Gå til innhold

Ord som vekker følelser og minner

Kryneren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Motbydelig" - det pleide mamma å beskrive meg som, så det ordet gjør at frykten dirrer i kroppen selv i en alder av 35...

Anonymkode: 2fd9b...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Motbydelig" - det pleide mamma å beskrive meg som, så det ordet gjør at frykten dirrer i kroppen selv i en alder av 35...

Anonymkode: 2fd9b...8d6

Uff så trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitch, hore, fitte, kjerring. Jepp, jeg har koselige exer 🙄

Anonymkode: 96ef2...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer noen ganger når noen bruker navnet mitt i en setning til meg. Henger sammen med barndomstraume og manipulering/undertrykkelse i oppveksten. 

Anonymkode: 5ddb2...4f2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg reagerer noen ganger når noen bruker navnet mitt i en setning til meg. Henger sammen med barndomstraume og manipulering/undertrykkelse i oppveksten. 

Anonymkode: 5ddb2...4f2

Ja det kan være et maktspråk. Og setter spor

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Nærtagende" og "lite viljestyrke" og "det er ikke verre for deg enn for andre" er ord og uttrykk som får meg til å grøsse og desverre lett får ut piggene hos meg. 

Dette fikk jeg høre om meg selv i barndommen. Jeg har to ulike funksjonshemminger som gjør at det som er lett for andre kan være svært vanskelig eller helt umulig å klare fra meg. 

Ord som går på vekt og kroppsfasong kan også være triggende. Samtidig jobber jeg med å ta ordene "tykk" eller "tjukk" tilbake som nøytrale beskrivelser og ikke som nedsettende ord. Jeg synes det er bedre å bli kalt for tykk enn for feit. 

Jeg har vært overvektig siden  barndommen på 70-tallet og bærer desverre preg av å ha hørt negative kommentarer om kroppen min stort sett hele livet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...