Gå til innhold

Usikker på date!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann i ca 4 uker. Pga barn og jobb har vi derfor ikke møttes mer enn 4 ganger, to ganger ute og to ganger hjemme hos en av oss. Vi har hatt jevnlig kontakt mellom treffene, så og si hver dag egentlig. Hvem som tar kontakt er varrierende. Men i dag sendte jeg ham en snap og det tok ham 3 timer og åpne, for og så ikke svare. Jeg er en veldig usikker person og får en dårlig følelse av dette. Hvordan bør jeg forholde meg videre? Vente på at han tar kontakt med meg? I mitt hode er dette over og ut, og at jeg bør starte å lete etter en annen. Noen som har erfaring og som kan dele, evt gi meg noen tips?

Anonymkode: 12352...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var innholdet i snapen da? Det er jo ikke alt som krever noe svar. Og 3 timer er ikke lenge. Jeg ville bare tenkt han var opptatt med noe🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 084c2...9cc

Skrevet

Du overtenker noe helt sinnsykt

Anonymkode: d00c6...70e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva var innholdet i snapen da? Det er jo ikke alt som krever noe svar. Og 3 timer er ikke lenge. Jeg ville bare tenkt han var opptatt med noe🤷🏻‍♀️

Var egentlig ikke så mye å svare på nødvendigvis, men han har liksom alltid svart før, uansett. Mulig han var opptatt, eller bare ikke interessert lengre. Jeg har for mange kjipe opplevelser med ghosting etc, så "alarmen" går med en gang det oppstår en endring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du overtenker noe helt sinnsykt

Anonymkode: d00c6...70e

Ja mulig jeg gjør det. Men har også erfaring med at endring i kommunikasjon er er dårlig tegn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var egentlig ikke så mye å svare på nødvendigvis, men han har liksom alltid svart før, uansett. Mulig han var opptatt, eller bare ikke interessert lengre. Jeg har for mange kjipe opplevelser med ghosting etc, så "alarmen" går med en gang det oppstår en endring. 

Ok skjønner. Følg magefølelsen, den har ofte rett når det kommer til endring i atferd. 

• Liker 2
Skrevet

Om meldingen ikke krever et svar,så ikke stress. Det er ikke alltid så lett å vite hva man skal svare, spesielt hvis man er opptatt. Bare vær litt tålmodig, så skal du se at han sender deg en melding..

Anonymkode: e079a...421

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Livsløgn. 

En mann som er keen, bruker IKKE 3 timer på å åpne, for så å ikke svare.  De åpner. Og svarer. 

Til og med om det ikke er et spørsmål. 

Anonymkode: 126c0...5ab

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ok skjønner. Følg magefølelsen, den har ofte rett når det kommer til endring i atferd. 

Hør på dette. 

Magefølelsen har som regel rett. 

Om noe er rart eller føles endret, så er det det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hør på dette. 

Magefølelsen har som regel rett. 

Om noe er rart eller føles endret, så er det det.

Jeg er helt enig, og det var derfor jeg reagerte. Nå det er sagt har han invitert på date til uken (spurte i dag) så får bare se hvordan det utvikler seg. Huff, denne startfasen kan være humpete å komme seg gjennom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 23.51):

Jeg føler ikke helt det samme behovet for mye tomprat på tekst når man har en avtale om å møtes. 

Likevel så ville jeg hørt litt på magefølelsen, for jeg har brent meg så mange ganger på å ignorere den før når mannen virker mindre på. 

Det betyr ikke at du trenger å gjøre noe mer enn å senke forventningene bitte litt. Være litt avventende. For du vet ikke om han er som meg at han ikke har samme behovet når man har en avtale, eller om han begynner å miste interessen. Det er vondt å ikke vite, men det er liksom sånn det er i starten av forhold.

Anonymkode: b94cf...e4c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2023 den 23.58):

Det TS kjenner på her er ikke magefølelse, men angst. Man skal ikke lytte til angsten. Opplever man så sterk angst i forbindelse med en så liten endring at det automatisk kommer tanker om at relasjonen er over og ut, bør man kontakte profesjonelle som kan veilede og være en støtte.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
2 hours ago, ennivk said:

Det TS kjenner på her er ikke magefølelse, men angst. Man skal ikke lytte til angsten. Opplever man så sterk angst i forbindelse med en så liten endring at det automatisk kommer tanker om at relasjonen er over og ut, bør man kontakte profesjonelle som kan veilede og være en støtte.

Ja! 👆

Det er utrolig viktig at man klarer å skille på det ene og andre her.

Jeg vil allikevel korrigere litt. Men "angst" tror jeg du mener egen usikkerhet. Egen usikkerhet må man lære seg å forstå men ikke la seg styre av.

Ren angst må du gjerne lytte til hvis daten sier og gjør ting du blir engstelig av. Det er i så fall såkalte "røde flagg" (mange som overser sånt) 

Det TS kjenner på er at hun er usikker som person på seg selv. Hun er avhengig av den jevne bekreftelsen fra andre for å beholde selvbildet. Dette er usunt og resulterer i at et minste avvik fra daten skaper en angstspiral med katastrofetenkning og noen synes dette blir såpass vanskelig at de heller dumper daten enn å takle dette på en mer selvsikker måte.  Alt dette handler om hennes interne tanker og ting som trigger henne og har egentlig ingenting med den andre personen å gjøre. 

Hvis man ikke forstår dette og forstår ulike tilknytningsstiler og hvordan man håndterer det, vil man slite i alle forhold man går inn i. 

Helt sikkert mange på KG som dumper ålreite dater kun på bakgrunn av egen usikkerhet og tankeoppspinn. 

Så vil selvfølgelig noen dater svikte deg og andre ikke. Men du kan ikke bare ta de dårlige opplevelsene som "bevis" for teorier om at de ulike små tegnene alltid betyr ditt eller datt og samtidig overse alle de gode opplevelsene. 

Anonymkode: 707e1...cf1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vil allikevel korrigere litt. Men "angst" tror jeg du mener egen usikkerhet. Egen usikkerhet må man lære seg å forstå men ikke la seg styre av.

Ikke nødvendig å korrigere. Det TS kjenner er frykt/angst. Og det kommer nok av tidligere negative opplevelser i relasjoner som projiseres på ny partner. Usikkerhet i relasjoner = frykt/angst. Frykt for å bli forlatt, frykt for å bli lurt/bedratt, frykt for avvisning osv. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...