Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva dere tenker er kutyme når et lengre forhold tar slutt. Har man en periode der man enten tar pause fra dating eller dater veldig diskret? 

Spør fordi jeg er midt oppi et brudd selv. Selve bruddet er relativt fredelig: to voksne uten barn som har bestemt seg for at vi ikke passer sammen. Ingen vonde følelser fra noens side. Ønsker oppriktig  at han skal finne noen han passer bedre med. 

Likevel så er jeg litt overrasket over hvor fort han har bestemt seg for å gå videre. To dager siden han flyttet inn på gjesterommet og allerede har han slettet profilbilder ol. av oss to og lagt ut nye bilder, typisk sånne «tinder-bilder» der han er på tur og ser sporty ut og i kveld hadde han en vag avtale (leser mellom linjene at det er en date, uten at han sa det). 

Jeg er ikke lei meg og kommer ikke til å lage kjip stemning for det, men synes dette var fryktelig raskt. Jeg har ikke rukket å informere alle mine nærmeste en gang, så synes det er litt småkleint at han tydeligvis har begynt å date allerede. 😛 Bor i liten by der alle kjenner alle, så føler at det hadde vært greit med en «heads up» før han aktiverte Tinder i alle fall. 

Jeg kommer absolutt til å date selv, altså, men kunne tenkt meg å vente til vi har sagt det til de nærmeste, og helst til han er ute av huset (jeg skal kjøpe hans del, han bor her til det er i boks, så han får med seg EK på vei ut). Er ikke sur for det, men blir litt småstresset av at han tydeligvis har det travelt. Kjenner at jeg må ta en ringerunde for å informere de jeg kjenner i alle fall.

Anonymkode: 6abbf...533

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lurer litt på hva dere tenker er kutyme når et lengre forhold tar slutt. Har man en periode der man enten tar pause fra dating eller dater veldig diskret? 

Spør fordi jeg er midt oppi et brudd selv. Selve bruddet er relativt fredelig: to voksne uten barn som har bestemt seg for at vi ikke passer sammen. Ingen vonde følelser fra noens side. Ønsker oppriktig  at han skal finne noen han passer bedre med. 

Likevel så er jeg litt overrasket over hvor fort han har bestemt seg for å gå videre. To dager siden han flyttet inn på gjesterommet og allerede har han slettet profilbilder ol. av oss to og lagt ut nye bilder, typisk sånne «tinder-bilder» der han er på tur og ser sporty ut og i kveld hadde han en vag avtale (leser mellom linjene at det er en date, uten at han sa det). 

Jeg er ikke lei meg og kommer ikke til å lage kjip stemning for det, men synes dette var fryktelig raskt. Jeg har ikke rukket å informere alle mine nærmeste en gang, så synes det er litt småkleint at han tydeligvis har begynt å date allerede. 😛 Bor i liten by der alle kjenner alle, så føler at det hadde vært greit med en «heads up» før han aktiverte Tinder i alle fall. 

Jeg kommer absolutt til å date selv, altså, men kunne tenkt meg å vente til vi har sagt det til de nærmeste, og helst til han er ute av huset (jeg skal kjøpe hans del, han bor her til det er i boks, så han får med seg EK på vei ut). Er ikke sur for det, men blir litt småstresset av at han tydeligvis har det travelt. Kjenner at jeg må ta en ringerunde for å informere de jeg kjenner i alle fall.

Du får skynde deg å informere folk da. Og vurdere om dere passer til å bo sammen til du får kjøpt ham ut. 

Anonymkode: c5145...b18

• Nyttig 1
Skrevet

Han høres ut som en fjott. Seriøse reflekterte voksne tenker seg nok om i mer enn 48 timer før de begynner å date etter et langt forhold. Han er jo ikke ute av huset en gang.  

Anonymkode: 7d38d...d8c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seriøse reflekterte voksne tenker seg nok om i mer enn 48 timer før de begynner å date etter et langt forhold. Han er jo ikke ute av huset en gang.  

Anonymkode: 7d38d...d8c

Sannsynlig var de ikke fullt så enige om bruddet som ts liker å tro. Han er enten superferdig med henne forlengst, eller føler seg avvist og vil vise verden at bruddet gir ham muligheter. 

Anonymkode: c5145...b18

• Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som eksen min. Han skaffet seg tinder bare noen få timer etter at han dumpet meg etter 10 år.. Jeg prøvde å date rett etterpå, men det funka ikke. Og gjør det fortsatt ikke. Selv nesten 3 år etter..

Anonymkode: 47aa0...1b3

• Hjerte 1
Skrevet

Forholdet har nok vært dødt en stund fra begges side, og jeg har tenkt og grublet på det lenge og føler meg egentlig ganske klar for singel-tilværelsen selv, jeg ble bare litt satt ut av at han startet så brått.

Men er vel kanskje bare jeg som har vært treg med å informere de rundt meg, men hadde ikke akkurat tenkt at jeg måtte hive meg rundt på telefonen med en gang vi tok avgjørelsen, liksom. I mitt hode så regnet jeg tiden som vi bruker på å avklare det praktiske som en slags «buffer». Eller i det minste den første uka eller noe. 

Jaja, om ikke annet så fikk det meg til å endelig ta den ubehagelige runden med å informere de nærmeste. 😎 Mistenker at jeg er litt sky på å snakke om private ting, så deilig å få det overstått.

• Hjerte 4
Skrevet

Sender deg en klem ts❤️bra du fikk informert dine nærmeste ❤️vond greie men husk vi kan aldri styre andre. Med min x samboer måtte vi og bo sammen en stund før jeg fant meg leilighet. Det var nok ikke noe jeg vil anbefale. 

Lykke til i ny livsfase ❤️❤️

Anonymkode: e6ee3...678

Skrevet

Jeg hadde flere dates og sextreff en måned etter at jeg ble separert. Er mann! Hvem bryr seg forholdet var dødt.

Anonymkode: dbe77...379

Skrevet

Jeg kunne lett dratt på date dagen etter et brudd 🤷🏼‍♀️ Er det slutt så er det jo slutt. Men hadde selvsagt aldri tatt med meg en date hjem så lenge jeg fortsatt delte bolig med eksen, det er respektløst.

Er kvinne.

Anonymkode: 0fed7...7ed

• Liker 3
Skrevet

Syns det er helt bak mål å date andre mens man fremdeles bor sammen. Har man det så travelt kan man bo i telt i stedet for hos eksen, tenker jeg.

Anonymkode: 1a184...2c2

Skrevet

Tror dette er typisk mennesker som er avhengig av andre mennesker og måler sin verdi at de er populær hos noen. For min del har det vært viktig å finne tilbake til meg selv etter brudd, og tenke over hva jeg egentlig er ute etter i en partner (og hva jeg ikke bør finne meg i), før jeg har begynt å date. Men så trives jeg i eget selskap, og må så absolutt ikke ha kjæreste/noe på gang hele tiden. 

Anonymkode: 8230d...771

• Liker 2
Skrevet

Min eks begynte å date omtrent  i det øyeblikket jeg sa jeg ville ut av ekteskapet. Vi bodde fremdeles sammen en periode, så byttet vi på å bo i huset mens vi leide en liten leilighet for at overgangen skulle bli lettere for barna. Mens jeg fremdeles delvis bodde i huset, presenterte han ny kjæreste og hennes barn for barna våre og dro av gårde på helgeturer med den «nye» familien. Det hele tok noen få måneder! Behøver vel ikke legge til at han er redd for å være alene! 🙄

Anonymkode: c68ba...fea

Skrevet

Er det slutt, er det slutt. Da er det bare å gå videre. 

Anonymkode: eaecc...ccf

• Liker 1
Skrevet
On 12/2/2023 at 7:59 PM, AnonymBruker said:

Vet du, dette kan være hans måte å takle bruddet på. Jeg gjorde det samme da kona plutselig ville skilles. Jeg var riktignok ikke på noen dater av betydning, men jeg styret mye med chatting etc. En måte å takle sorgen på, søke bekreftelse fra andre om at jeg fremdeles var verdt noe.

Anonymkode: 2c278...867

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har vel gjort som kvinner pleier å gjøre da? Gått og prosessert bruddet i ett års tid og er ferdig med hele opplegget når "bomba slipper".

Anonymkode: 7975b...f90

Skrevet

Ofte slik det blir, folk er forskjellige. Jeg greier ikke date rett etter et brudd, men noen greier det. De fleste rebound-forhold varer dog ikke

Anonymkode: 72cd3...57f

• Liker 1
Skrevet

For meg var ikke fysiske treff det første jeg tenkte på, men å sjekke "markedet" og chatte med noen, var absolutt en måte å få tankene inn i nye spor. Datet først etter at jeg flyttet ut. Mann.

Anonymkode: 48d52...a86

Skrevet

Whaaaaaat.
Man begynner ikke å date andre mens man fortsatt BOR sammen!! Ikke bare fremstår han som en idiot foran hele omverden - men også de han dater. Ja, det er faktisk sykt respektløst!

Jeg også begynte å date raskt etter bruddet med min eks. Ca 3 mnd. Men vi bodde IKKE sammen + alle viste at det var over + jeg gjorde det ydmykt og respektfult. Da jeg begynte å møte en mann fysisk etter 5 mnd gav jeg faktisk min eks beskjed om det. Det spiller ingen rolle hvor klar man er for å gå videre hvis man fortsatt er knyttet til den andre part og har uforløste ting man må ordne opp i. Som f.eks et hus man deler SAMMEN.

Tipper han har et desperat ønske om bekreftelse på at han kan finne seg en ny dame. Men bare vent... han kommer til å kræsje. Når det har gått noen måneder kommer bruddet til å synke inn, tinderdatingen kommer til å føles meningsløst ut og han vil være nødt til å ta en pause for å bearbeide opplevelsen.

Ville satt foten ned og sagt at dating må han rett og slett bare vente med til dere ikke lengre bor sammen.
Fjott. Jeg er faktisk rystet. Hva er det han tenker!

Anonymkode: 3c572...96a

Skrevet

Er det slutt, er det slutt. Men av respekt for meg selv, han og ungene så ventet jeg til han hadde flytta ut av huset. 

Skrevet

Finnes inget kutyme og det er heller ikke noe i veien for å ligge med noen asap etter man har gjort det slutt. Da kan man jo endelig få seg noe spennende sex igjen. Siden dere ikke har barn er det jo heller ingen grunn til at dere er sammen så dette bruddet er jo knapt et brudd. 

Anonymkode: bc434...245

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...