Gå til innhold

Remeron

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med denne?

Jeg har tatt den snart et par måneder og opplever at jeg er helt følelsesløs, (samtisig som jeg har depressive tanker og symtpomer) og føler meg helt disconected, og angst. Og kognitivt svekket. 

Hadde selvsagt både depressive symptomer og mye uro og angst før oppstart også og delvis frakoblethet, men syns bare det er mye verre nå. Kan medisinen/antidepressiva  gjøre en slik?

tok en annen antidepressiva noen uker før denne men den gjorde meg fullstendig gal av angst. 

Anonymkode: 84a7f...7f6

Skrevet

Jeg ble kald og følelsesløs, agitert, fikk ulvehunger og søvnparalyse av Remeron. Sluttet etter 8 uker. Det holdt. 

Anonymkode: d95f4...1b8

Skrevet

Du burde snakke med legen din om dette, kanskje du bør prøve en annen (tredje) type.

Anonymkode: c6aa8...95f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du burde snakke med legen din om dette, kanskje du bør prøve en annen (tredje) type.

Selvsagt. Men dette er jo også symptomer på depresjon og angst, og hadde jo noe før jeg starta og, men syns det er mye verre, så uansett fungerer det jo ikke.

Men interessert i å høre om dette kan være en bieffekt av medisinen. Eller av antidepressiva generelt, Det går litt opp og ned gjennom dagen,  en jevnt over ganske ille.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ble kald og følelsesløs, agitert, fikk ulvehunger og søvnparalyse av Remeron. Sluttet etter 8 uker. Det holdt. 

Anonymkode: d95f4...1b8

Jeg føler meg på en måte helt nummen i følelsene, reagerer ikke på noe liksom. Annet enn med angst eller depressive tanker. Hadde jo det sånn i utg punktet siden jeg måtte starte med antidepressiva, men syns det ble mye verre etter at jeg tok begge typene. 

Skrevet

Det kommer an på hvor lenge du har tatt den. Det er ikke uvanlig at oppstart av Remeron gir problemer med angst i starten. Her er det mulig at du kan bruke litt Sobril som en "bro" i en overgangsfase, men det får du ta med legen. For hvis du skal bruke det ville jeg anbefalt en klar plan om hvor lenge det skal være. 

• Liker 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (3 minutter siden):

Det kommer an på hvor lenge du har tatt den. Det er ikke uvanlig at oppstart av Remeron gir problemer med angst i starten. Her er det mulig at du kan bruke litt Sobril som en "bro" i en overgangsfase, men det får du ta med legen. For hvis du skal bruke det ville jeg anbefalt en klar plan om hvor lenge det skal være. 

Skrev jo at det er snart to måneder. Var ikke såå ille de første ukene men nå blir det bare verre og verre. Spesielt kognitivt og med uvirkelighetsfølelse / utavmegsjæl og følelser og alt. 
Tok en annen type i ca en måned før denne. Den ble jeg bare fullstendig kokoangst av så fikk beslked om å slutte etter en måned. 
kan antidepressiva gi sånn uvirkelighetsfølelse og tetta hue og fravær av følelser og sånn?

Skrevet

Ja, den "uvirkelighetsfølelsen" du nevner er det nok mange som rapporterer. Det handler vel mye om at antidepressiva faktisk endrer deg litt og et komplrks følelsesbilde kan da oppfattes veldig forskjellig.

8 uker er nok noe lenge og hvis du da føler den ikke fungerer for deg bør du snakke med legen din ja. Bare han vet jo ditt komplette bilde så her snakker jeg bare litt i generaliteter.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tar du medisiner som bare gjør deg mer syk? Jeg har aldri forstått sånne folk som ikke slutter på medisiner som gjør dem dårligere enn dem var i utgangspunktet.

Anonymkode: 76cbd...136

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tar du medisiner som bare gjør deg mer syk? Jeg har aldri forstått sånne folk som ikke slutter på medisiner som gjør dem dårligere enn dem var i utgangspunktet.

Vil jo slutte. Men vil ikke gjøre det på egenhånd. Det er jo ikke bare bare å slutte med AD heller, og var jo rimelig syk i utgangspunktet. Så den har jo gjort noe med meg,var ikke så ikke i starten. Så blir usikker på om det er pga medisin jeg føer meg slik. Men uansett så har den ikke ønsket eller god nok effekt da. 

Skrevet
AdonisFFM skrev (6 minutter siden):

Ja, den "uvirkelighetsfølelsen" du nevner er det nok mange som rapporterer. Det handler vel mye om at antidepressiva faktisk endrer deg litt og et komplrks følelsesbilde kan da oppfattes veldig forskjellig.

8 uker er nok noe lenge og hvis du da føler den ikke fungerer for deg bør du snakke med legen din ja. Bare han vet jo ditt komplette bilde så her snakker jeg bare litt i generaliteter.

Ja er det det? Står jo ikke lista som bivirkning. 
Jeg føler meg ikke som meg selv i det hele tatt. Men selvsagt ikke det før heller pga man er syk. Men syns uvirkelighet og følelser er verre - gjelder begge AD egentlig.

men spørsmålet er om medisin gjør meg slik eller om de ikke virker ig det er angst/depresjon som er sånn

Skrevet

Jeg har aldri følt meg mer dopa enn da jeg prøvde Remeron. Fikk den som hjelp for å sovne på kvelden. Tok en remeron som skulle smelte under tungen og jeg sluknet på under 1 min. Snøvlet til langt ut på dagen. Det ble med 2 dager på remeron, det goldt i massevis. Men jeg går på andre antidep,  de fingerer bra.

Har hørt at mange kan få slike symptomer av bivirkninger. Du bør ta det opp med legen din og vurdere om du evt skal bytte til en annen medisin.

Anonymkode: 39772...72d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hæ? Det er jo en grunn for at man begynner på medisiner og det kan gjerne ta litt tid før man finner ut at medisinen gjør ting verre. Og det er ikke bare å slutte på sånne medisiner. Lege bør alltid være med på beslutningen. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Best å slutte helt.

Anonymkode: c0a83...e8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja er det det? Står jo ikke lista som bivirkning. 
Jeg føler meg ikke som meg selv i det hele tatt. Men selvsagt ikke det før heller pga man er syk. Men syns uvirkelighet og følelser er verre - gjelder begge AD egentlig.

men spørsmålet er om medisin gjør meg slik eller om de ikke virker ig det er angst/depresjon som er sånn

Det du må spørre deg om (og når du snakker med  lege) er ting som:

*Sover du bedre? 

-Remeton er jo ofte bra for depresjon med søvnproblemer.

*Er du mindre irritabel/lett irritert enn før? Kan du konsentrere deg om ting bedre?

*Hva med matlyst og energi?

*Er det noen bedring i de tingene som har plaget deg mest før?

Det er vanskrlig å komme med fasit svar, så her må du og lehe ha en samtale og vurdere totalbildet. 

Skrevet

Best å slutte helt.

Anonymkode: c0a83...e8b

Tror du skal være forsiktig med å uttale deg om ting du ikke vet

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri følt meg mer dopa enn da jeg prøvde Remeron. Fikk den som hjelp for å sovne på kvelden. Tok en remeron som skulle smelte under tungen og jeg sluknet på under 1 min. Snøvlet til langt ut på dagen. Det ble med 2 dager på remeron, det goldt i massevis. Men jeg går på andre antidep,  de fingerer bra.

Har hørt at mange kan få slike symptomer av bivirkninger. Du bør ta det opp med legen din og vurdere om du evt skal bytte til en annen medisin.

Sovner av den, men ekkel søvn. Og ike trøtt på dagen, men bare rar og angstete og som beskrevet. Ikke så ilke i starten men verre og verre syns jeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sånne som jeg beskriver?

Skrevet

Sånne som jeg beskriver?

Kanskje noen, jeg vet ikke helt.

men jeg ville ha hørt med legen din. Jeg tror det er viktig å finne en medisin som du klarer å holde ut med. Det skal jo ikke være sånn. 

Skrevet

Jeg har tatt Remeron for å sove i åresvis men det er lav dose og ikke merket noe annet enn at vekten har gått litt opp og matlyst.

Anonymkode: 9e286...86a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...