AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #1 Skrevet 3. desember 2023 Har du en god oppskrift? Hva slags skinke bruker dere? Anonymkode: 9656c...3c6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Jeg bruker ikke lenger skinke, men har byttet til kylling Så var det oppskrift, det bruker jeg egentlig ikke, men jeg kan prøve å rekonstruere... Til 4 personer: Ca 4 ss smør og ca 4-5 ss mel røres sammen, spes med ca 7 dl melk til en hvit saus. 100-150 g revet ost, salt og pepper, og eventuelt annet ønsket krydder blandes inn. 2 eggeplommer røres inn når sausen er litt avkjølt. 1 kopp makaroni halvkokes, Skinke kuttes opp i terninger, Brokkoli halvkokes og kuttes til passelige biter. Dette røres inn i den hvite sausen. Eggehvitene stivpiskes og vendes inn i blandingen, og røren has over i ildfast form. Strøbrød eller knust kavring strøs på toppen. Stekes i ca 40 minutter på 200 grader. Anonymkode: 5b7b6...3bd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Jeg bruker pølse i stedet for. Steker opp løk, hvitløk, brokkoli paprika og pølsebiter. Krydrer med salt, pepper, oregano, cayennepepper og chilikrydder. Har over ferdig saus på glass og lar det småkoke til makaronien blir ferdig. Blander alt sammen og har det i ildfast form og så i ovnen. Anonymkode: 674d1...527
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå