Gå til innhold

Samle på julepynt men hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å begynne å samle på juletrepynt til barnet mitt og hen skal få en ny pynt hver jul som jeg skriver årstallet på. Jeg har kikket litt på villeroy og boch men de er så tunge og jeg mistenker at de ikke vil henge fint på ett tre? Mulig jeg tar feil.

Hen er veldig glad I rødt så vil helst ha noe med den fargen.

Hen skal få juletre på rommet sitt fra neste år for i år er hen for liten til å ha det.

Har noen av dere gjort det samme og eventuelt hva har dere samlet på?

Anonymkode: 69e60...2e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karen blixen og Rosendahl har mye fint. 

Anonymkode: d8d3b...07a

• Liker 1
Skrevet

Har ikke samlet på julepynt til barn, men jeg samler på juletrekuler. Kjøper på alle reisene mine over hele verden. kjøper bare håndmalte i glass, og kvalitet er cluet. Det ser veldig glamorøst ut.

Har drevet med dette i 20 år, og huset er fullt av disse minnene til jul. jeg elsker det!

Anonymkode: 755cc...00b

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er en serie du ser etter, har Holmegaard ny julepynt som kan henges på trær hvert år. Husk bare at det er en viss stil, og mye ser ganske så likt ut, så du risikerer at barnet brått sitter med en hel kartong med julepynt som ikke passer smaken.

Anonymkode: 755cc...00b

Skrevet

Jeg har en del nydelig juletrepynt fra Villeroy & Boch. Det stemmer at de i porselen er litt tunge, og jeg hadde ikke hengt dem i barnehøyde. Jeg elsker stilen til Villeroy & Boch i jula og investerer i et nytt produkt hvert år. I år ble det en nydelig, vevd løper 😊

Anonymkode: 6e4f7...56f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vet noen samler på julekuler. Må ikke være julekuler, men altså sånn en henger på treet. En venninne samlet på det, og fikk i mange år en ny hvert år. Da kan en velge om en vil ha mer unike, eller gå for en serie. Ellers kan en selvsagt samle på servise, men da hadde jeg tenkt igjennom at det var et servise som mest sannsynlig ikke vil gå ut av produksjon snart. Gjerne noe «klassisk» som da er mer tidløst og vil bestå. Litt dumt om det går ut av produksjon når barnet er 5-7år.
Rosendahl og sikkert flere har også glassengler som en kan henge på juletreet. De er ikke røde da. Ikke sikkert barnet vil like rødt senere heller. Jeg hatet selv en farge som barn, som jeg elsker nå, så sånt kan også snu. 

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
Skrevet

Holmegaard eller Georg Jensen har mye fint med årstall på.

Selv samler jeg på Georg Jensen og Disney

Anonymkode: 80185...e26

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det kun er én pynt i året kan det blandes fint med annen pynt, kjedelig om det er en stil han hater som voksen. Jeg har også kjøpt julepynt hver gang vi har reist, er ikke så glad i andre souvernirer, så det blir en fin mimrestund hvert år 😊

Har ikke vært så nøye på kvaliteten og stilen så lenge vi liker den, det er alt fra glorete Miami-kuler til fancy håndverk. Vi har også masse hjemmelaget (bl.a. superhelter i Hamaperler, og jeg kjøper nytt hvis jeg finner noe gøy for å bytte ut noen veldig kjedelige kuler vi har brukt som «fyll». I år ble treet et perfekt sammensurium 😄

Alt må ikke være dyrt, Ikea hadde noen helt nydelige blanke kuler i forskjellige farger, sååå fine 🤩

Anonymkode: e3671...6d5

• Liker 2
Skrevet

Jeg likte overhodet ikke Holmegaard, det ville jeg faktisk ikke hengt opp om jeg hadde det engang.

Derimot falt jeg litt for Royal Copenhagen, litt barnslig uttrykk som passer kjempefint for en liten gutt også, om det ikke er utenfor prisklassen du så for deg?

2022 Mouse Ornament by Royal Copenhagen - Default Title Amusespot - Unique  products by Royal Copenhagen Annuals for Kitchen, Home Décor, Barware,  Living, and Sp… | Royal copenhagen, Copenhagen christmas, Copenhagen

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Karen blixen og Rosendahl har mye fint. 

Anonymkode: d8d3b...07a

De er grusomt stygge.

Anonymkode: 36064...799

Skrevet

Har fått mye glasspynt Rosendahl/Porsgrunn det havner nede i boksen igjen, unger/besøk/vissent juletre etterhvert tåles ikke sv dyre glasskuler. 

Vi har derimot kjøpt julepynt på reiser/utenlandsopphold (ikke glorere) og ungene liker disse fordi det skaper tradisjon nå.  Ja, de må eventuelt dele på de. 

Vi kjøper også kjøleskapsmagneter på reiser.  

Anonymkode: 69409...d5f

Skrevet

Georg Jensen, gulljulepynt i rød tråd vil jeg anbefale. 

Anonymkode: 38df8...de9

Skrevet

Jeg liker julepynten fra Jette Frölich veldig godt. 

Anonymkode: b8810...936

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...