AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 Greit med musikk etterpå hvis folk skal danse eller noe sånn. Men under maten vil jeg prate og det er nesten umulig med dunk dunk musikk som forstyrrer hørselen. Anonymkode: 365d8...08e 2 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #2 Skrevet 3. desember 2023 Det er fint med musikk i bakgrunnen synes jeg. Kan tyde på at du hører dårlig. Alltid noen godt voksne som blir sure i slike settinger og da er det kanskje like greit å bli hjemme. I alle settinger skal tilpasses den skjøreste i gruppen. Anonymkode: 1da8b...d18 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #3 Skrevet 3. desember 2023 Lav musikk helt i bakgrunnen er fint, men man må kunne snakke og høre hverandre. Anonymkode: befcb...866 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #4 Skrevet 3. desember 2023 For oss som er lydsensitive med tinnitus, er bakgrunnsmusikk når masse folk snakker og klirring av musikk ekstremt slitsomt. Alt blir en graut i hodet og man blir utslitt. Anonymkode: d8189...e2b 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #5 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For oss som er lydsensitive med tinnitus, er bakgrunnsmusikk når masse folk snakker og klirring av musikk ekstremt slitsomt. Alt blir en graut i hodet og man blir utslitt. Anonymkode: d8189...e2b Ja, men da må dere/du bare si ifra om dette og se om det er noe (flertallet av) alle de andre kan akseptere. Folk kan jo ikke gjette at noen er lydsensitive, men det mente du sikkert ikke heller altså. Jeg tenker bare at man må si ifra og forklare hvis man har spesielle behov. Anonymkode: befcb...866
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #6 Skrevet 3. desember 2023 Jeg er ikke godt voksen, men har nedsatt hørsel på begge ørene. Så for meg er det slitsomt med bakgrunnsmusikk i slike sammenhenger. Men lite vits i å si noe, folk blir generelt sure hvis man ber om noen hensyn etter min erfaring. Jeg velger heller å dra tidlig når jeg kjenner at hodet ikke klarer mer. Anonymkode: ade78...84c 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #7 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For oss som er lydsensitive med tinnitus, er bakgrunnsmusikk når masse folk snakker og klirring av musikk ekstremt slitsomt. Alt blir en graut i hodet og man blir utslitt. Anonymkode: d8189...e2b Bli hjemme da, da er jo ikke en slik setting noe du bør oppsøke. Anonymkode: 1da8b...d18 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #8 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er fint med musikk i bakgrunnen synes jeg. Kan tyde på at du hører dårlig. Alltid noen godt voksne som blir sure i slike settinger og da er det kanskje like greit å bli hjemme. I alle settinger skal tilpasses den skjøreste i gruppen. Anonymkode: 1da8b...d18 Det er forskjell på rolig musikk og dunk dunk. Anonymkode: 365d8...08e 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #9 Skrevet 3. desember 2023 Har dårligere hørsel med årene, og det som plager meg mest er lyder bak meg. Så i støyete lokaler prøver jeg å sette meg med ryggen mot veggen. Og lengst unna høytalere. Men det går an å be om at bakgrunnsmusikken dempes litt, er gjerne mange pysete folk som sitter og irriterer seg men ikke tør si noe…. Anonymkode: 51e06...1d9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #10 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bli hjemme da, da er jo ikke en slik setting noe du bør oppsøke. Anonymkode: 1da8b...d18 For høy bakgrunnsmusikk er altså viktigere for deg enn at flere folk kan komme? 1 av 10 i Norge har plagsom tinnitus. Og nå som ungdom konstant har lyd i ørene kommer antallet bare til å øke i årene fremover. 🙉 Anonymkode: df68a...bff 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #11 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For oss som er lydsensitive med tinnitus, er bakgrunnsmusikk når masse folk snakker og klirring av musikk ekstremt slitsomt. Alt blir en graut i hodet og man blir utslitt. Anonymkode: d8189...e2b Verden og resten av jobben kan ikke spesial sy julebordet til de lydsensetive. 1 av ti. Altså majoriteten av befolkningen sliter ikke med lyd. Noen er lyssensetive også men folk slår ikke av lyset av den grunn. Jeg og flere med meg ønsker ikke helt stillhet under julebordet når folk spiser og har mat i munnen så en ikle kan prate. Rein techno og dunk dunk musikk kan jo være slitsomt for enhver men det bør være helt innenfor å spille litt musikk mens en spiser på julebord. Anonymkode: 2bf06...78f 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #12 Skrevet 3. desember 2023 Trenger jo ikke å være på full guffe da 😅 Anonymkode: 2528b...02a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #13 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Verden og resten av jobben kan ikke spesial sy julebordet til de lydsensetive. 1 av ti. Altså majoriteten av befolkningen sliter ikke med lyd. Noen er lyssensetive også men folk slår ikke av lyset av den grunn. Jeg og flere med meg ønsker ikke helt stillhet under julebordet når folk spiser og har mat i munnen så en ikle kan prate. Rein techno og dunk dunk musikk kan jo være slitsomt for enhver men det bør være helt innenfor å spille litt musikk mens en spiser på julebord. Anonymkode: 2bf06...78f Ingen sier at det ikke skal være musikk overhodet, men enkelte plasser spiller de faktisk veldig høy musikk slik at ikke bare lydsensitive folk sliter. Lyssensitive folk koser seg jo max i den dunkle belysningen som er under julebordet. Anonymkode: df68a...bff 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #14 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Verden og resten av jobben kan ikke spesial sy julebordet til de lydsensetive. 1 av ti. Altså majoriteten av befolkningen sliter ikke med lyd. Noen er lyssensetive også men folk slår ikke av lyset av den grunn. Jeg og flere med meg ønsker ikke helt stillhet under julebordet når folk spiser og har mat i munnen så en ikle kan prate. Rein techno og dunk dunk musikk kan jo være slitsomt for enhver men det bør være helt innenfor å spille litt musikk mens en spiser på julebord. Anonymkode: 2bf06...78f Nei, majoriteten av befolkningen sliter ikke med lyd, men så mange som 1 million nordmenn har hørselsutfordringer, og det er jo en hel del. Det betyr, statistisk sett, at det finnes flere av disse på en hver arbeidsplass. Tallet er hentet fra Hørselshemmedes Landsforbund. Alle disse personene vil streve med bakgrunnsmusikken på julebordet. Mange vil droppe julebordet av den grunn. Altså ekskluderer man nokså mange ved å insistere på å ha bakgrunnsmusikk i lokalet. Anonymkode: ef5af...67a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå