Gå til innhold

Hva gjøre med 2 poser Amerikansk gryte og 7 poser Enchilada?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør egentlig menn få lov til å handle alene?...   På handlelisten sto det 7 poser tacosaus medium.  Hva gjør jeg med 7 poser Enchilada?  Kan jeg bruke det i gryterett med f.eks. kylling?   Eller lage en saus av dette?   Blande med rømme eller creme fraiche?  Ha som tilbehør til nakkekoteletter?

Hva han tenkte da han la posene med Amerikansk gryterett i handlekurven, vet jeg ikke.  Muligens var det minner fra unge år :)  Hva kan jeg bruke dem til?  Mener å huske at de posene smakte "fabrikk".  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at han har tenkt å lage amerikansk gryte. Han synes det er godt selv om du ikke liker det.

Anonymkode: ade71...873

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg vet ikke hva glass med enchiladas er. Saus til enchiladas? I så fall ville jeg brukt det som tacosaus og salsa. Enchiladas er tortillalefse.

• Liker 4
Skrevet

Kanskje mannen din kan lage amerikansk gryte med tilbehør, så får han tilbake gode minner fra barndommen? Jeg elsket også disse grytene som barn, og får innimellom lyst på. 

Har aldri smalt ferdig-kjøpt enchildasaus. Men er det typ «tomatsaus» med diverse krydder i? I så fall ville jeg bare brukt deg som vanlig i enchilda. Det er jo vanligvis veldig godt, men kan jo ikke garantere smaken med den ferdigsausen😊

Anonymkode: 738b6...68e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vet ikke hva glass med enchiladas er. Saus til enchiladas? I så fall ville jeg brukt det som tacosaus og salsa. Enchiladas er tortillalefse.

https://cookieandkate.com/enchilada-sauce-recipe/

Dette er enchilda-saus😊

Skrevet

En spiser det opp? 

Anonymkode: 8163c...478

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://cookieandkate.com/enchilada-sauce-recipe/

Dette er enchilda-saus😊

Jeg vet hva enchiladas saus er, men ikke hva glass med enchiladas er. Er det ferdig saus, eller bare en kryddermiks. Derfor ingen råd om det kunne være erstatning for tacokrydderet eller hva det kunne brukes til.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet hva enchiladas saus er, men ikke hva glass med enchiladas er. Er det ferdig saus, eller bare en kryddermiks. Derfor ingen råd om det kunne være erstatning for tacokrydderet eller hva det kunne brukes til.

Det står ikke glass med enchilada, det står pose.

Anonymkode: 3741e...649

• Liker 5
Skrevet

Det er jo bare å bruke det som vanlig tacokrydder. Evt. at du bruker kylling istedenfor kjøttdeig.. Er vel ikke så stor smaksforskjell på de krydderene.

• Liker 5
Skrevet

Her i huset er amerikansk gryte (selvfølgelig med kjøttdeig oppi) + hvitløksbaguetter og salat en stor suksess i en travel hverdag 

Anonymkode: afc56...f38

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er poser med enchiladakrydder. Brukes på samme måte som tacokrydder.

Anonymkode: 06d48...f6b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skrev feil, beklager. Men fortsatt, skjønte ikke hva det var. Min første lesing var en pose tortillalefser, så bruk som tacolefser. Var det ferdig saus, bruk som tacosaus. Var det kryddermiks, bruk som tacokrydder. Skjønner ikke at det var et problem. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tenker du bare gjør deg vrang i et forsøk (dårlig sådan) på å være morsom.

Dette er krydderblanding fra Old El Paso til å lage enchilladas som ikke bare er en tortillalefse, men en fylt og gratinert tortillalefse. Sånn, så lærte du det.

Til deg, @Amossa tenker jeg at å be noen om å kjøpe poser(?) med tacosaus er noe merkelig. I de forretningene jeg handler så er sausene på glass og det kan være derfor mannen din ble noe forvirret?

Når det gjelder den amerikanske gryten har jeg ingen tips. du får spare den til en dårlig dag. ;)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg regner med at han har tenkt å lage amerikansk gryte. Han synes det er godt selv om du ikke liker det.

Nei da.  Han skulle ha tomatsaus :)

Skrevet

Unnskyld, jeg skrev feil.  Han skulle kjøpe 7 poser tacokrydder.  Ikke tacosaus.  Det står Spice mix for Enchilada på posene han kom hjem med, og bilder av lefser med fyll.   

Skrevet
Brunhilde skrev (19 minutter siden):

Dette er krydderblanding fra OJeg teld El Paso til å lage enchilladas som ikke bare er en tortillalefse, men en fylt og gratinert tortillalefse. Sånn, så lærte du det.

Til deg, @Amossa tenker jeg at å be noen om å kjøpe poser(?) med tacosaus er noe merkelig. I de forretningene jeg handler så er sausene på glass og det kan være derfor mannen din ble noe forvirret?

Når det gjelder den amerikanske gryten har jeg ingen tips. du får spare den til en dårlig dag. ;)

Se der lærte jeg også noe.  Sarer dem til en dårlig dag, ja :)

Skrevet
Amossa skrev (13 timer siden):

Bør egentlig menn få lov til å handle alene?...   På handlelisten sto det 7 poser tacosaus medium.  Hva gjør jeg med 7 poser Enchilada?  Kan jeg bruke det i gryterett med f.eks. kylling?   Eller lage en saus av dette?   Blande med rømme eller creme fraiche?  Ha som tilbehør til nakkekoteletter?

Hva han tenkte da han la posene med Amerikansk gryterett i handlekurven, vet jeg ikke.  Muligens var det minner fra unge år :)  Hva kan jeg bruke dem til?  Mener å huske at de posene smakte "fabrikk".  

Vask,skrell og kutt opp poteter og kok til de er møre.Tilbered  gryten som beskrevet på posen,men erstatt kjøtt med linser og sopp. 

Lag potetmos på denne måten 

600 poteter
2 ss virgin olivenolje  
2 ss kokosmelk  
vann til ønsket konsistens
havsalt smakes til
pepper smakes til

Mos potetene 

Tilsett olivenolje og kokosmelk

Spe med vann til ønsket konsistens på mosen, tilsett litt og litt om gangen

Smak til med salt og pepper

Hell og gryteretten i en ildfast form smør over potetmosen og stek i ovn på 220 grader i 15-20 min.

Anonymkode: 9389e...ba0

• Liker 1
Skrevet

Det er god holdbarhet på dem så lag enchiladas de neste 7 helgene 😁

Å finne amerikansk gryte istedet for tomatsaus er bare helt fantastisk. 🤣

Skrevet
Amossa skrev (13 minutter siden):

Unnskyld, jeg skrev feil.  Han skulle kjøpe 7 poser tacokrydder.  Ikke tacosaus.  Det står Spice mix for Enchilada på posene han kom hjem med, og bilder av lefser med fyll.   

Jeg tror bare jeg hadde brukt dem til taco, sjekk om ikke de inneholder ganske mye likt? 

Skrevet

Det er poser med enchiladakrydder. Brukes på samme måte som tacokrydder.

Anonymkode: 06d48...f6b

Nei, det står ikke poser med enchildakrydder. Ts ville ha poser med tacosaus, og da er det nærliggende å tro at det er snakk om poser med enchildasaus mannen kom hjem med. Jeg ble forvirret, for jeg har aldri sett det før, men så har jeg heller ikke butikker som feks meny her jeg bor, som gjerne har et mye større utvalg enn Bunnpris og Rema, så tenkte det naturlig at jeg ikke har sett poser med tacosaus medium og enchildasaus før😅 Santa Maria har jo noen meksikansk-inspirerte sauser på pose, så hvorfor ikke🤷‍♀️

Nå har ts spesifisert at det gjelder krydder, og krydderblandingen kan brukes til så mangt😊 Det er bare masse krydder, og kan brukes som smakstilsetning i feks chili con/sin carne. Men ellers også i vanlig taco, enchildas, krydder på stekt laks, biff, kyllingfilet osv (men tilbehøret bør jo da passe krydderet man bruker).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...