Gå til innhold

sjefen tok dama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å henge med en dame på jobben. Det utviklet seg følelser. Romantiske følelser. Jeg likte hun, hun likte meg.

Sjefen fikk snusen i dette og sa at det er nulltoleranse for å date noen fra jobben siden det kan føre til komplikasjoner på arbeidsplassen. Vi sa at ok men vi trenger ikke å vise kjærlighet på jobben. Sjefen sa at det dessverre var nulltoleranse for det på privaten også.

Så hva skjer? En måned senere tropper sjefen opp på jobben med dama i armen og et smil om munn.

Nulltoleransen gjelder visst ikke for alle...

Hun var drømmedama og jeg likte så godt å tilbringe tid med henne. Men det er det jo bare å glemme nå.

Anonymkode: aa18c...031

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært drømmedama eller halvveis seriøst hadde vel en av dere byttet jobb?

Anonymkode: 2bb87...266

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde det vært drømmedama eller halvveis seriøst hadde vel en av dere byttet jobb?

Var drømmejobben også. Trodde vi. Men nå er jeg så trist at jeg vurderer å bytte jobb likevel. Ingen drømmedame, og ingen drømmejobb...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, eller om det hadde vært drømmedama, hadde hun jo ikke blitt sammen med sjefen

Anonymkode: fbd3b...73f

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet

Skjønner det var kjipt og rar oppførsel av sjefen. Men dama har vel noe hun skulle sagt også? Hun liker forhåpentligvis sjefen, hvis hun er blitt sammen med han?

Anonymkode: e3ee9...93e

• Liker 2
Skrevet

Sjefen din har null makt og rett til å diktere hva du gjør på privaten.
Og det å ha forhold til folk du møter på jobb er mer akseptabelt i Norge enn i andre land.
Jeg kjenner svært profesjonelle og seriøse folk som har det samme her

Hadde jeg vært deg, ville jeg hatt en alvorsprat med sjefen.
Si at denne type maktmisbruk er uakseptabelt.
Det å være "sjef", gir en ikke rett til å oppføre seg som en fitte.
Og bare fordi du er hans ansatte, betyr det ikke at du ikke har rett til å si ifra når han gjør deg såret eller ubekvem

Skrevet

Kan du få jobb hos en konkurrent? 

Anonymkode: 1ec17...26f

• Nyttig 2
Skrevet

Den største taperen her blir dama. Når det skjærer seg blir det umulig for henne å jobbe der. Ikke uproblematisk nå heller.. Sjefen din hadde nemlig et poeng. Synd han ikke hører på egne råd.. Sjefen kommer heller ikke heldig ut av dette

Anonymkode: 43be3...ddc

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den største taperen her blir dama. Når det skjærer seg blir det umulig for henne å jobbe der. Ikke uproblematisk nå heller.. Sjefen din hadde nemlig et poeng. Synd han ikke hører på egne råd.. Sjefen kommer heller ikke heldig ut av dette

Anonymkode: 43be3...ddc

Helt sant. Og hadde det vært drømmedama, hadde hun ikke gått for sjefen, men kjempet for deg. Så hun er ikke noe å samle på. Skjønner at du vil bytte jobb. En sjef som ikke hører på egne råd - han var nok bare misunnelig og ville ha dama for seg selv. Rydde deg av veien. Ikke en sjef jeg ville hatt.

Anonymkode: c4f50...593

• Liker 5
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg begynte å henge med en dame på jobben. Det utviklet seg følelser. Romantiske følelser. Jeg likte hun, hun likte meg.

Sjefen fikk snusen i dette og sa at det er nulltoleranse for å date noen fra jobben siden det kan føre til komplikasjoner på arbeidsplassen. Vi sa at ok men vi trenger ikke å vise kjærlighet på jobben. Sjefen sa at det dessverre var nulltoleranse for det på privaten også.

Så hva skjer? En måned senere tropper sjefen opp på jobben med dama i armen og et smil om munn.

Hun var drømmedama og jeg likte så godt å tilbringe tid med henne. Men det er det jo bare å glemme nå.

Tenker det er fristende å gi sjefen en på tygga nå ja...

Men til syvende og sist er det damen som velger dette. Alt det du kan gjøre er å kutte kontakten helt og unngå henne (men være hyggelig), og så vente på at sjefen eventuelt driter seg ut og at hun kommer tilbake til deg.

Og er du HELT sikker på at hun likte deg romatisk ? Hva var tegnene? Vi menn har en tendens til å projisere tiltrekningen vi har for kvinner tilbake på oss. 

Anonymkode: 9e913...5f6

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke noe problem å være samboere/gift og jobbe sammen. Vi jobber sammen og 0 problem. Var vel at sjefen ville ha henne.

Hva type jobb gjaldt det??

Skrevet

Kan det tenkes at du ble lurt?

I krig og kjærlighet...

Anonymkode: 4924c...f1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er han norsk? Hehe.. 

Anonymkode: 1de4d...f48

Gjest Geminisoul_83
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er han norsk? Hehe.. 

Anonymkode: 1de4d...f48

Lol!

Skrevet

Høres ut som starten på en dårlig amerikansk romcom. 

Hvis historien er sann, så var det vel ingen som "tok" noen, men dama som gjorde et valg. 

Du burde se det røde flagget og puste lettet ut. 

Sjefen er naturligvis en elendig sjef og jeg hadde byttet jobb. Ikke pga dama men pga amatørmessig ledelse og arbeidsmiljø. 

Anonymkode: c2df8...b34

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres ut som starten på en dårlig amerikansk romcom. 

Hvis historien er sann, så var det vel ingen som "tok" noen, men dama som gjorde et valg. 

Du burde se det røde flagget og puste lettet ut. 

Sjefen er naturligvis en elendig sjef og jeg hadde byttet jobb. Ikke pga dama men pga amatørmessig ledelse og arbeidsmiljø. 

Anonymkode: c2df8...b34

Enig her. Bytt jobb, og forlat både dama og sjefen. De fortjener hverandre, og hvis det smeller så er det verre å være sjef og underordnet i et forhold på jobb enn to kollegaer, med tanke på inhabilitet. 

Anonymkode: e21ce...57a

Skrevet
On 12/2/2023 at 8:07 PM, AnonymBruker said:

Respekt til sjefen! Her viser han virkelig hvam som bestemmer og hvem som er på bunn. Skulle vært flere sånne sjefer!

Skrevet

Du var vel ikke drømmemannen hennes....

Anonymkode: 8edb7...552

Skrevet

Hvis denne "drømmedama" plutselig blir sammen med sjefen, etter deg på samme arbeidsplass, så skal en vel ikke se bort i fra at hun begynner å date en ny kollega i løpet av 2024.

Skrevet
Tobias001 skrev (1 minutt siden):

Respekt til sjefen! Her viser han virkelig hvam som bestemmer og hvem som er på bunn. Skulle vært flere sånne sjefer!

Respekt? Når man har briefet med bedriftens retningslinjer for så å bryte dem i ennå større grad selv? 

Som ansatt hadde jeg sluttet, deretter sendt et aldri så lite bilde av dette nye paret til toppledelsen. Så hadde jeg startet en prosess for å ende karrieren til vedkommende. 

Anonymkode: e21ce...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...