Gå til innhold

Gutt 12 år, små føtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 12 år har bittesmå føtter i fht jevnaldrende gutter. Han har str 38 mens de fleste andre har 42-43, og dette plager ham såpass mye at han vil at vi kjøper altfor store sko til ham (noe vi ikke vil gjøre). Han har heller ikke kommet i stemmeskiftet ennå, eller fått hår under armene. Er det noen med liknende historier, hvor gutter plutselig skyter i været og vokser til? 😕 Faren er 181 cm/41 i sko, mens jeg er 165 cm/37 i sko.

Anonymkode: 240d8...2ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er faren sin historie? 41 er jo smått for menn da, så da hadde han kanskje ikke noe større selv på den alderen? Og det er vel ikke å forvente at gutten vil få noe større heller. Dere må bare jobbe med at alle er forskjellige osv. 

Anonymkode: ba8dc...6df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere foreldre har begge forholdsvis små føtter, så ikke noe rart. Gutter skyter gjerne i været i løpet ungdomsskolen. 

Anonymkode: ac9e6...35b

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ingen grunn til å tro at han får mye større føtter en faren så han ender vel rundt 41-42. Stemmeskifte og hår vil jo komme, I tillegg til vekstspurten. 12-13 år gamle gutter er en snodig gjeng, noen er nesten ferdig med puberteten, noen har ikke begynt.

Jeg var tidlig ute, en av kompisene mine temmelig seint, så da vi var 13 var vi like høye. Han endte opp 18 cm høyere 🤣

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Min brukte str 38  våren da han var 13. Bare den sommeren vokste han to størrelser. Nå bruker han 42/43, blir 15 år i januar. Det er først nå i høst han har kommet i stemmeskiftet og hår under armene har han ikke fått enda.  Så jeg ville ikke bekymret meg om jeg var deg. 

Anonymkode: 8aee7...eae

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Tomas77 skrev (6 minutter siden):

Det er jo ingen grunn til å tro at han får mye større føtter en faren så han ender vel rundt 41-42. Stemmeskifte og hår vil jo komme, I tillegg til vekstspurten. 12-13 år gamle gutter er en snodig gjeng, noen er nesten ferdig med puberteten, noen har ikke begynt.

Jeg var tidlig ute, en av kompisene mine temmelig seint, så da vi var 13 var vi like høye. Han endte opp 18 cm høyere 🤣

Tusen takk for svar. Da får vi håpe på en real vekstspurt de neste årene 🤞 Han har en veldig sunn livsstil og trener mye så han er nok ekstra oppmerksom på dette da han "trenger" å bli stor i sin idrett... Min far har 44 i skostørrelse så er lov å håpe, men ser dessverre at mange andre av gutta har dratt veldig fra hva angår skostørrelse.

Skrevet

Hvorfor kan dere ikke bare kjøpe en skostørrelse opp hvis det er det han vil? 

Anonymkode: 2f5e0...666

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gutten min på 12 år har bittesmå føtter i fht jevnaldrende gutter. Han har str 38 mens de fleste andre har 42-43, og dette plager ham såpass mye at han vil at vi kjøper altfor store sko til ham (noe vi ikke vil gjøre). Han har heller ikke kommet i stemmeskiftet ennå, eller fått hår under armene. Er det noen med liknende historier, hvor gutter plutselig skyter i været og vokser til? 😕 Faren er 181 cm/41 i sko, mens jeg er 165 cm/37 i sko.

Siden faren er 41, så får nok ikke sønnen store føtter. 

Anonymkode: 75a82...9cb

• Nyttig 1
Skrevet

Det er vel ikke vanlig at 12- åringer er kommet i stemmeskiftet? Har en som nærmer seg 14 som ikke er i puberteten enda. Tar det med knusende ro, det kommer i løpet av ungdomsskolen. Han har også ganske små føtter enda, sånn er det jo bare. Det eneste som er kjedelig er at du aldri vet når de plutselig vokser to størrelser, da kan innkjøp av nye sko, plutselig bli veldig dyrt😅

Anonymkode: 9aba0...7ed

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvorfor kan dere ikke bare kjøpe en skostørrelse opp hvis det er det han vil? 

Anonymkode: 2f5e0...666

Fordi det ser skikkelig dumt og tungvint ut med gutter som har altfor store sko. Dette ser jeg jo også hos enkelte andre gutter som åpenbart har for store sko. Hadde en kompis av gutten her som hadde sko i str 40, vi målte føttene våre og de var akkurat like store (jeg har 37). Sønnen vår får ha sko i str 38, men vi går ikke opp mer enn det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ut fra deres høyde skal vel barnet bli rundt 1.80. Tipper han lander på en skostørrelse på 41/42. Helt gjennomsnittlig:) 

Anonymkode: a39b9...aed

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo helt vanlig, sønnen min er 13, liten for alderen og bruker 38. Klassebilde av den gjengen er jo komisk som bare det. Noen er nesten like høye som meg, brede skuldre og tydelig adamseple. Andre er rett over 150cm og har foreløpig ingen synlige tegn på pubertet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel ikke vanlig at 12- åringer er kommet i stemmeskiftet? Har en som nærmer seg 14 som ikke er i puberteten enda. Tar det med knusende ro, det kommer i løpet av ungdomsskolen. Han har også ganske små føtter enda, sånn er det jo bare. Det eneste som er kjedelig er at du aldri vet når de plutselig vokser to størrelser, da kan innkjøp av nye sko, plutselig bli veldig dyrt😅

Anonymkode: 9aba0...7ed

Det er heller ikke uvanlig. Min tolvåring er absolutt i stemmeskiftet. Han hadde besøk i kjellerstua i går, og når jeg la meg kunne jeg ikke annet enn le, for det hørtes ut som voksne menn som satt på fest der nede 😂 

Men til HI. Om han bruker 38 i sko, så kan du vel kjøpe 39 og la han ha tykke sokker. 
Min tolvåring bruker 43, men er så høy på vrista at han må opp i 44-45 for at ikke det skal gjøre vondt. Det går helt fint at skoene da blir litt for lange. 

Anonymkode: ef9c6...a68

Skrevet

Det gjorde vår også på den alderen. Nå er han 19 år å bruker 47 i sko! Faren bruker 43..

Anonymkode: 118a4...842

• Hjerte 1
Skrevet

Min er 11 og bruker 35. 35 og 36 er vanlig i hans klasse. 🤯

Anonymkode: 6f3e8...274

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min er 11 og bruker 35. 35 og 36 er vanlig i hans klasse. 🤯

Anonymkode: 6f3e8...274

Samme her!

Og den eldste her er 19 år og bruker 48 (!!!) i sko og er 194 cm. Faren bruker 44 og er 184 cm. Så ikke alltid en sammenheng, sånn sett. 

Anonymkode: 00691...e00

• Hjerte 1
Skrevet

Ingen fare, man kommer aeg opp og frem med små føtter også.

Screenshot_20231203-123416.png

Anonymkode: 48965...360

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke han har spesielt små føtter. Min som snart er 13 bruker str 40 og det er mange som bruker mindre sko enn ham. Barn vokser i rykk og napp og ved 12 år er noen godt i gang med vekstspurten sin og andre har ikke begynt en gang. Min eldste begynte sin da han var 11 mens mellomste som blir 13 i mars har ikke begynt. Både mannen min og fetteren hans begynte ikke sin vekstspurt før de var på ungdomsskolen og de endte begge rundt 1.90 i høyde. Det er kjempeforskjell på gutter i den alderen fordi det er så ulikt når de kommer i puberteten og begynner å vokse skikkelig. Jeg ville tatt det helt med ro, han kommer til å bli en normal voksen med normal høyde og normal skostørrelse. :) 

• Liker 1
Skrevet

Han her som akkurat har blitt 13 har 41-42 i sko, men han er også ganske stor og kraftig. Puberteten har også startet. Veldig greit at han endelig kan bruke klær og sko fra voksenavdelingen i butikkene!

Skrevet

Min gutt er 12 og har str 33 i sko. Han er liten, vet det selv, og lever helt fint med det. Han vet godt at høyde ikke har alt å si, noen cm til gjør ham ikke lykkeligere og hans høyde identifiserer ham ikke. De fleste guttene i han klasse bruker nok str 40+, men hva så?

Anonymkode: 421aa...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...