Gå til innhold

Katt har flyttet inn på terrassen min...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En katt som jeg har sett i område før har nå tydeligvis flyttet inn på terrassen min og veser på meg om jeg går ut dit. Nå er det minus 15 og jeg er bekymret for den, det ser ikke ut som den har noe sted å gå siden den har vært der en stund. 

Hva burde jeg gjøre? Eller la den være i fred?

Anonymkode: c175e...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag noe den kan gå inn i, dersom du ikke får den inn til deg. Gi den mat og drikke. Legg ut funnet innlegg i nabogruppe e.l. på Facebook. Kontakt nærmeste dyrevernsorganisasjon for videre råd og veiledning. De har gjerne folk med felle og chip leser, og som kan hjelpe i helgen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt ut en kasse med ullpledd e.l. så den i det minste hadde ly for kulda.

Nei, jeg lyver. Jeg ville lokket og fristet og prøvd å få katta inn slik at jeg kunne tjene min nye herre etter beste evne. Og kanskje lagt ut et bilde på facebook for så se om den hadde tjenere et annet sted som savnet den.

Anonymkode: df558...0ca

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokk med mat og få stakkaren inn i varmen ❤️ Så fort den blir trygg på deg blir nok hvesingen erstattet med maling 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe spørsmål engang, selvfølgelig slipper du den inn mens du etterlyser eier.

Anonymkode: 9dbcc...1b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gitt den ly og varme... En skaueskinnsfell i en pappkasse som står tørt eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har hjelpeplikt ifølge loven, så om du ikke kan ta katten inn må du iallefall lage til noe ly utenfor til du får snakket med Dyrebeskyttelsen f.eks og lagt ut annonser på fb eller noe for å finne en eventuell eier.

Katten kan fryse ihjel i sånne temperaturer:( 

Håper du hjelper katten❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

En katt som jeg har sett i område før har nå tydeligvis flyttet inn på terrassen min og veser på meg om jeg går ut dit. Nå er det minus 15 og jeg er bekymret for den, det ser ikke ut som den har noe sted å gå siden den har vært der en stund. 

Hva burde jeg gjøre? Eller la den være i fred?

Anonymkode: c175e...583

Lag noe den kan gå inn i, så ringer du dyrebeskyttelsen 

Anonymkode: c0bad...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt får bare være ute i max tre timer i denne kulden. Hvis katten du observerer har vært ute lenge, tenker jeg trygt du kan ta den inn. Du kan følge oppskriften på Dyrebar, og legge ut bilde: https://dyrebar.no/jeg-har-funnet-et-dyr/

Noen kan komme til deg og lese av chipen med en liten detektor. Dette skjedde med meg en gang da jeg fant en liten hund som var alene på tur. Det kom noen fra Falck eller Viking, leste av chipen, og kjørte hunden hjem der den bodde.

Hva angår kulden ute nå, ville jeg ikke vært i tvil. Jeg ville tatt inn katten så den overlever uten mén.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...