Gå til innhold

Ut av menigheten, redesign prosjekt av menighetens bøker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ut av en karismatisk menighet etter flere år. Jeg fikk en idé i hodet mitt om å gjenskape bøkene jeg har fått fra menigheten i jule produkter. Dette er en vanskelig prosess, men jeg koser meg med å lage engler av bøkene. Jeg har gitt englene til folk i menigheten sammen med julekort, og skrevet at det er laget av disse bøkene, som en prosess for meg. En engel som nå er fri.

Er det innafor? 😊 

Tenkte kanskje fortsette dette redesign prosjektet, og lage enda flere produkter.

Anonymkode: 994fb...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk julestjerner, papir rundt juleblomster....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen svar🤔

Problemet er at folk ikke vet hvor stor makt denne type menighet har over medlemmene.  En engel som er satt fri er et sterkt bilde men jeg tror ikke det gjør inntrykk på noen i den forsamlingen du har forlatt.  Jeg ønsker deg alt godt !! ❤️ 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin skrev (13 minutter siden):

Problemet er at folk ikke vet hvor stor makt denne type menighet har over medlemmene.  En engel som er satt fri er et sterkt bilde men jeg tror ikke det gjør inntrykk på noen i den forsamlingen du har forlatt.  Jeg ønsker deg alt godt !! ❤️ 

Forklar gjerne hva du mener, jeg har gitt en engel til hver enkelt i postkassen.

❤️👼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merlin skrev (32 minutter siden):

Kutt kontakten med menigheten !  Kontakt noen som forstår hva du gjennomgår du kan dele tanker med, Hjelpekilden er et forslag.  https://www.hjelpekilden.no/

Har kontakt med dem, og fått god hjelp.

Likevel er det en prosess, og tenkte det var en fin ting å gjøre både for terapi og for å sette litt foten ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har kontakt med dem, og fått god hjelp.

Likevel er det en prosess, og tenkte det var en fin ting å gjøre både for terapi og for å sette litt foten ned.

Her er en som setter ord på mange av de vanskelige følelsene.  Jeg har aldri vært en del av slike miljøer men vet litt om dem. Boken anbefales !  https://www.ark.no/produkt/boker/dokumentar-og-faktaboker/kommer-ikke-far-mer-9788230023266?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIzt6W8qn7ggMV61GRBR3lkwYBEAAYASAAEgJYd_D_BwE 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prt90 skrev (17 timer siden):

Huff det blir vel overkill

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin skrev (17 timer siden):

Her er en som setter ord på mange av de vanskelige følelsene.  Jeg har aldri vært en del av slike miljøer men vet litt om dem. Boken anbefales !  https://www.ark.no/produkt/boker/dokumentar-og-faktaboker/kommer-ikke-far-mer-9788230023266?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIzt6W8qn7ggMV61GRBR3lkwYBEAAYASAAEgJYd_D_BwE 

Den så virkelig treffende ut, den skal jeg høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde nok blitt veldig såra dersom eg var ein av desse mottakarane. 

Forresten høyrte eg denne veka eit veldig fint intervju med ein som hadde gått ut av menigheten Samfunnet på Sørlandet: NRK

Åleine ut av trusamfunnet

Ynskjer deg alt godt og ro i sjela ❤️

Anonymkode: 9d312...e45

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Eg hadde nok blitt veldig såra dersom eg var ein av desse mottakarane. 

Forresten høyrte eg denne veka eit veldig fint intervju med ein som hadde gått ut av menigheten Samfunnet på Sørlandet: NRK

Åleine ut av trusamfunnet

Ynskjer deg alt godt og ro i sjela ❤️

Takk.

Finner ikke den episoden🤔

Takk og ligemåde ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk.

Finner ikke den episoden🤔

Takk og ligemåde ❤️

Er 28 min inne i den episoden. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.12.2023 den 8.24):

Jeg har gått ut av en karismatisk menighet etter flere år. Jeg fikk en idé i hodet mitt om å gjenskape bøkene jeg har fått fra menigheten i jule produkter. Dette er en vanskelig prosess, men jeg koser meg med å lage engler av bøkene. Jeg har gitt englene til folk i menigheten sammen med julekort, og skrevet at det er laget av disse bøkene, som en prosess for meg. En engel som nå er fri.

Er det innafor? 😊 

Tenkte kanskje fortsette dette redesign prosjektet, og lage enda flere produkter.

Ville ikke kategorisert deg som engel siden du bare virker skadefro, umoden og hevngjerrig Fri? Er du det? Du virker da ikke som du har vendt ryggen, men mer som om du ikke klarer å frigi deg, men mer har et ønske om å såre disse menneskene. Ikke at jeg tror deg da. Dette er vel mer et forslag du kommer med, ikke sant? Du vet selv det ikke er innafor. Det handler ikke så mye om religion. Det ville vært like barnslig som om en tiåring laget papirfly av skolebøkene. Sikkert morsomt for de på samme alder, men når voksne gjør det er det bare å sukke oppgitt og himle med øynene

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 minutter siden):

Ville ikke kategorisert deg som engel siden du bare virker skadefro, umoden og hevngjerrig Fri? Er du det? Du virker da ikke som du har vendt ryggen, men mer som om du ikke klarer å frigi deg, men mer har et ønske om å såre disse menneskene. Ikke at jeg tror deg da. Dette er vel mer et forslag du kommer med, ikke sant? Du vet selv det ikke er innafor. Det handler ikke så mye om religion. Det ville vært like barnslig som om en tiåring laget papirfly av skolebøkene. Sikkert morsomt for de på samme alder, men når voksne gjør det er det bare å sukke oppgitt og himle med øynene

Mvh forstander i menigheten?

Anonymkode: bb960...fe4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så… du klipper i bibler og trosopplæringsmateriell og putter i postkassa til de som fortsatt er i menigheten med påskriften «engel satt fri»? 🤣 Faktisk det mest psyko jeg har lest idag. Jeg tror heller du skal oppsøke profesjonell hjelp, ts.

Anonymkode: decdd...2a8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så… du klipper i bibler og trosopplæringsmateriell og putter i postkassa til de som fortsatt er i menigheten med påskriften «engel satt fri»? 🤣 Faktisk det mest psyko jeg har lest idag. Jeg tror heller du skal oppsøke profesjonell hjelp, ts.

Anonymkode: decdd...2a8

Jeg tenker at det absolutt er et budskap, og terapi kan mange ha nytte av. Jeg er ikke kristen eller en del av en meninghet, og selv om jeg ikke kan sitere bibelen, har jeg lest den. Jeg kan ta feil, men Jeg tror ikke bibelen støtter å kalle de som går gjennom noe vanskelig psyko, skadefro eller hevngjerrig. Det er ulike mennesker blant både de som tror og ikke tror, men jeg mener at de som er gode medmennesker bryr seg mer om mennesker enn om materialistiske ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mvh forstander i menigheten?

Mvh hilsen en som himler med øynene fordi det bare ser dumt ut.

Endret av Lawyam
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (31 minutter siden):

Mvh hilsen en som himler med øynene fordi det bare ser dumt ut.

.....og antagelig har null erfaring med å vokse opp i en manipulerende, destruktiv sekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...