AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 En vennine har bedt til julebord, og alle skulle ha med en rett. Alle hadde med ganske fancy ting, med en del ingredienser. Gjerne to retter og. Enten mat til tapas bord eller kake. Vertinnen kokte kun småpoteter! Er det smålig? Er det greit fordi man stiller med hus? Anonymkode: e5228...a3d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #3 Skrevet 2. desember 2023 Ingen dessert eller drikke eller noe ekstra du ikke vet om ennå? uansett så kjøper hun vel lys og servietter og må stelle til huset. Ikke vær smålig du, før su har sett hvordan kvelden blir. Anonymkode: 23d7d...178 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #4 Skrevet 2. desember 2023 Hadde egentlig ikke brydd meg. Det var jo de andre gjestene sitt valg å komme med flere retter og bruke fancy ingredienser. Anonymkode: 7463a...573 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #5 Skrevet 2. desember 2023 Ville ikke ha reagert. Hun holder selskapet, dekker på og rydder. Anonymkode: 751d6...344 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Skrevet 2. desember 2023 Alle rydder da. Anonymkode: e5228...a3d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle rydder da. Anonymkode: e5228...a3d I min verden betyr det at alle tror de rydder. Det er fortsatt jeg som dagen etter tømmer oppvaskmaskin, rydder vekk/vasker duker, vasker over bord/stoler/golv, tømmer søppel og mye mer. Anonymkode: 751d6...344 16 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #8 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle rydder da. Anonymkode: e5228...a3d Tro meg, ALLE rydder IKKE Var du der tre timer før og ryddet og vasket huset? Fant frem og vasket den pene serviset? Dekket bordet? Ryddet og vasket igjen dagen etter? Du er smålig Ha din egen fest med bare poteter neste gamg Anonymkode: 2e0ac...5f1 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #9 Skrevet 3. desember 2023 Når jeg drar på slike tilsetninger er det alltid en fb gruppe der folk skriver hva de har med, slik at det blir litt av hvert. Da slipper folk å ta med samme rett. Kanskje det var så mange som tok med at hun kun tok potetene? Hun stiller jo med hus, påpeker bord, ka skje drikke osv. så det synes jeg er helt innafor Anonymkode: b5d01...f33
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #10 Skrevet 3. desember 2023 Man kan jo takke nei hvis man er utilfreds. Anonymkode: 63d7c...08d 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #11 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man kan jo takke nei hvis man er utilfreds. Anonymkode: 63d7c...08d Synes man heller kan droppe be om det er for mye jobb. Anonymkode: e5228...a3d 1
BobbySocks Skrevet 3. desember 2023 #12 Skrevet 3. desember 2023 Tenker vertinnen egentlig burde slippe lage mat, hun ordner og rydder, stiller hus til disposisjon. Det er mer en to fancy retter. 4
Veggdyret Skrevet 3. desember 2023 #14 Skrevet 3. desember 2023 Tipper at hun foruten småpoteter stilte med masse småting som du ikke tenker over, slik som bordpynt, blomster, servietter, sugerør, muligens noe engangsbestikk? Isbiter, salt, sukker og melk/fløte i kaffen, limeskiver i drinkglasset, tørkepapir, dopapir, såpe, telys, og så videre. Og så går det fort mye tid med til å få et hus festklart, hun har sikkert både vasket gulv og skrubbet toalett og pyntet både høyt og lavt og antagelig ordnet et skikkelig fint og feststemt bord. Og selv om dere "hjelper til å rydde" etterpå så sikker hun nok igjen med mer arbeid enn dere der også gitt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #15 Skrevet 3. desember 2023 Verten stiller med bolig, og alt som følger før dere kommer. Anonymkode: b46f1...1fd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #16 Skrevet 3. desember 2023 Før et selskap så vasker og rydder jeg huset, stryker duk, dekker bord, supplerer kanskje noen glass som mangler, kjøper blomster, lys, servietter, kaffe, te, snacks, gass til sodastream /kjøper farris, fyller opp med toalettpapir, håndsåpe, setter ut fakler. Så alt dette kommer i tillegg til mat og vin. Så jeg vil ikke si at en som stiller med hus er smålig. Anonymkode: 92205...18f 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #17 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Før et selskap så vasker og rydder jeg huset, stryker duk, dekker bord, supplerer kanskje noen glass som mangler, kjøper blomster, lys, servietter, kaffe, te, snacks, gass til sodastream /kjøper farris, fyller opp med toalettpapir, håndsåpe, setter ut fakler. Så alt dette kommer i tillegg til mat og vin. Så jeg vil ikke si at en som stiller med hus er smålig. Anonymkode: 92205...18f Men det er hun som ber til julebord. Vi har ikke bedt om det. Vi ba ikke om å få låne huset. Hun har fått en kveld med venner og god mat. Anonymkode: e5228...a3d 1
Whistler Skrevet 3. desember 2023 #18 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er hun som ber til julebord. Vi har ikke bedt om det. Vi ba ikke om å få låne huset. Hun har fått en kveld med venner og god mat. Anonymkode: e5228...a3d Javel. Da blir det vel full oppdekning neste år hos deg eller en av de andre da så dere kan vise henne hvordan det skal gjøres?
Gjest Anonyme-meg Skrevet 3. desember 2023 #19 Skrevet 3. desember 2023 Syns det er smålig å bare stille med noen poteteter. Ja verten skal gjøre i stand og rydde etterpå. Men det er noe som følger med når en velger å invitere til selskap. Blir det for mye får man heller la være å invitere.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #20 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det er hun som ber til julebord. Vi har ikke bedt om det. Vi ba ikke om å få låne huset. Hun har fått en kveld med venner og god mat. Anonymkode: e5228...a3d Det har vel resten av dere også? Hvis du og resten av gjestene synes det er så forferdelig er det bare å takke nei. Anonymkode: d421b...2db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå