gleder meg! Skrevet 14. mars 2002 #1 Del Skrevet 14. mars 2002 Har nå sett litt forskjellige steder og prøver og finne ut hva de forskjellige fargene symboliserer!!! Er det noen som kan hjelpe??? Evt. har en bra link!!! Det samme gjelder forresten blomster og, hva symobliserer de ulike blomstene??? Lurer litt!!! Klem Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest perle Skrevet 14. mars 2002 #2 Del Skrevet 14. mars 2002 Det finnes endel rundtomkring på nettet om dette. Du kan jo forsøke de ulike søkemotorene her. Generelt betyr vel ihvertfall rødt kjøringhet og gult svik eller noe sånnt. Det er jo et ganske stort tema, så det blir litt mue å skrive opp her, så jeg anbefaler deg et søk, da får du "den hele og fulle oversikten" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli2003 Skrevet 14. mars 2002 #3 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei! En liten oversikt: Farger: Rød: Kjærlighet og respekt Mørk rosa: Takknemlighet, setter pris på Lys rosa: Beundrelse, sympati Hvit: Ærbødighet, ydmykhet, uskyldighet Gul: Glede, lykke Oransje: Entusiasme, begjær Rød & gul blandet: Trofasthet, jovialitet Bleke farger: Vennskap Blomster: Roser: se fargene Liljer: uskyldighet, renhet Peoner: Lykkelig ekteskap Tulipaner: Kjærlighet og begjær Orkideér: Kjærlighet, skjønnhet og storslagenhet Myrt: Plikt og sterke følelser Liljekonvaller:Ydmykhet, tilbakevendt lykke Eføy: ekteskapelig kjærlighet, vennskap, evighet Iris: tro, visdom og løfter Fresia: uskyldighet Kala: storslått skjønnhet Brudeslør: uskyldighet Nelliker: sann kjærlighet Prestekrager: lojalitet, romanse, uskyldighet Tja... Dette var noe av de vanligste Silje [ Dette Innlegg er endret av: Juli2003 den 2002-03-14 12:27 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Juli2003 den 2002-03-14 12:28 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli2003 Skrevet 14. mars 2002 #4 Del Skrevet 14. mars 2002 Hmmm... fikk jo ikke med alle der, og det er jo litt forskjellige meninger om hva de forskjellige farger og blomster betyr... Men her er en bra link, hvor de fleste blomstene står. Noen er litt forskjellige fra det jeg sa men som sagt: litt ulike meninger om det der. http://www.800florals.com/care/meaning.asp Silje 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 14. mars 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 14. mars 2002 Tusen hjertelig!!! Nå får jeg vel gruble litt på fargevalg og... Klemmer fra Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 14. mars 2002 #6 Del Skrevet 14. mars 2002 Oi! Peoner er jo så nydelige blomster. Noen som vet når disse blomstrer?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli2003 Skrevet 14. mars 2002 #7 Del Skrevet 14. mars 2002 Hehe... jepp, jeg skal bruke peoner i mitt bryllup. De blomstrer i juni/juli. Ganske morsomt å finne blomster som har en fin betydning i tillegg til å være fine, ikke sant? Silje 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 14. mars 2002 #8 Del Skrevet 14. mars 2002 Hadde håper det blomstret litt senere jeg. Æsj også! Har alltid synes at peoner er nydelige blomster, så buketter med dette hadde jo vært kjempeflott. Blomster man kan finne selv i hagen er jo også koselig!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå