AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #1 Skrevet 2. desember 2023 Jeg leier en sokkel og har ei varmepumpe på stueveggen. Det er de i 1.etg som har varmepumpe. Den durer veldig og i helga har den stått konstant på during hele tiden for de er bortreist. Er så lei av å sitte på stua /kjøkkenet å høre på den traktoren. Synes det er ganske egoisitisk å montere utedelen på min vegg , akkurat som at de lemper problemet på leieboeren. Anonymkode: 1328a...c93 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #2 Skrevet 2. desember 2023 Jeg vil tippe den er feilmontert. Vi har vår montert på mur og hører den kun hvis vi er ute nærme den Men du får neppe gjort noe med det her... Flytt? Anonymkode: ec3c7...5f8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #3 Skrevet 2. desember 2023 Du får ta det opp med de når de er hjemme igjen. Ingen her som får gjort noe med det. Anonymkode: 89fed...ae7 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #4 Skrevet 2. desember 2023 Har du sagt i fra? Det kan hende utleier ikke vet at varmepumpa høres så godt i din del av boligen. Anonymkode: 13f21...76a 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #5 Skrevet 2. desember 2023 Utedel av varmepumpe skal helst monteres på grunnmuren, jo lengre ned jo bedre. Hadde den vært montert lenger oppe så hadde veggen din ristet kraftig. Anonymkode: ff781...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #6 Skrevet 2. desember 2023 den er montert på mur. Anonymkode: 1328a...c93
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #7 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): den er montert på mur. Anonymkode: 1328a...c93 Jøss og du hører den fortsatt? Vi har ikke grunnmur, men likevel varmepumpe og hører ikke noe. Men ja, du får ta det opp med de da. Lite vi får gjort. Anonymkode: 0ab0e...27b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #8 Skrevet 2. desember 2023 Det er deg igjen, ja… Jeg foreslår at du begynner å lete etter en annen leilighet, siden du ikke klarer å slutte å kverne om strømutgifter, vedutgifter og denne varmepumpa. Det er nok best om du finner noe annet som du er helt fornøyd med. Anonymkode: 95fc9...351 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #9 Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Utedel av varmepumpe skal helst monteres på grunnmuren, jo lengre ned jo bedre. Bare det at vi har noe som heter snø i Norge skjønner du. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er deg igjen, ja… Jeg foreslår at du begynner å lete etter en annen leilighet, siden du ikke klarer å slutte å kverne om strømutgifter, vedutgifter og denne varmepumpa. Det er nok best om du finner noe annet som du er helt fornøyd med. Anonymkode: 95fc9...351 Visse blir aldri fornøyd uansett. Anonymkode: 42ff8...af6 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #10 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): den er montert på mur. Anonymkode: 1328a...c93 Den kan likevel være feilmontert for den skal ikke bråke så mye når den er riktig montert. Du får foreslå for huseier at de flytter pumpen over på et markstativ med vibrasjonsdempere. Da vil ikke vibrasjonene gå rett i veggen, og du får mindre støy inne. Ellers er jeg enig med de andre her som sier at det beste for deg vil være at du flytter til et sted der du vil trives bedre. Anonymkode: 1a338...d05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå