AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 Datter (ungdom) nektet å gi sin onkel klem da han kom på besøk. Hun sa bare hei, hvordan går det. I vår familie er det en "stor ting" å gi klem. Jeg korrigerte henne i etterkant , og hun sa "hva slags mor er du som tvinger sin datter gi klem til alle mulige creepy menn". Jeg ble sur og nå snakker hun ikke med meg. Jeg tenker om dette bør løses på en måte? Anonymkode: 4ea52...27b 1
Populært innlegg Amistad Skrevet 2. desember 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 2. desember 2023 (endret) hun sa: Hei - hvordan går det ? var virkelig det ikke godt nok? Dine barn MÅ klemme alt av familie ? Altså, du synes klemming er en stor ting. Mulig noe du har fått inn med morsmelken, men skal du virkelig presse den videre på ditt barn som er ungdom? Hun skal ikke få ha sine egne intimgrenser, og velge selv hvem hun vil klemme, enda hun er hyggelig og imøtekommende når han kom på besøk? Min mor skulle virkelig prøvd å tvinge meg til å klemme noen hvis det ikke falt naturlig for meg der og da ... egentlig skamme deg litt tror jeg. Hun har jo rett på en måte. i allefall delvis. Endret 2. desember 2023 av Amistad 84 3 29
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 2. desember 2023 Støtter datteren din. Jeg er ingen klemmer, men er gift med en. Alle må få ha sine grenser, også barn. Be henne om unnskyldning! Anonymkode: 6f513...41c 70 28
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 2. desember 2023 Det er så viktig at foreldre lærer barna sine at de bestemmer over egen kropp og kroppskontakt med andre. Hun må ikke klemme eller bli klemt eller tatt på av menn eller kvinnfolk hu ikke selv vil. Skjerp deg, vær en bedre mor. Anonymkode: a2f5e...1ee 80 3 50
Trolltunge Skrevet 2. desember 2023 #5 Skrevet 2. desember 2023 Om din datter gir utrykk for at onkelen er crepy bør du ikke overhøre det. De fleste voksne er blinde for hvilke voksne som faktisk oppleves crepy og ekle for barn/unge, men oppleves de slik er det ofte årsaker til det. 37 11
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Skrevet 2. desember 2023 Du må tulle? Kan ikke tvinge noen til å klemme. Anonymkode: c9895...ddc 19 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Skrevet 2. desember 2023 Hun har rett. Du har ingenting med hvem hun ønsker å ha kroppslig kontakt med. Hun bestemmer over egen kropp. Jeg ville nok ha bedt om unnskyldning og sagt at jeg respekterer hennes grenser. Og så ville jeg også spurt om det er noen grunn til at hun kaller onkel creepy eller om det bare var sagt i sinne. Anonymkode: 8d24f...997 23 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 Er egentlig enig med dattera di, hvorfor må hun klemme onkel om hun ikke vil, det er et overtramp å tvinge henne. Er kanskje en grunn for at hun føler han er creepy, kanskje finne utav det heller. Anonymkode: 2514d...641 12 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 Det bør løses ved at du aksepterer at hun har ulikt syn på klemming enn deg. La henne være i fred. For alt du vet ER broren din en creepy mann mot henne. Anonymkode: 1272a...eeb 14 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Skrevet 2. desember 2023 Min eldste er i tidlig ungdomsårene og hun skal få slippe å gi klem hvis hun ikke vil. Jeg vet st hun er veldig ukomfortabel med klemming. Ikke besteforeldre og onkel da. Men hennes valg. Jeg kommer også fra en klemmefamilie, det gjør ikke min man og min datter er klin lik faren sin Datteren din hilste, det får holde Anonymkode: 587fc...c79 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #11 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Datter (ungdom) nektet å gi sin onkel klem da han kom på besøk. Hun sa bare hei, hvordan går det. I vår familie er det en "stor ting" å gi klem. Jeg korrigerte henne i etterkant , og hun sa "hva slags mor er du som tvinger sin datter gi klem til alle mulige creepy menn". Jeg ble sur og nå snakker hun ikke med meg. Jeg tenker om dette bør løses på en måte? Anonymkode: 4ea52...27b Det bør løses ved at du tar deg sammen og dropper å påprakke datteren din uønsket fysisk kontakt. Anonymkode: 16711...e63 12 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #12 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er egentlig enig med dattera di, hvorfor må hun klemme onkel om hun ikke vil, det er et overtramp å tvinge henne. Er kanskje en grunn for at hun føler han er creepy, kanskje finne utav det heller. Anonymkode: 2514d...641 Ja, lag et hysterisk styr av ingenting…. Anonymkode: 0dd00...154
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #13 Skrevet 2. desember 2023 Håper at dette er et trolleinnlegg. Om ikke bør du lære deg å respektere andre sine intimgrenser. Anonymkode: 286ed...d70 14 3
Helene1982 Skrevet 2. desember 2023 #14 Skrevet 2. desember 2023 Jeg mener at det er viktig å snakke med datteren din om hvorfor hun opplever onkelen sin som creepy. Om hun mente at hun bare ikke hadde lyst til å klemme ham, er det uakseptabelt å kalle ham creepy. Det å si at han har snuskete intensjoner fordi hun ikke vil gi en klem er en veldig stygg anklage. Når det gjelder klemmen i seg selv, finnes det mange høflige måter å hilse på, og man kan ikke forvente av noen at de skal gi en klem om de ikke har lyst til det. Man kan forvente blikkontakt og noen hyggelige ord, og ofte et håndtrykk. Alle har rett til å sette grenser for hvem man vil klemme, og man kan ikke forvente klem, men man kan forvente folkeskikk som det høres ut som datteren i denne situasjonen viste ved å hilse på en annen måte. 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #15 Skrevet 2. desember 2023 Tvangsklemming fra de er små er en kjempefin innfallsvinkel for at barn ikke sier i fra når de blir utsatt for upassende oppførsel. Vi lærer dem til å tåle at andre skal ha rett i å være deres intimsone, selv om de ikke ønsker dette. Spiller ingen rolle om det er mor onkel eller bestemor. Klemmen må være ønsket og frivillig. Anonymkode: faf89...ee8 19 15
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #16 Skrevet 2. desember 2023 Hun eier sin egen kropp og bestemmer fullt og helt over den. Ønsker hun ikke å klemme, så er det helt greit og du skal respektere det. Anonymkode: d5a34...520 15 1
Lorieen Skrevet 2. desember 2023 #17 Skrevet 2. desember 2023 Seriøst, enhver oppegående forelder de siste 20 årene vet at det er totalt uakseptabelt å presse barn/ungdom til å klemme andre mennesker. Hørt om intimsone? Hørt om grenser? Klem hvem du vil selv, men ikke press dine egne preferanser på barnet ditt. Ærlig talt! 17 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #18 Skrevet 3. desember 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det er så viktig at foreldre lærer barna sine at de bestemmer over egen kropp og kroppskontakt med andre. Hun må ikke klemme eller bli klemt eller tatt på av menn eller kvinnfolk hu ikke selv vil. Skjerp deg, vær en bedre mor. Anonymkode: a2f5e...1ee 👆🏻 Anonymkode: a9cbc...eb9 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #19 Skrevet 3. desember 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Datter (ungdom) nektet å gi sin onkel klem da han kom på besøk. Hun sa bare hei, hvordan går det. I vår familie er det en "stor ting" å gi klem. Jeg korrigerte henne i etterkant , og hun sa "hva slags mor er du som tvinger sin datter gi klem til alle mulige creepy menn". Jeg ble sur og nå snakker hun ikke med meg. Jeg tenker om dette bør løses på en måte? Anonymkode: 4ea52...27b Du er problemet. Klem skal aldri være tvang Anonymkode: 42997...a26 11
Amistad Skrevet 3. desember 2023 #20 Skrevet 3. desember 2023 ser du får flere og flere svar. Håper du kjapt tar dette til deg og ikke avfeier med en eller annen unnskyldning. For dette er viktig for datteren din sin skyld. Jeg har mang en gang hatt både svigermor mor pluss andre familiemedlemmer som ønsker en klem eller et kyss på kinnet til min lille, men hun ønsker ofte ikke dette. Det som disse generasjonene over meg da gjør, er å prøve å tvinge seg innpå den klemmen eller det kysset på kinnet, både fordi dem føler de nesten har krav på, og at dem føler seg dum som ikke får den responsen dem forventer i nærheten av andre. Ufyselig. grøss! Min lille klemmer og gir får nuss når hun selv ønsker det. 9 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå