kaldt til å ligge i bilen.

Mulig jeg må ta en egenmeldingsdag da. Hater å skulke, hater det intenst, men jeg føler jeg ikke har noe valg akkurat nå.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tabris skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke hvis valpen fra før ikke er vant med det. Du kan i verste fall ende opp med at valpen får en så negativ erfaring med å være alene at den kan utvikle separasjonsangst og det blir svært vanskelig og tidkrevende med hjemme alene-trening fremover.

Ta valpen med deg i bilen og luft den ofte hvis ingen andre kan passe den.

Det er jo drit kaldt om dagen. Stakkars valp som må fryse fælt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet… Hun sa bare at hun skulle til tannlegen. Det er et stykke unna, men mulig hun brukte det som unnskyldning og. Jeg vet ikke. Hun er uansett ikke tilgjengelig. 
Jeg kan ikke ta med valpen, nei. Jobber et sted det er forbudt med dyr, og det er altfor kaldt til å ligge i bilen.

Mulig jeg må ta en egenmeldingsdag da. Hater å skulke, hater det intenst, men jeg føler jeg ikke har noe valg akkurat nå.

ts

Du må skulke. Sånn er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hmmmmmm said:

Det er jo drit kaldt om dagen. Stakkars valp som må fryse fælt. 

Er jo selvsagt en forutsetning at valpen har det varmt. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med andre rundt deg om det er noen som kunne tenke seg å bli hundepasser, mange har jo fortsatt hjemmekontor. Evt kan du ta en halv dag på jobb og jobbe resten hjemmefra? 

Det er noen facebookgrupper, matmor trenger en hjelpende hånd, hund i *område, der er det ofte hundevante folk som kanskje har mulighet til å ta på seg et oppdrag? Hvis du kan betale litt er mulighetene større for å få en fast og flink.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre altfor lenge. Tre timer er også for lenge. Du risikerer å få en hund med traumer og adferdsproblemer. 

Anonymkode: edd7d...ea8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er litt drøyt å skulle skulke jobb pga hunden. Hva med å plassere hunden hos en hundepasser eller kennel? Vet ikke hvor du bor, men i mange byer finnes det «hundebarnehager».

Anonymkode: 5d359...ef8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags jobb har du? Har du mulighet til å lufte den, men at den er i bilen? Forutsetter at du har dekken til å ha på den selvsagt i bilen

Anonymkode: 6ede7...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmmmm skrev (15 minutter siden):

Du må skulke. Sånn er det

Nope og atter nope, som du skrev over her.

Man utnytter ikke velferdssamfunnet som folk før oss har bygd opp.

Man kan ta en feriedag, eller permisjon uten lønn. Skaffer man seg dyr må man ha en backup-plan, slike scenarier som TS skisserer må man ta høyde for kommer til å skje.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (2 timer siden):

Nope og atter nope, som du skrev over her.

Man utnytter ikke velferdssamfunnet som folk før oss har bygd opp.

Man kan ta en feriedag, eller permisjon uten lønn. Skaffer man seg dyr må man ha en backup-plan, slike scenarier som TS skisserer må man ta høyde for kommer til å skje.

Jeg hadde jo backup-plan. Og backup på backupen.

Jeg har forresten fikset det med at jeg stikker på jobb noen timer nå, og får kort dag i morgen.

Takk for tips og råd forresten.

ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Valpepasser er blitt syk og jeg må en tur på jobb i morgen. Jeg hadde en nabo i backup, men hun måtte til tannlegen, så hun kan heller ikke. Valpen har vært hjemme før i opptil 3 timer, men… 6 timer er jo litt lenge da. Hva tror dere? 😢

12 uker - 6t.. Nei..  så små skal de ikke være alene. 

Er en grunn til at man rådes til å anskaffe seg hund når man skal ha lengre periode fri/ferie. 

Anonymkode: 863b9...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...pluss er den klarer ikke holde seg i 6 timer...pluss den vil nok bite og kjede seg. Og hvor skulle du satt den? I but I 6 timer eller i et rom uten noe den kan få tak i.

Har du øvd på seperasjon?

Bli hjemme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

12 uker - 6t.. Nei..  så små skal de ikke være alene. 

Er en grunn til at man rådes til å anskaffe seg hund når man skal ha lengre periode fri/ferie. 

Anonymkode: 863b9...734

Ja… og jeg har hatt tre uker hjemme med den. Men nå var det ikke det jeg spurte om.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (28 minutter siden):

Nei...pluss er den klarer ikke holde seg i 6 timer...pluss den vil nok bite og kjede seg. Og hvor skulle du satt den? I but I 6 timer eller i et rom uten noe den kan få tak i.

Har du øvd på seperasjon?

Bli hjemme 

Ja, vi har øvd hver dag, litt og litt. Han er oppe i 3,5 timer nå. Det har gått så fint, over all forventning. Han er på kjøkkenet der han ikke får gjort særlig ugagn.

Hvis du hadde lest tråden, hadde du sett at jeg har ordnet det.

ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...