Gå til innhold

Dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har etter 2 års prøving endelig fått tak i billetter til Freialand i Oslo. Det er ca 45 min reise hver vei. Datter på 11 år ble brått influensasyk på fredag,  så alle helgens planer blr avlyst.  Hun viser bedring, og vi tenker at om hun fortsatt viser bedring den dagen vi har biletter (imorgen), og ikke er på skolen, så kan vi dra. Mener hele opplegget varer 2 timer på Freia,  så blir vel borte ca 4 t totalt. Er det ugreit å dra et sted når hun ikke har vært på skolen? Hva sier moralpolitiet til det? 

Anonymkode: c44ef...54c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler ikke om moralpoliti. Det handler om hva som er allment akseptert. Mine barn får ikke dra på aktiviteter om de er borte fra skolen samme dag. Unntaket kunne vært begravelse, men da vil/kan man gjerne ikke prioritere aktiviteter likevel. Jeg drar heller ikke «ut» om ettermiddagen om jeg selv har vært for syk til å dra på jobb. Det handler om signaler man sender ut. Send henne på skolen, så freialand om hun er frisk nok. Er hun ikke frisk nok for skolen er hun heller ikke frisk nok til freialand.

Anonymkode: fed3d...b76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...