Gå til innhold

Mat til julefest bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle skal ha med noe til matbordet på julefest ettermiddag/kveld i barnehagen. 

Noen forslag til hva jeg bør/kan ta med? 

Anonymkode: 9b39d...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal det være varmmat? Søtmat, saltmat? 

Anonymkode: 9f755...e34

Skrevet

Dadler med bacon? 

Anonymkode: ae5ab...e2a

Skrevet

Aner ikke om det skal være varmt søtt eller salt som du skriver, FAU har bare bedt alle ta med noe... og har ikke vært på sånt før

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Aner ikke om det skal være varmt søtt eller salt som du skriver, FAU har bare bedt alle ta med noe... og har ikke vært på sånt før

Ingen liste? Da ville jeg hørt med de andre hva de tar med. Trasig om bordet består av 4-5 like retter. Ta med noe som kan spises av alle fra 1-100 år. 

Anonymkode: d6138...12b

• Liker 3
Skrevet

Ingen liste nei.. ja får se om jeg får anledning å spørre noen, kjenner ikke så mange der men :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen liste? Da ville jeg hørt med de andre hva de tar med. Trasig om bordet består av 4-5 like retter. Ta med noe som kan spises av alle fra 1-100 år. 

Anonymkode: d6138...12b

Det hadde ikke jeg giddet, blir jo fort bare kaos å skulle høre med alle andre foreldre i barnehagen. Null stress om et matbord består av 4-5 like retter heller. Man lager jo gjerne en rett til x antall mennesker, men det blir jo fort 30 personer på en fest for en avdeling, og enda flere om det er snakk om hele barnehagen. De færreste lager nok en rett som holder til så mange.

Ts: det kommer jo helt an på hvor god tid du har før festen starter. Og når du skriver ettermiddag/kveld, mener du da at dere skal tilbake i barnehagen senere etter å ha hentet barna (slik at det er meningen å spise middag hjemme) eller er det meningen at barna først drar hjem etter festen? Det sistnevnte er nok normalen, men blir usikker når det ikke er spesifisert😅

Om det er meningen at man skal spise middagen i barnehagen, vil jeg tro det er mest naturlig å ta med småretter som kan deles. For eksempel (nisse)pølser in a blanket (husk ketchup også), skinkepai eller en pasta- og kyllingsalat med dressing. 

Anonymkode: 83c1a...090

Skrevet

Pizzasnurrer? 

Kjøp ferdig pizzadeig hvis du ikke har tid til å lage, smør på pizzasaus, skinkebiter, sopp og ost, rull sammen og kutt som kanelsnurrer. Strø litt ost på toppen og stek. 

Fyll kan selvfølgelig varieres etter smak. 

• Liker 3
Skrevet

Innbakte pølser, alltid suksess i barnehage. Ferdigkjøpt pizzabunn fordi enkelt, kyllingpølser fordi halalmas, preppetid ti minutter pluss steking.

Anonymkode: 32af8...b65

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Innbakte pølser , pizzasnurrer eller påsmurte rundstykker . Sjokoladekake eller vestlandslefse hvis det er snakk om noe søtt . 

Skrevet
  • Grønnsakssuppe (med grove rundstykker) 
  • Grønnsaksquiche
  • Quiche lorraine
  • Fruktsalat

Det er nok søtt og annen tung mat i omløp i desember, så lettere og friskere mat vil være et kjærkomment avbrekk. 

Anonymkode: 09574...9e3

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle tips :) blir nok pølser eller pizzasnurrer da, siden mange sikkert kommer rett fra bhg og jobb er det vel greit med litt slikt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...