AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 https://www.oblad.no/nyheter/nyheter/julebordene-er-hoysesong-for-utroskap/s/2-2.2610-1.6643195 Det blir sagt at når julebordene tar til er det høgsesong for utroskap. Kanske er det ein arbeidskolega du har hatt et spesielt øye til på jobben du møter i ny drakt, og stivpynta til årets julebord som du ellers ikkje er vant til å sjå dem i. Av praktiske årsaker har du booked inn på hotell til årets julebord, og der er det ofte klikksamlinger "før " og " etter" julematen serveres. Anonymkode: e3e40...cbe
Helene1982 Skrevet 2. desember 2023 #2 Skrevet 2. desember 2023 Jeg er nok ikke den eneste som merker at "julebordfolk" inntar byen og det er noen som det kan virke som ikke har sosial trening, og drikker for 10 kvelder og blir som en full nordmann i syden. Det er ikke sjarmerende. Om folk med juleslipslips rundt hodet får med damer til hotellrommet, er jeg usikker på, da "juleborddamene" ikke er bedre, men jeg synes det er patetisk. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #3 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kanske er det ein arbeidskolega du har hatt et spesielt øye til på jobben du møter i ny drakt, og stivpynta til årets julebord som du ellers ikkje er vant til å sjå dem i. Av praktiske årsaker har du booked inn på hotell til årets julebord, og der er det ofte klikksamlinger "før " og " etter" julematen serveres. Anonymkode: e3e40...cbe Eller kanskje det er en kollega eller sjef som tar for seg og damen dagen derpå fortrenger overgrepet og skylder seg selv fordi hun satt ved siden av han eller fordi hun tok i mot den ekstra drinken med dop i Anonymkode: 74a04...de6 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #4 Skrevet 2. desember 2023 Helene1982 skrev (20 minutter siden): Jeg er nok ikke den eneste som merker at "julebordfolk" inntar byen og det er noen som det kan virke som ikke har sosial trening, og drikker for 10 kvelder og blir som en full nordmann i syden. Det er ikke sjarmerende. Om folk med juleslipslips rundt hodet får med damer til hotellrommet, er jeg usikker på, da "juleborddamene" ikke er bedre, men jeg synes det er patetisk. Drikkekulturen hos mange nordmenn er vel noe spesiell. Det pussige er å sjå hvordan personligheten endres hos mange når de ikkje kjenner sin tåleransegrenser i forhold til alkohol , og kanskje er det slik at skinnet som ofte bedrar når folk er edru. Anonymkode: e3e40...cbe
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #5 Skrevet 2. desember 2023 Mange er nok ute etter litt julekos. Helt ok. Anonymkode: 82f04...01c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Skrevet 2. desember 2023 Husker jeg var ung og vakker😅Mitt første julebord med mange menn. Tenkte at det ville bli en kveld med god mat og prat med kollegaene. Herregud så feil jeg tok. Øverste sjefen drakk tett, og begynte snart å bli nærgående mot de yngste jentene. Sjef nr 2 var er kjekkas som trodde han var guds gave til damene. Måtte nesten sloss da han ville kline. Dette ble bare verre, og jeg gikk for å legge meg. Litt etterpå var det et forferdelig leven utenfor. Da hadde kone til sjef kommet dit og tok sjef nr 2 på fersken i seng med ei dame. Hyl og skrik. Det som var moro var at de ikke var så høye i hatten dagen etterpå. Også var det en kollega, dame i femtiårene som hadde mistet brillene sine. De var hos en mannlig kollega, begge var gift. Anonymkode: 36348...672
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #7 Skrevet 3. desember 2023 Trist. Alkohol gjør noen folk til udyr, om de er det fra før av vet jeg ikke. Regner med de som blir pågående og utro i fylla har det litt i seg fra før? Anonymkode: dbe70...e87
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #8 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mange er nok ute etter litt julekos. Helt ok. Anonymkode: 82f04...01c Julekos er OK, utroskap er ikke OK. Anonymkode: 48030...4b7 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #9 Skrevet 3. desember 2023 Jeg har vært på mange julebord. Pg må si det har vært lite drama og utroskap på de julebordene. Noen veldig få på alle de årenene jeg har vært med på det. Mem et lå veldig i kortene for alle før julebordet Anonymkode: c9dc6...ee9
Bamseklemmer Skrevet 3. desember 2023 #10 Skrevet 3. desember 2023 Jeg tror ikke det er mere utroskap på julebord, enn ellers med fulle folk på byen. Men jeg tror manglen på sex, gjør at enkelte går amokk i fylla.. "i kveld skal jeg pule, uansett hvem" -innstillingen, blandet med alkohol er vel den største årsaken. Det har jeg selv erfart en del ganger.. jeg fikk ikke vite at hun var gift før dagen etterpå, da hadde hun sa at hun måtte skynde seg hjem til mannen😆
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #11 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Alkohol gjør noen folk til udyr, om de er det fra før av vet jeg ikke. Regner med de som blir pågående og utro i fylla har det litt i seg fra før? ja... det interessant nemlig! Fjerner alkoholen skalkeskjulet og gjør at ditt autentiske "jeg" blir åpenbart? Eller får alkoholen oss til å bli noen vi faktisk ikke er? Fra barn og fulle folk får man høre sannheten.... Er det sånn? Anonymkode: b61b5...bee 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #12 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Julekos er OK, utroskap er ikke OK. Anonymkode: 48030...4b7 Joda. Ikke så mye å ase seg opp over. Anonymkode: 82f04...01c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #13 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): ja... det interessant nemlig! Fjerner alkoholen skalkeskjulet og gjør at ditt autentiske "jeg" blir åpenbart? Eller får alkoholen oss til å bli noen vi faktisk ikke er? Fra barn og fulle folk får man høre sannheten.... Er det sånn? Anonymkode: b61b5...bee Kun om fulle folk eller barn har laget uttrykket. Anonymkode: 82f04...01c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #14 Skrevet 3. desember 2023 Hvem i alle dager tror, at alkohol liksom får fram den autentiske versjonen av et menneske? Da er du bra korket altså. Alle vet at alkohol fjerner hemninger, det er greit. Men, blir du skikkelig full, så har du først fjernet hemninger, så har du fjernet syn å balanse, så har du fjernet fornuft, og til slutt blir det bare et kaos. Det er ikke noen autentiske "jeg" som kommer frem av alkohol bruk. Veldig syn at alkohol er det rusmiddelet som er ansett som helt greit. Det, er overhodet ikke et godt rusmiddel... Skadelig på alle måter egentlig. Tenk om alle satte og røyket litt hasj på julebordet isteden for ? Hahah.. Munchies, og combaya. Det hadde sett veldig anderledels ut. Anonymkode: 2a994...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #15 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvem i alle dager tror, at alkohol liksom får fram den autentiske versjonen av et menneske? Da er du bra korket altså. Alle vet at alkohol fjerner hemninger, det er greit. Men, blir du skikkelig full, så har du først fjernet hemninger, så har du fjernet syn å balanse, så har du fjernet fornuft, og til slutt blir det bare et kaos. Det er ikke noen autentiske "jeg" som kommer frem av alkohol bruk. Veldig syn at alkohol er det rusmiddelet som er ansett som helt greit. Det, er overhodet ikke et godt rusmiddel... Skadelig på alle måter egentlig. Tenk om alle satte og røyket litt hasj på julebordet isteden for ? Hahah.. Munchies, og combaya. Det hadde sett veldig anderledels ut. Anonymkode: 2a994...3ed Grunnen til at jeg lurer er fordi mennesker responderer ulikt på alkohol, noen blir voldelige, noen har en tendenstil å sovne, andre krangler og gråter, noen ler mer og tuller, noen blir sinnte, noen begynner å stikke av. Å det virker som om folk fortsetter i samme spor igjen og igjen, er en voldelig, kan du forvente at personen blir det senere ved beruselse også. Anonymkode: dbe70...e87
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #16 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Grunnen til at jeg lurer er fordi mennesker responderer ulikt på alkohol, noen blir voldelige, noen har en tendenstil å sovne, andre krangler og gråter, noen ler mer og tuller, noen blir sinnte, noen begynner å stikke av. Å det virker som om folk fortsetter i samme spor igjen og igjen, er en voldelig, kan du forvente at personen blir det senere ved beruselse også. Anonymkode: dbe70...e87 Folk har en tendens til å skylle på alkohol, å det er sannt folk mister kontrollen. Men! Når lyset slåes på, musikken slåes av i lokalet får plutserlig folk til å skjerpe seg litt mer allikevel til tider. En del kan være placebo, at de tilatter seg selv mer i tilegg til at sansene bedøves og de bryr seg mindre. For slik vi er i offentligheten er deler av oss, men ikke hele sannheten. Folk har somregel mer å by på enn det de viser hvem som helst, både av dårlige og gode kvaliteter, og alkohol tillater dem å yte disse i gruppen uten å måtte ta konsekvensene på at slik er jeg, i den graden de har måtte gjort det om de var edru. Men det spørs hvor fulle de er. Anonymkode: dbe70...e87
Grüner Skrevet 3. desember 2023 #17 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 22.53): https://www.oblad.no/nyheter/nyheter/julebordene-er-hoysesong-for-utroskap/s/2-2.2610-1.6643195 Det blir sagt at når julebordene tar til er det høgsesong for utroskap. Kanske er det ein arbeidskolega du har hatt et spesielt øye til på jobben du møter i ny drakt, og stivpynta til årets julebord som du ellers ikkje er vant til å sjå dem i. Av praktiske årsaker har du booked inn på hotell til årets julebord, og der er det ofte klikksamlinger "før " og " etter" julematen serveres. Anonymkode: e3e40...cbe Desember er ikke høysesong for sex, undersøkelser viser at libidoen er høyest om sommeren pga sollyset. Mht utroskap er det heller ikke slik at det er sesong for utroskap visse deler av året. Men julebordet er jo liksom årets store jobbfest, da, og det er jo i desember, og noen bruker den anledningen + alkoholen til å slippe alle hemninger. Jeg har personlig ikke hørt om så mange som er utro på julebord, men vet om single folk som har hooka.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #18 Skrevet 4. desember 2023 Vil gjerne kommentere "Når kulda setter inn"... Det er et kjent problem for mange at julebord ofte fører med seg utroskap. Men, skriver men, mange av dere som som kommenterer dette og som syns det er uansvarlig, egoistisk og ikke minst dårlig gjort mot sin partner, ikke forstår bakgrunnen for dette valget. Jeg for min del har prøvd det 4 ganger i en 5 års periode, da med samme dama. Alltid vært edru, hatt det planlagt, ikke vært forelsket eller kun av spenning. Har vært på mange julebord, da sammen med min kjære, og alene. Der har jeg hatt mange muligheter til utroskap, men har ikke hatt interesse for det. Blir for lettvint og gir absolutt ingen følelse for slikt på fest, i en setting der mange damer får noe innenbords, blir kåte og vil ha fremmed pikk. NEI TAKK, er ikke der. Jeg var 60 første gangen. Edru, planlagt og godt gjennomtenkt. Angrer ikke, og det har gitt meg mye, mye jeg har forsømt i de 35 årene jeg har vært gift med min kone som jeg har flere barn med. Hun jeg var utro med er også gift og har samme problemet i parforholdet sitt som det jeg har. Lett for de uerfarne på dette området å kritisere dette som de ikke har noen erfaring med, ikke forstår grunnen, sammenhengen, behovet og ikke minst hva som blir oppnådd med en utro setting i en slik sammenheng. Tenk dere om og prøv å forstå.......... Anonymkode: 19e8e...0c5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #19 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Joda. Ikke så mye å ase seg opp over. Anonymkode: 82f04...01c For de aller fleste er tillit en del av ett forhold, da er det selvsagt noe som betyr noe. Men klart, hvis tillit og ærlighet ikke er så viktig i ett forhold, så er det vel sikkert ikke noe å bry seg om, men virkeligheten er nå sånn at de fleste ønsker en partner de kan stole på Anonymkode: 85f48...06c 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #20 Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil gjerne kommentere "Når kulda setter inn"... Det er et kjent problem for mange at julebord ofte fører med seg utroskap. Men, skriver men, mange av dere som som kommenterer dette og som syns det er uansvarlig, egoistisk og ikke minst dårlig gjort mot sin partner, ikke forstår bakgrunnen for dette valget. Jeg for min del har prøvd det 4 ganger i en 5 års periode, da med samme dama. Alltid vært edru, hatt det planlagt, ikke vært forelsket eller kun av spenning. Har vært på mange julebord, da sammen med min kjære, og alene. Der har jeg hatt mange muligheter til utroskap, men har ikke hatt interesse for det. Blir for lettvint og gir absolutt ingen følelse for slikt på fest, i en setting der mange damer får noe innenbords, blir kåte og vil ha fremmed pikk. NEI TAKK, er ikke der. Jeg var 60 første gangen. Edru, planlagt og godt gjennomtenkt. Angrer ikke, og det har gitt meg mye, mye jeg har forsømt i de 35 årene jeg har vært gift med min kone som jeg har flere barn med. Hun jeg var utro med er også gift og har samme problemet i parforholdet sitt som det jeg har. Lett for de uerfarne på dette området å kritisere dette som de ikke har noen erfaring med, ikke forstår grunnen, sammenhengen, behovet og ikke minst hva som blir oppnådd med en utro setting i en slik sammenheng. Tenk dere om og prøv å forstå.......... Anonymkode: 19e8e...0c5 Det er lov å skilles, det er lov å kommunisere å åpne forholdet, så kona di også får sex. Det kan hende hun har større behov enn det dere har sammen, men at kjemien deres ikke stemmer foreksempel. Kanskje tror hun noe er galt med seg å vet ikke bedre, har vært der selv. Forsto ikke at det var så simpelt at det var mannen min jeg ikke tente på, vi avsluttet og det var det beste valget å ta. Anonymkode: dbe70...e87 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå